666 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

bange for andre hunde bange for andre hunde

D. 1. maj hentede vi lille My, og hun er bare den dejligste, skønneste og mest vidunderlige lille hvalp. (Det synes alle selvfølgelig deres hunde er.. )
Hun er yderst nysgerrig overfor mennesker i alle størrelser og alt skal undersøges både i hjemmet og i naturen. Hverken støvsuger, hårtørrer, biler eller noget som helst kan slå hende ud... Liiiige på nær hunde hun ikke har mødt før. Når vi er ude og gå tur, og vi møder en anden hundeejer med deres hund, så løber hun direkte i modsatte retning. Hun er allerbedste venner med vores anden hund Muggi, og mine forældres tre store hunde leger hun også rigtig fint med.
Hvordan kan det være at hun er så bange for andre hunde?
Jeg ved selvfølgelig godt at hun ikke er særlig gammel (knap 10 uger), og at hvalpetræning mm. nok skal gøre det bedre, men jeg undrer mig bare, da hun ikke har haft nogle grimme oplevelser med andre hunde. Og hun kommer fra en opdrætter der havde både andre hvalpe og en temmelig stor, men meget godmodig hund.
Er der noget jeg kan gøre for at bedre hendes oplevelse med andre hunde?
Jeg vil jo bare gerne at hun kommer godt ud af det med andre hunde og kan få en masse gode legekammerater..

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af 75' og 55' tv'er. Beslag, skruer og ravplugs haves. Væggen er af beton 1.400 kr.
  • Hænge 3 ferm Living hylder op og et stort maleri 600 kr.
  • Hjælp til diverse have arbejde. Fejning af blade, fjern ukrudt, kør jord ind, oprydning 1.000 kr.
  • Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Spartling af vinduer indendørs 3.900 kr.
  • Måske udskift af rør/ hane på rør til udvand i kælder 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  bange for andre hunde
  • #1   13. maj 2010 Hunde er jo forskellige, - også genetisk.

Det er ikke KUN miljø, som præger deres adfærd.

Tag hensyn til din hund og hendes grænser for, hvor meget hun kan klare. Du kan gradvist og roligt arbejde på at flytte disse grænser, men pas på ikke at bliv for ivrig.

Kodeordet er tillid, - din hund skal have opbygget tilliden til, at andre hunde ikke gør hende noget, men hun skal ikke presses for kraftigt.

• #3   13. maj 2010 Ja jeg tror du har helt ret.. Jeg skal helt sikkert holde migselv lidt i nakken, for ikke at blive for ivrig, som du siger. Jeg har bare en hund i forvejen som er skide bange for fremmede mænd, og så vil jeg så gerne undgå at My skal have en sådan stressfaktor i forhold til andre hunde, som hun helst bare skulle have det sjovt sammen med..
    Men ja, at give hende plads og tid er sikkert den rigtige vej frem.. smiley
    Tak for svar smiley

• #4   13. maj 2010 Vi fik Fennie, da hun var 13 uger, og hun var også vokset op med en flok andre pomeranianer og besøg af andre hunde, men da vi fik hende trak hun sig tilbage og rystede, når vi mødte andre hunde. Jeg tænkte også "Åhh nej, hun bliver aldrig så social, som jeg ønsker", men efter et par uger var hun faldet til og vendte på en tallerken, og nu eeelsker hun andre hunde, store som små smiley

• #5   14. maj 2010 Lia var meget utryg ved andre hunde da hun var hvalp. Hendes opdrætter garanterede dog for hendes temperament og mente at det var en normal instinktiv hvalpeadfærd, som man kan finde hos nogle hvalpe, men som de vokser fra så længe man håndterer det stille og roligt.

Vi gjorde det at vi aldrig at pressede hende. Når hun mødte andre hunde, så sørgede jeg for at hun altid havde muligheden for at gemme sig bag mig og var der mange hunde, så satte jeg mig på hug så hun kunne sidde mellem mine ben og jeg så havde begge hænder frie til at skubbe alt for nærgående hunde væk.

Jeg skældte aldrig ud på de andre hunde, man snakkede altid til dem i en lys og venlig stemme, Lia blev aldrig ynket, pyldret om eller løftet op hvis hun blev utryg. Det eneste jeg gjorde var at stille et helle til rådighed for hende. Dette gav hende tryghed til selv at begynde at tage kontakt og lege med andre hunde og der gik vel en 2-3 uger indtil hun selv synes det var alletiders at møde nye legekammerater.

Som voksen er hun blevet dominant overfor andre hunde og hun kan derfor ikke med alle, især ikke tæver på hendes egen alder og størrelse, der også mener at de skal bestemme, men det er så noget, der ligger til racen.

Kommentér på:
bange for andre hunde

Annonce