{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.417 visninger | Oprettet:

HJÆLP....HUND bryder sig IKKE om BABY. {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen!

Gode råd ønskes MEGET.
Min datter blev mor for 7 mdr siden. Hendes gravhund på snart 6 år kan ikke rigtig acceptere den lille ny, han kan finde på pludselig at løbe hend imod mit lille barnebarn og gø på en arrig måde.
Min datter kan snart ikke magte det mere, hendes datter leger kun på gulvet når hunden er ude osv, og hun er bange for hvad der sker når den lille begynder at kravle/gå.
Min datter elsker sin hund rigtig højt, og ville ønske hun kunne finde ud af problemet, da hun meget nødig vil af med ham. Han kan heller ikke lide de helt små børn de møder under gåtur osv.
Jeg har selv oplevet at han gør vildt efter små børn, og det er bestemt på en sur måde, men ellers er han en rigtig rar hund, stille og rolig, elsker alle mennesker, bare ikke helt små børn.
Hår i nogen råd om dette, og min datter vil blive lykkelig, da det er meget svært at få daglig dagen til at fungere for hende.

Hilsen Charlotte.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP....HUND bryder sig IKKE om BABY.
  • #1   13. maj 2010 Jeg ville kontakte en hundekonsulent. Dem fra DCH arbejder frivilligt og man betaler kun for deres benzin smiley

• #2   13. maj 2010 Hvad har din datter gjordt for at få det til at fungere? Hvis vi ved det så er det måske lidt nemmere at komme med gode bud.

Jeg tror hunden er bange for babyen og jeg ville nok anbafale at i finder en god adfærdsbehandler fx. gennem www.paff.dk

• #4   13. maj 2010 Min datter har virkelig prøvet. hun startede med at stille liften på gulvet da mit barnebarn kom hjem første gang, den gøede bare, hun har prøvet at ligge sig på gulvet med datteren og kalde på hunden, den gør bare, hun tilbyder ham at snuse til datteren, han er med ude at gå tur med barnevognen osv, hun prøver virkelig alt hvad hun kan for at hunden vil acceptere hende:)

• #5   13. maj 2010 Min mor havde næsten samme problem med sin hund da jeg var lille, og det blev værre da min bror blev født 3 år senere - der optrappede hunden til at stå og knurre gennem tremmerne på tremmesengen. Hun skilte sig af med hunden, men i dag er det meget moderne med adfærdsbehandlere, så måske er der hjælp at hente der.

• #7   13. maj 2010 Jeg vil også sige adfærdsbehandler, og så er det jo ikke en hund der kan hoppe videre højt, så man kunne jo sørge for at de altid er i hver deres rum adskilt af børnegitter. Vi har så vi kan lukke forskellige dele af huset af osv hvis der er nogle som ikke bryder sig om hund eller der kommer børn der skal have lov til at lege på gulvet.

Derudover er det vigtigt at de giver hunden nogle positive oplevelser sammen med barnet. Hvad med at sidde på gulvet sammen med hunden og hygge, og så bare have barnet liggende på gulvet og lege et stykke derfra og langsomt tror jeg at man kan rykke tættere og tættere på barnet. Det vil kræve tid og krafter, men tror absolut ikke det er umuligt.

Som du nok kan se er jeg absolut ikke tilhænger af at man bare afliver hunden, ikke hvis hun er så glad for den som du skriver.

• #8   13. maj 2010 jeg ville heller ikke turde at have saadan en hund hvis jeg havde barn..

ved godt det ikke er helt saa flinkt sagt, men hvis den allerede har vist denne adfaerd overfor boern udenfor paa turene saa kan jeg ikke se hvorfor man ikke har ventet med barnet.. hun har jo vaeret ene barn i 6 aar og sikkert aldrig rigtig kunne lide boern, saa det er jo fordi den foeler sig turet af dem paa en eller anden maade..

jeg ville nok ogsaa faar noget adfaerdsbehandler paa og se hvad der ville ske.. maaske det er bedst at finde en aeldre familie hvor der ingen smaa boern eller boerneboern er.. eller lade ham faa fred..

