Nærdødsoplevelse! {{forumTopicSubject}}
Sådan en havde Cassius i fredags, han ved det bare ikke.
Cassius kom jo ud for et uheld for efterhånden halvandet år siden, og han var egentlig kommet sig helt over skaden, som var i knæet. Ingen symptomer, ingen smerter, ingen begrænsninger.
Men - i fredags, da han hoppede efter en frisbee, stod han pludselig på tre ben og hylede - igen. Og det var naturligvis det skadede ben.
Måden han gik og stod på var helt typisk for en knæskade, så vores hjerter sank straks ned i maven.
Vi vidste godt, hvad klokken havde slået. Og aftalen var, at hvis den skade brød op, så blev vi nødt til at sige farvel til ham.
Jeg kan ikke beskrive den følelse vi havde, da vi kørte til dyrlægen med ham. Mange af jer kender den godt. Det gør så ondt, at det gennemsyrer ens krop.
Vi græd og græd og græd. Cassius var trods sin trebenede tilstand i ALT for godt humør til at vi kunne bære, at det nu vi skulle sige farvel og han skulle sove for evigt.
Vi kom til dyrlægen og det tog en evighed for hunden at sove i bedøvelsen han kom i, så vi kunne få fotograferet benet. Vi var helt opløste og vi brugte alle de mange minutter til et meget langstrakt farvel.
Vi fik ham fotograferet - og til vores store overraskelse var der intet der tydede på, at det formastelige ledbånd var gået i stykker igen. Der var INTET at se på røntgenbillederne, som derfor blev sendt til den dyrlæge, der reparerede ham sidste gang.
Det var en surrealistisk oplevelse da, hunden atter stod på sine tre ben.
Og selvom der var lettelse over, at vi skulle have hunden med hjem, så forsvandt smerten ikke.
Og i dag, kan jeg stadig mærke det. Det er vanvittigt at den tristhed bliver hængende i kroppen, selvom hunden sandsynligvis kommer hel igennem.....
Nu venter vi. Vi passer på ham, han er stadig meget halt på trods af smertestillende, og vi er meget spændte på at høre, hvad dyrlægerne konkluderer...
En barsk pinse er det blevet til, og med krydsede fingre.
jan 2007
Følger: 33 Følgere: 31 Hunde: 6 Emner: 139 Svar: 3.546
Jeg krydser fingre for at det bare er et eller andet simpelt.
Hvornår regner i med at få besked?
Kan det ikke bare være en forstrækning af en muskel?
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Ja, det er en, der nager.
Der kommer til at gå nogle dage inden vi får "dommen". Lige nu tyder det mest på en kraftig forstuvning af knæleddet og det lyder jo harmløst. Men hvorfor har han forstuvet knæet, og betyder det, at han nu må pensioneres fra sin sport...
Det kan meget vel få store konsekvenser, også selvom det ikke ender med at koste ham livet.
Så vi har nerver på lige nu. Ligesom vi i al fremtid vil få det, når han leger.... vi var ellers lige kommet over det fra sidste skade.
feb 2006
Følger: 98 Følgere: 96 Hunde: 2 Emner: 644 Svar: 9.377
God bedring med ham og jer også...
aug 2006
Der er sandsynligvis lidt løshed i knæet som gør, at det er blevet en tand mere ustabilt. Lidt ligesom os andre, når vi har haft for mange forstuvninger i anklen så får vi den der tendens til at vrikke om hele tiden..
Det er ret sandsynligt at det er sådan - og så er det jo, vi må overveje hvad han skal lave i fremtiden og specielt, hvad han ikke skal lave :o(
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.883
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.615
Vi krydser fingre for at det "bare er ingenting". Forstå mig ret:-)
aug 2006
Håbe håbe håbe...
dec 2006
Følger: 8 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 2.504
Den følelse kan jeg godt huske fra vores tidligere hund havde ædt en g-streng.. nøøj hvor var jeg bange!! tudet hele vejen til dyrelægen.. og var sikker på hans sidste time var kommet... som du siger, så sidder det i kroppen flere dage efter...
Er glad for det ikke var mere alvorligt.. og håber i får et positivt svar fra dyrelægen... rigtig god bedring til jer alle derhjemme
dec 2007
Følger: 22 Følgere: 19 Hunde: 4 Emner: 538 Svar: 3.334
aug 2008
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 127 Svar: 3.628
jun 2005
Følger: 24 Følgere: 21 Hunde: 2 Emner: 106 Svar: 3.577
Men for hulen da, godt i fik ham fotograferet! *s*
Jeg håber for jer alle 3, at det bare er en harmløs forstuvelse eller sådan noget.. ! *s*
sep 2007
Følger: 1 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 22 Svar: 870
Har selv en hund der kom til skade med knæet i vinters. Det er bare så grimt. Hun er dog heldigvis tilbage på ret kurs. Men føj jeg hylede bare da det gik galt.
aug 2006
apr 2008
Følger: 56 Følgere: 52 Hunde: 1 Emner: 601 Svar: 8.322
Håber i er okay !
jan 2006
Følger: 88 Følgere: 125 Hunde: 5 Emner: 395 Svar: 9.578
Mange varme tanker og ønsket om god og hurtig bedring!
/ Trine
aug 2006
Vi kigger på ham hele tiden og ser både at det bliver lidt bedre men også at der ikke rigtig sker nogen forbedring, så det er en tand forvirrende lige nu ;o)
Men i sidste ende er det jo dyrlægerne, der laver vurderingen... Og lur mig, om ikke det kræver mere end bare de pokkers røntgenbilleder at komme frem til et rigtigt svar...
Men vi får se. Indtil dag må vi have sommerfugle i maven og nok indstille os på, at han skal pensioneres, det lille pus.
Nærdødsoplevelse!