{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.032 visninger | Oprettet:

Dårligt nyt fra Dr. Dyr {{forumTopicSubject}}

Novak var idag til dyrlæge, for at få set på hans tænder, som der var for mange af. Det viste sig at være mælketænder, der ikke var faldet ud, men det kunne snildt ordnes og Novak skal derfor derind imorgen og få dem fjernet.

MEN dyrlægen følte lige lidt rundt på Novak for at tjekke, at alt var som det skulle være, og han kom så til hans knæ..
Novak har nu fået konstateret patella luxation i begge knæ smiley
Det skal i sidste ende opereres, men dyrlægen mente vi skulle se tiden an først, og se om Novak var mærket af det og i hvor høj grad. Min stakkels lille puttehund smiley

Jeg har så et spørgsmål. Kan jeg gå til opdrætter og kræve at opdrætter betaler for operationen eller at jeg får penge tilbage fra da jeg købte Novak? Opdrætter fortalte mig, at der ikke var patella i familien. Der er jo ikke stamtavle på Novak, så jeg ved ikke om jeg kan kræve noget som helst?
Jeg købte jo Novak som en sund og glad hvalp, men nu viser det sig jo at han har patella smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dårligt nyt fra Dr. Dyr
  • #1   18. maj 2010 uden stambog kender man jo ikke anerne. Og man ved ikke om patella lux er arveligt, men kender man til at forældredyrene har det, bruger man dem ikke i avlen. For at være på den sikre side.
    Og nej, jeg tror ikke du kan se penge retur på kontoen. Brug den sygekasse du self. har.


  • #2   18. maj 2010 Det kommer an på, hvad der står i din kontrakt? Men jeg vil mene, at du kan kræve kompensation for operationerne i forhold til købeloven, da du har 2 åprs garanti imod medfødte skavanker. Og det er patella ligegyldigt hvad opdrætter siger.

  • #4   18. maj 2010 Tror ikke du får noget, men jeg synes du skal fortælle dem det.. Så de også er informeret om det

  • #5   18. maj 2010 Jeg prøver ihvertfald at snakke med opdrætteren. Så håber jeg hun vil hjælpe..
    Jeg er bare så ked af det smiley Jeg har jo hørt om patella, og hvilket skidt det er, og nu har min egen hund det smiley


  • #6   18. maj 2010 Det kommer vel også an på om der er kontrakt på hunden?

  • #7   18. maj 2010 Ifølge købeloven har du krav på at få refunderet en del af købesummen - købeloven gælder uagtet stamtavlen... Hos DKK har man som køber krav på mellem 30 og 50 % mener jeg det er ved patella luxation alt efter hvilken grad hunden har...

    Hvis ikke sælger er til at snakke med, har du mulighed for at lave et civilt søgsmål - jeg vil dog tro at det er dyrere end kompensationen... :S

    Synes det er rigtig godt at din dyrlæge har sagt i skal se det an... Min erfaring er desværre at man for ofte operere for tidligt med et ret dårligt resultat smiley Den ene af mine forældres hvalpe har patella lux grad 1 - eneste at mærke på hunden var den kliklyd knæet kommer med... hun blev opereret som 1 årig, og igen ½ års tid efter - det sidste jeg hørte fra ejer var at det ikke lader til at være bedre end inden op...


  • #8   18. maj 2010 Sarah: Tag det roligt. Min har også patella, dog kun på et knæ. Men han går mange måneder uden at vise tegn overhovedet og har på ingen måder smerter. Hvis din vaps stadig er ung og ikke har vist tegn, så kan det godt være det ikke ender så slemt smiley Sagde dyrlægen noget om grad?

  • #9   18. maj 2010 Svejgård det er det...

  • #10   18. maj 2010 Efter hunden er fyldt et ½ år skal du bevise at det er en arvelig lidelse. Det er det nok i det fleste tilfælde, men når man ikke kender den fulde historik på hunden kan det være svært at bevise. Så desværre, så tror jeg kun venlighed fra sælgers side kan resultere i en prisreduktion. Det er nemlig dig der har bevisførelsen, og da det også kan ske via en skade, så bliver det påstand mod påstand.

    Er det i grad 1, så vil jeg gætte på at han aldrig hverken skal opereres eller medicineres for sin lidelse.

    Ærgerligt, men jeg tror han ikke vil være så meget mærket af det i grad 1. Selvfølgelig skal du holde øje med ham.


  • #11   18. maj 2010 Rigtigt mange har skrevet til mig og spurgt om hvem, der var opdrætter og I havde allesammen ret.
    Jeg fortryder da helt bestemt jeg ikke fik tjekket op på opdrætteren før jeg købte Novak smiley Men Novak er min hund nu, og uanset hvad skal han jo opereres og have et godt liv. Jeg vil så bare gerne NU være med til at få stoppet opdrætteren. For de ting jeg har fået at vide om opdrætter nu.. Det er bare ikke iorden.

    Mht. Novaks patella.. Dyrlægen nævnte ikke nogen grad, men jeg vil prøve og høre ham ad imorgen, når Novak for revet bisserne ud.


  • #12   18. maj 2010 ha ha ja... forstår bare ik hvorfor Sweety ik skulle ha papirer... mon det er hendes forklaring på hvorfor hvalpene ik får bog. at hun siger tæven ingen har selvom hun har

  • #13   18. maj 2010 ja det er rigtigt... men hun har sagt til Sarah at Sweety ingen tavle har... kun Bluestar og at han havde tyske papirer. så det er jo løgn

  • #14   18. maj 2010 helt enig

Kommentér på:
Dårligt nyt fra Dr. Dyr

Annonce