Ferie hvalpedilemma! Ferie hvalpedilemma!
Jeg er kommet i lidt af et dilemma.
Min kæreste og jeg havde planlagt at få en hvalp her midt i juni, hvor jeg er færdig med min eksamen. Jeg er studerende og ville derfor have sommerferie indtil slutningen af august, hvor jeg bare kunne gå hjemme sammen med hvalpen. Nu er der så sket det, at vi har fået en mulighed for at komme til New York i 6 dage med fly og hotel betalt den sidste uge af juli. Det er en mulighed vi aldrig får igen.
Men men, en hvalp kan vel ikke blive passet en uge, når den er så ung, selvom det er hos en den kender?
Vi overvejde så at vente, men det er jo ikke sikkert, at der lige er en hvalp til os, når vi kommer hjem igen og jeg har ferie. Ingen af os har rigtig mulighed for at tage mere end en uges ferie senere. Den vil kunne komme med på min kærestes arbejde, men jeg synes stadig det er lidt lidt med en uge.
Jeg må jo indrømme, at jeg ikke har haft hund før og har brug for nogle gode råd. Jeg vil bare gerne gøre det der er bedst for hunden.
Glæder mig til at høre fra jer!
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.794
jan 2006
Følger: 40 Følgere: 37 Hunde: 6 Emner: 35 Svar: 546
Kan de ikke passe den i den uge ?
Jeg ved, at hvis en af vores hvalpekøbere stod i den situation, ville vi da hjælpe !
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1467 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 30 Svar: 29.994
maj 2010
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 2
Det vil jeg da lige forhøre mig om!
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.945
Hvis ikke opdrætter ville kunne passe hvalpen, vill jeg droppe turen eller få hund på et andet tidspunkt.
Jeg synes det er lidt rigeligt for hvalpen kun lige at ankomme i sit nye hjem, for så at skulle ud til et helt 3. sted for at blive passet.
Kan opdrætteren tage den den uge, vil det jo være et sted den kender.
aug 2008
Følger: 7 Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 446 Svar: 3.685
Molly blev også passet i starten, dog kun en dags tid, men hun klarede det flot og var mere eller mindre ligeglad - der var tilgengæld også en anden hund der var villig til at lege med hende.
jun 2009
Følger: 22 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 96 Svar: 1.114
dec 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 86 Svar: 578
Hvis han skulle have været passet ude, som hos en veninde eller i pension, så var jeg ikke taget afsted, men han var jo hos sig selv
jun 2008
Følger: 36 Følgere: 37 Emner: 88 Svar: 1.778
Ferie hvalpedilemma!