råd og vejlidning..? råd og vejlidning..?
ja, nu er det sådan, at min hund (på 3 år.) ikke kan gå i snor.. hun har vidst aldrig lært det, og vi har kun haft hende i lige godt et år.. så har derfor ikke kunne lære hende det som hvalp..!! jeg har prøvet nogle dage nu, at tage en gòbid i hånden, og så snakke til hende hele tiden.. men når min "kloge" hund, så har prøvet at få den et par gange,
opgiver hun (eller hva det nu er hun gør??) og snuser vidre i jorden, og glemmer alt om den i den anden ende!!
CHOK..! det er irreterrende!! forventer altså jo ikke det helt store af hende, bare hun går og kigger op, på mig...
nogle der kan hjælpe?
feb 2006
Følger: 16 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 10 Svar: 93
er der ikke nogle med smarte fif eller triks?
feb 2006
Følger: 13 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 31 Svar: 607
Jeg ville nok også vælge at starte til hundetræning, og få lært nogle kontaktøvelser.
feb 2006
Følger: 16 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 10 Svar: 93
og når hun så ikke engang har lært det fra lille, gør det ikke nemmere..
jul 2005
Følger: 33 Følgere: 90 Hunde: 7 Emner: 569 Svar: 4.639
At lære envoksen hund - som slet ik er vant til at gå pænt, at gå i snor - det kan være noget af en prøvelse - men kontakt kontakt kontakt - og gå ture hvor hun SLET ikk får lov at snuse rundt - Det er jo dig - og kun dig der bestemmer om hun skal snuse rundt på vejene -
Hun skal bare slet ikke have sit hoved derned...
Selvfølgelig skal det ikke være sådan på alle jeres gåture... men tag nogle hvor hun reelt kun går tur for at træne dette. Og så ville det selvfølgelig være bedst at starte ud steder, hvor der ik er tusinde andre ting som er forstyrrende .
Hvad med almindelig lydighed, er hun god til dette ?! ?!
Syns også at træning lyder som en god ide... Men hvis det først starter i jeres område til sommer, syns jeg da bestemt ikke du skal vente med øvelserne til den tid - bare igang imorgen - smiler... !!
Jo hurtigere igang og jo oftere i træner, jo hurtigere har du en hund, som går pænt ved siden af dig - når i er ude og gå...
Det er slet ik til at holde ud at blive trukket rundt -og skide dårligt for ryggen - ( ihvertfald min - som i forvejen har det skidt - ) smiler...
Held og lykke...
råd og vejlidning..?