{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.245 visninger | Oprettet:

Nærdødsoplevelse! {{forumTopicSubject}}

Sådan en havde Cassius i fredags, han ved det bare ikke.

Cassius kom jo ud for et uheld for efterhånden halvandet år siden, og han var egentlig kommet sig helt over skaden, som var i knæet. Ingen symptomer, ingen smerter, ingen begrænsninger.

Men - i fredags, da han hoppede efter en frisbee, stod han pludselig på tre ben og hylede - igen. Og det var naturligvis det skadede ben.
Måden han gik og stod på var helt typisk for en knæskade, så vores hjerter sank straks ned i maven.

Vi vidste godt, hvad klokken havde slået. Og aftalen var, at hvis den skade brød op, så blev vi nødt til at sige farvel til ham.

Jeg kan ikke beskrive den følelse vi havde, da vi kørte til dyrlægen med ham. Mange af jer kender den godt. Det gør så ondt, at det gennemsyrer ens krop.

Vi græd og græd og græd. Cassius var trods sin trebenede tilstand i ALT for godt humør til at vi kunne bære, at det nu vi skulle sige farvel og han skulle sove for evigt.

Vi kom til dyrlægen og det tog en evighed for hunden at sove i bedøvelsen han kom i, så vi kunne få fotograferet benet. Vi var helt opløste og vi brugte alle de mange minutter til et meget langstrakt farvel.

Vi fik ham fotograferet - og til vores store overraskelse var der intet der tydede på, at det formastelige ledbånd var gået i stykker igen. Der var INTET at se på røntgenbillederne, som derfor blev sendt til den dyrlæge, der reparerede ham sidste gang.
Det var en surrealistisk oplevelse da, hunden atter stod på sine tre ben.
Og selvom der var lettelse over, at vi skulle have hunden med hjem, så forsvandt smerten ikke.

Og i dag, kan jeg stadig mærke det. Det er vanvittigt at den tristhed bliver hængende i kroppen, selvom hunden sandsynligvis kommer hel igennem.....

Nu venter vi. Vi passer på ham, han er stadig meget halt på trods af smertestillende, og vi er meget spændte på at høre, hvad dyrlægerne konkluderer...

En barsk pinse er det blevet til, og med krydsede fingre.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nærdødsoplevelse!
  • #2   24. maj 2010 Føj for en oplevelse smiley

Jeg krydser fingre for at det bare er et eller andet simpelt.
    Hvornår regner i med at få besked?

Kan det ikke bare være en forstrækning af en muskel?

• #3   24. maj 2010 Tusind tak Krumme..

Ja, det er en, der nager.

Der kommer til at gå nogle dage inden vi får "dommen". Lige nu tyder det mest på en kraftig forstuvning af knæleddet og det lyder jo harmløst. Men hvorfor har han forstuvet knæet, og betyder det, at han nu må pensioneres fra sin sport...

Det kan meget vel få store konsekvenser, også selvom det ikke ender med at koste ham livet.
    Så vi har nerver på lige nu. Ligesom vi i al fremtid vil få det, når han leger.... vi var ellers lige kommet over det fra sidste skade.

• #4   24. maj 2010 ØJJJJ.......for pokker en svedetur....

God bedring med ham og jer også...

• #6   24. maj 2010 Problemet er, at det nok netop har sammenhæng med den gamle skade.

Der er sandsynligvis lidt løshed i knæet som gør, at det er blevet en tand mere ustabilt. Lidt ligesom os andre, når vi har haft for mange forstuvninger i anklen så får vi den der tendens til at vrikke om hele tiden..

Det er ret sandsynligt at det er sådan - og så er det jo, vi må overveje hvad han skal lave i fremtiden og specielt, hvad han ikke skal lave :o(

• #8   24. maj 2010 Aj for pokker da... Jeg håber I snart får et positivt svar fra dyrlægen

• #10   24. maj 2010 FY for sytten da.......... Det må være SÅ hårdt......

Vi krydser fingre for at det "bare er ingenting". Forstå mig ret:-)

• #11   24. maj 2010 Tak for de krydsede fingre - vi kan bruge ALT ;o)

Håbe håbe håbe...

• #12   24. maj 2010 Puha en situation...

Den følelse kan jeg godt huske fra vores tidligere hund havde ædt en g-streng.. nøøj hvor var jeg bange!! tudet hele vejen til dyrelægen.. og var sikker på hans sidste time var kommet... som du siger, så sidder det i kroppen flere dage efter...

Er glad for det ikke var mere alvorligt.. og håber i får et positivt svar fra dyrelægen... rigtig god bedring til jer alle derhjemme smiley

• #14   24. maj 2010 Uha, kender det alt for godt. Sådan har det været for os i det år vi har haft Bella. hun står i nær fremtid foran en Patella operation, der har rigtige dårlige odds pga hendes størrelse. Hver gang hun hopper for højt eller leger for voldsomt, springer hjertet op i halsen.. Håber på det bedste for din dejlige hund.

• #15   24. maj 2010 Åh CH : Håber at svaret fra dyrlægen bliver så positivt som muligt. Kan godt forstå at det var en skræmmende oplevelse- og en slem pinse at komme igennem. Jeg krydser fingre for jer.

• #16   24. maj 2010 Øv, så let bliver man helt "hul" inden i maven..

Men for hulen da, godt i fik ham fotograferet! *s*

Jeg håber for jer alle 3, at det bare er en harmløs forstuvelse eller sådan noget.. ! *s*

• #17   24. maj 2010 Puha det var ikke rart. Vi krydser selvfølgelig også alt hvad vi kan.
    Har selv en hund der kom til skade med knæet i vinters. Det er bare så grimt. Hun er dog heldigvis tilbage på ret kurs. Men føj jeg hylede bare da det gik galt.

• #18   24. maj 2010 Tusind tusind tak for alle de gode ønsker :o)

• #19   24. maj 2010 Nej lille mand da - jeg ønsker det bedste for jer og krydser alt hvad krydses kan !

Håber i er okay !

• #20   24. maj 2010 Puha for en grim oplevelse, men heldigvis er det da positivt, at det ikke er skaden der er brudt op igen, og udsigten til at blive 100% frisk igen også er tilstede.
    Mange varme tanker og ønsket om god og hurtig bedring!

/ Trine

• #22   24. maj 2010 Tak skal I have.

Vi kigger på ham hele tiden og ser både at det bliver lidt bedre men også at der ikke rigtig sker nogen forbedring, så det er en tand forvirrende lige nu ;o)

Men i sidste ende er det jo dyrlægerne, der laver vurderingen... Og lur mig, om ikke det kræver mere end bare de pokkers røntgenbilleder at komme frem til et rigtigt svar...

Men vi får se. Indtil dag må vi have sommerfugle i maven og nok indstille os på, at han skal pensioneres, det lille pus.

Kommentér på:
Nærdødsoplevelse!

Annonce