Albuedysplasi {{forumTopicSubject}}
For to og en halv måned siden begyndte min hund at halte på det højre forben. Siden da har vi været igennem en masse med ham... Han startede med noget smertestillende, derefter røngten, så nogle indsprøjtninger i 4 uger og derefter røngten igen... Jeg blev noget overrasket, da røngten billederne vidste at det var blevet værre, da han rent faktisk var stoppet med at halte igen... Jeg spurgte dyrlægen hvad han ville gøre hvis det var hans hund og han ville få den opereret, dagen efter lå han på bordet... På fredag er det 3 uger siden og han halter stadig rigtig meget... Dyrlægen siger at det tager tid, men jeg ved ikke hvad jeg skal tro, da jeg desværre af andre veje har fået fortalt at han har brugt min hund, som "prøveklud", da han på det tidspunkt lige havde været på kursus i artoskopi og en hund jo skulle være den første, men hvorfor lige min...? Jeg ville da også gerne ha haft muligheden for at vælge en af eksperterne på området...
Hvad ville i gøre...?
Hvad har i af erfaringer...? Jeg mener om i har prøvet det med jeres hund og hvor længe der gik før de stoppede med at halte...?
Jeg aner virkelig ikke mine levende råd... Han halter en hel del når han går, han har svært ved at rejse sig og er ikke vild med trapper, MEN han virker glad, tilfreds og har ingen problemer med lige pluselig at løbe afsted og hoppe af glæde efter katten, eller når han skal ud og gå tur....
aug 2006
Følger: 9 Følgere: 9 Hunde: 6 Emner: 168 Svar: 2.429
Om du skulle ha haft valgmuligheden for at vælge anden dyrlæge, er jo altid op til en selv, jeg ved med mig selv hvem der skal operere, hvis det nogen sinde skulle blive aktuelt, og det ville ikke være mit eget dyrehospital, men derimod Karlslunde eller Faxe som er eksperter
Med nu er du forbi det, så sørg for at holde din hund i ro, hvis skaden skal ha nogen chance for at hele
jan 2010
Følger: 22 Følgere: 15 Hunde: 4 Emner: 43 Svar: 279
Dyrlægen sagde i fredags at han så småt godt måtte begynde at røre sig lidt igen og begynde til hundesvømning en gang om ugen...
Den med trapper er jeg desværre nød til... Han vejer næsten 25kg nu og min ryg og knæ kan ikke mere, gudskelov bor vi kun på første...
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 59 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.790
Eller ken Lindeblad fra faxe dyrehospital kigge på ham.
De 2 er meget dygtige til sådan noget og har brugt begge 2 til ledoperationer , eneste minus er jo så at du skal til at betale igen
Som Flatrunner skriver, så tager det lang tid og i har vel fået en genoptræningsplan af dyrlægen.
aug 2006
Følger: 9 Følgere: 9 Hunde: 6 Emner: 168 Svar: 2.429
Men jeg har hørt om flere der har prøvet at operere f.eks. mus i albuen, og der har 100% ro i hvertfald i 4 uger
Svømning er noget andet, der belaster hunden ikke ledet på samme måde, jeg ville, hvis jeg havde valgt at operere, gøre alt for at holde ham i ro, og det betyder også at han ikke skal gå på trapper, koste hvad det koste vil, bære eller flytte for en periode, ellers er opererationen jo ikke noget værd
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 59 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.790
Skal leddet åbnes, så følger lang genoptræning.....
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.624
Så vi har nok været heldige, kan jeg se:-)
God bedring med ham.
jan 2010
Følger: 22 Følgere: 15 Hunde: 4 Emner: 43 Svar: 279
Albuedysplasi