• #10   13. maj 2010 Jeg er helt enig med first
    jeg har tre børn og ville aldrig have en hund i nærheden af dem som jeg var utryg ved

• #11   13. maj 2010 jeg ville slet ikke være i tvivl hade fundet nyt hjem uden børn

• #12   13. maj 2010 Mine hunde er som mine børn, og man ville jo ikke skille sig af med sit barn bare fordi det har en uønsket/farlig adfærd.

Jeg ville stoppe hunden med godbidder når barnet var i nærheden, så hunden kobler barnet med noget godt.

• #13   13. maj 2010 Det er da en helt igennem underlig sammenligning !

• #14   13. maj 2010 Jeg holder mega meget af vores hund, men vores kommende børn vil altid komme før den......

Det er trods alt en hund....

Jeg ville ikke have en hund gående som ikke kunne acceptere børn/babyer......det er både synd for hunden soim er utryg, barnet og forældrene

• #15   13. maj 2010 Jeg ville ikke turde andet end at få aflivet sådan en hund.
    Ved, det lyder hårdt (og det er det også), men har selv stået i samme situation, da jeg fik mit første barn. Jeg havde ham til adfærdsterapeut.
    Mener simpelthen ikke, man kan være bekendt at omplacere en hund, der er agressiv overfor børn.

• #16   13. maj 2010 Hmm jeg forstår godt det der med at det "bare" er en hund og at barnet kommer i første række, men synes jo umiddelbart som andre også skriver at hunden virker utryg ved børn, da den ikke har været vænnet til børn fra starten af.

Så hvorfor ikke give hunden en chance for at lære hunden at børn ikke er farlige, i stedet for at træffe den hurtige beslutning om at hunden skal aflives.
    Havde min hund bidt ud efter et barn ville jeg selvfølgelig have et helt andet syn på det, men at den gør betyder vel på ingen måde at den vil "dræbe" barnet??

• #17   13. maj 2010 Britt M: min hund er ogsaa som mit barn, men hvis nu min hund ikke kan lide boern og heller ikke boern den ser paa gaden saa havde jeg taenkt mig om foer jeg fik mit eget barn.. der maa man jo gaa ind og vaelge.. vil man have hunden til den doer eller vil man have et barn.. synes det er synd for hunden at der bliver sat et barn til verden i dens familie naar familien ved den ikke kan lige boern..

• #18   13. maj 2010 Anne og den lille runde lashes:
    Vil bare lige høre om jeg har forstået dig rigtig, mener du, at hun ikke skulle have fået et barn, fordi hendes hund måske ikke bryder sig om fremmed børn?

• #19   14. maj 2010 Mette J: Ja lidt i den stil.. hvis man kan se enes hund ikke er glad for boern uanset om det er i familien eller ej saa synes jeg man skal taenke sig om.. de saetter jo hunden i et dilemma som i sidste ende kan resultere i et bid..
    og hvis man ikke stoler paa sin hund naar den er naer enes lille bay saa ville jeg klart finde et nyt hjem til den uden boern/boerneboern eller lade den faa fred..

• #20   14. maj 2010 Hej ALLESAMMEN:)

Takker for jeres råd. Min datter mener også selv det ikke går i længden, det dur ikke at blive ved med at holde dem adskildt, er heller ikke værdigt for hunden.

TIL Anne og den lille runde Lashes:

Syntes du ikke det virker lidt underligt at min datter skulle ha ventet med sit barn, når hun har hund, sådan hænger livet ikke sammen. Både hendes hund, og datter var fuldstændig planlagt, og der er jo ingen der kan spå om hvordan ens hund bliver når der kommer småfolk i huset.

Kommentér på:
HJÆLP....HUND bryder sig IKKE om BABY.

Annonce