{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
567 visninger | Oprettet:

Hvid hyrde, brugsegenskaber og sundhed {{forumTopicSubject}}

I en anden tråd nævnes det, at den hvide schæfer uden for DKK har intakte brugsegenskaber og bedre sundhed end den hvide hyrde indenfor DKK.

Jeg er meget nysgerrig på dette område i det, jeg faktisk har en oplevelse af, at de hvide netop er avlet fuldstændig modsat den farvede hvad angår brugsegenskaber.

Jeg har selv hørt om en enkelt hvid, der har bestået en IPO1 - men det kan da hænde, at jeg bare ikke har hørt nok.

Findes de, og hvor findes de? Og hvor kan vi se deres resultater, både hvad angår brugsegenskaber og sundhed?

Og - er der avlsrestriktioner der omhandler brugsprøver i klubberne udenfor DKK?

Hvor afholdes disse, og hvem dømmer dem?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle et skab 700 kr.
  • Klippet buskas ned 1.500 kr.
  • Montere kattelem og lave hul 1.500 kr.
  • Sætte køkkenlåge fast igen 750 kr.
  • Udskiftning af termostater på 3 radiatorer 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvid hyrde, brugsegenskaber og sundhed
  • #1   24. maj 2010 Brugsegenskaber skal jeg ikke gøre mig klog på - men jeg ville under alle omstændigheder være obs på sygdomme i den race.. f.eks. allergi..

• #3   25. maj 2010 En del med de hvide påstår hårdnakket at de er lige så gode brugshunde som højavlshundene men der er der jo også rigtig mange,der ikke slår til. De kan være gode til spor ....lydighed, men jeg har endnu tilgode at møde én, som er god til IPO, altså også forsvarsdelen.
    Vi har i hvert fald 2 kårede i vores område. De blev blæst af til unghunde i øvelse 11 begge 2 da de ikke kunne klare truslen fra figuranten, han lagde endda meget lidt belastning på. Men, 6 af 8 hunde blev blæst af, der iblandt en rottweiler og en malinois.

• #4   25. maj 2010 Det er også min oplevelse, at de har mange fine egenskaber, men at begrænsningen kommer ved den formastelige mod- og kampdrift.

Og det kan jo sagtens forstås - for det ER jo avlet ud af hunden, hvor det hos højavlsschæferen nok er svækket, men dog ikke avlet helt ud. Og hos brugslinjeschæferen fremelsket.

• #5   25. maj 2010 Ja men 6 ud af 8 hunde, 5 racer, det er da bekymrende, især mallen var direkte bange...
    Jeg forstår ikke hvordan de er kommet igennem kåringen.

• #7   26. maj 2010 <b> De er ellers ved at blive populære som politihunde i udlandet.</b>

"Ved at blive" ? De bliver brugt i større antal som politihunde end schæferhunden, hvis du tager talllet på verdensplan smiley

• #8   26. maj 2010 Jeg har set flere af de hvide som er kæmpestore og grimme. Lige præcis Jazz som er nævnt er en meget smuk hund, det var så også ham med brugsprøven.

• #10   27. maj 2010 Ja, bare i gang, det er jo et hundegalleri smiley

Kommentér på:
Hvid hyrde, brugsegenskaber og sundhed

Annonce