592 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Anne Sofie L
Anne Sofie L
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 2

Ferie hvalpedilemma! Ferie hvalpedilemma!

Jeg er kommet i lidt af et dilemma.
Min kæreste og jeg havde planlagt at få en hvalp her midt i juni, hvor jeg er færdig med min eksamen. Jeg er studerende og ville derfor have sommerferie indtil slutningen af august, hvor jeg bare kunne gå hjemme sammen med hvalpen. Nu er der så sket det, at vi har fået en mulighed for at komme til New York i 6 dage med fly og hotel betalt den sidste uge af juli. Det er en mulighed vi aldrig får igen.
Men men, en hvalp kan vel ikke blive passet en uge, når den er så ung, selvom det er hos en den kender?
Vi overvejde så at vente, men det er jo ikke sikkert, at der lige er en hvalp til os, når vi kommer hjem igen og jeg har ferie. Ingen af os har rigtig mulighed for at tage mere end en uges ferie senere. Den vil kunne komme med på min kærestes arbejde, men jeg synes stadig det er lidt lidt med en uge.
Jeg må jo indrømme, at jeg ikke har haft hund før og har brug for nogle gode råd. Jeg vil bare gerne gøre det der er bedst for hunden.
Glæder mig til at høre fra jer!

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.
  • Tilkobling af opvasker, vask og armatur 1.500 kr.
  • Skrue reol/lampe ned fra væg 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ferie hvalpedilemma!
  • #1   24. maj 2010 Har I snakket med opdrætter? Om de evt vil passe den, den uge I er på ferie? For så ville jeg gøre det.

• #2   24. maj 2010 Hvad med opdrætter ?
    Kan de ikke passe den i den uge ?
    Jeg ved, at hvis en af vores hvalpekøbere stod i den situation, ville vi da hjælpe !

• #3   24. maj 2010 Enig med de to andre smiley

• #4   24. maj 2010 Tak for de hurtige svar!
    Det vil jeg da lige forhøre mig om!

• #5   24. maj 2010 Som de andre siger -prøv at snak med den opdrætter i (måske) skal have hvalp fra.

Hvis ikke opdrætter ville kunne passe hvalpen, vill jeg droppe turen eller få hund på et andet tidspunkt.
    Jeg synes det er lidt rigeligt for hvalpen kun lige at ankomme i sit nye hjem, for så at skulle ud til et helt 3. sted for at blive passet.
    Kan opdrætteren tage den den uge, vil det jo være et sted den kender.

• #6   24. maj 2010 Tja, alt efter hvornår i får den synes jeg godt at hvalpen kan blive passet ... men i skal øve næsten allerede fra start, med at hvalpen besøger dem der skal passe den, i starten med jer, og derefter hvor i kører.

Molly blev også passet i starten, dog kun en dags tid, men hun klarede det flot og var mere eller mindre ligeglad - der var tilgengæld også en anden hund der var villig til at lege med hende. smiley

• #7   24. maj 2010 Vi kunne få King d. 1. maj sidste år, men snakkede med opdrætteren om at vente til min søn var blevet konfirmeret d. 8. maj - det var ikke noget problem... at vi så ombestemte os og fik ham d. 1. maj alligevel er så en anden sag smiley

• #8   24. maj 2010 Sidste år, da vi skulle have Louis, skulle vi også på sommerferie. Han var 9 uger da vi hentede ham, og ca 3½ uge efter tog vi på 14 dages ferie sydpå. Min lillesøster, som han var tryg hos, passede ham i de 14 dage, hjemme i vores lejlighed, så han var i vante omgivelser smiley Han tog bestemt ikke skade, men jeg savnede ham enormt, og var bange for han ikke kunne kende mig da vi kom hjem, men der var ingenting, og jeg blev overfaldet med kys da han så mig igen smiley
    Hvis han skulle have været passet ude, som hos en veninde eller i pension, så var jeg ikke taget afsted, men han var jo hos sig selv smiley og der var en han kendte hos ham.

• #9   24. maj 2010 Ja jeg ville som opdrætter helt klart tilbyde at pase den. så det var en god ide at spørge om det.

Kommentér på:
Ferie hvalpedilemma!

Annonce