{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
886 visninger | Oprettet:

Lise J
Lise J
Følger: 1 Emner: 15 Svar: 171

Hårdt liv {{forumTopicSubject}}

Jeg passer for tiden et familiemedlems hund, da vedkommende er hjemløs.
Det en fin tæve på snart 4 år.
Hun er et rigtig gadekryds, labrador, dobberman, amstaf, buldog osv. Altså vist også nogle af kamphunderacerne.
Hendes liv har lidt været som de hunde, de hjemløse har. Ingen faste rammer, og megen hængen ud, mens der blev drukket bajere.

Nu har hun snart været hos min kæreste og jeg en uges tid, og det virker til at hun nyder de faste rammer, og den ekstra kærlighed. Jeg er dog bekymret for hvor skadet hun kan være blevet af det hårde liv. jeg ved at hun har oplevet nogle grimme ting både fra hunde og mennesker, og er bekymret for om det kommer til udtryk pludseligt.

Desuden skal hun nok tilbage til sin ejer om en måneds tid. Familien er ved at skabe nogle lidt mere stabile rammer. Men jeg kan bare mærke på hende at hun trives her. Vi har dog selv en lille hanhund normalt, (i en 2 væreles lejlighed) så det ikke rigtig holdbart at beholde hende. Men jeg ved at hendes normale ejer aldrig vil være i stand til at give hende det vi kan.

Nogle der har erfaringer med den slags hunde?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hårdt liv
  • #1   13. maj 2010 Jeg må være enig med Danni, dog kun ud fra hvad jeg selv har oplevet.. Og de hunde jeg har mødt, som har været i selskab med en barnevogn og en vagabond, har altid været dejlige sociale hunde, som virker ret så afdæmpet. Vagabonderne som jeg har mødt har så også gået op i deres "bedste ven" med liv og sjæl.

Men det kan også bare være jeg har været heldig og møde nogle af de gode hjemløse og deres bedste venner.. smiley

• #2   13. maj 2010 Hvis jeg var hund og jeg kunne vælge et liv bag ligusterhækken og så livet hos en hjemløs, så ville jeg helst være hunde hos "vagsbonden". Min oplevelse er også at de hjemløses hunde ofte er meget veltilpasse.

• #3   13. maj 2010 Der er jeg så lodret uenig. Faste rammer, opmærksomhed, sund kost og træning frem for at drikke sig i hegnet mens hunden passer sig selv. Jeg kender godt den romantiseret udgave, men det jeg oplever i kbh når jeg oplever hjemløse hunde gør at jeg for størstedelens vedkommende godt kunne se en vis logik i at fratage dem dyrene (af forskellige årsager).

Jeg har da også selv taget en hjemløses hund og afleveret til politiet fordi det stakkels dyr var blevet bundet af i regnvejr og havde viklet sig ind i snoren så hun hang med bagbenet lige op i luften mens ejeren sad på værtshus et-eller-andet sted for gud-ved-hvilken gang (noget han er kendt for her i området). Vel at mærke i februarmåned hvor der er temmeligt koldt. Nej.. Hvis man passer på sin hund er det fint nok at man er hjemløs, men er man hjemløs af andre årsager end eget valg kan jeg ikke forstå at man påtager sig ansvaret for et andet liv på den måde - fordi i min verden har man ikke engang magtet at tage vare på sig selv.

• #4   13. maj 2010 Er af samme opfattelse, som de andre smiley Har kun mødt vagabonder med dejlige hunde, som nyder selskabet af deres "herre", i stedet for os som efterlader dem når vi er på arbejde smiley De får gået nogle dejlige lange ture, møder altid nye mennesker, og hunde smiley De er i det hele taget, hele tiden sammen med deres flok ... Og det er nok det der betyder mest for hunden smiley
    Men nu ser jeg også at der er forskel på vagabonder og så hjemløse ... Vagabonderne der er det oftest selvvalgt at de ikke har fast bopæl, eller om ikke andet har fundet sig tilrette i det "frie liv" ... Er de hjemløse, ser jeg det ikke som selvvalgt, og det er nok ofte disse som har svært ved at håndtere situationen og ender med at drikke alt alt for meget, og kan man bebrejde dem? Og som du selv skriver prøver de at få styr på tingene, og det er vel godt nok? Og som du også selv skriver så er det jo umuligt for dig at beholde hunden ? Så undskyld hvad er det egentlig du vil med det her ?

• #6   13. maj 2010 Man skal også huske at mange af dem der har store hunde har dem fordi man før i tiden gav økonomisk støtte til hjemløse med hunde over X antal kilo - til foder, men uden nogen garanti for at pengene blev brugt til det. Det er man så holdt op med nu.

• Lise J
    Lise J Tilmeldt:
    nov 2008

Følger: 1 Emner: 15 Svar: 171
    #8   13. maj 2010 Hmm
    jeg er godt nok overrasket over så positive holdninger til hjemløse og deres hunde.
    Vil være ærlig og sige at i muligvis har et lidt for romantisk billede af virkeligheden.

Bare fordi man er hjemløs er man ikke nødvendigvis fantastisk til hunde. Sådan er dette eksempel også. Hunden er ikke super velopdragen, og faktisk er mit problem også at jeg ved hun har måtte forsvare sig mere end en gang, og jeg er derfor bange for om hun evt, kan være farlig

De hjemløses hunde lever et hårdt liv. Mange af dem har den funktion at de skal beskytte ejeren. Desuden er min oplevelse at hunde bliver kulrede hvis de ikke har et fast holdepunkt.

Den pågældende hund er hverken passet med dyrelæge eller noget. Desuden ved jeg at dens foder ikke nødvendigvis altid har været førsteprioritet. Jeg skal til dyrelægen med den mandag og have den gennem tjekket.

Jeg har en enkelt gang haft hunden med mig, og siddet en halv time på en bænk og talt med en person jeg mødte. Hunden blev virkelig urolig, og virkede utryg.

Heidi K spurgte hvad jeg vil med det her?
    Tjah, jeg ville høre om der var nogle der havde nogle erfaringer, med hunde som har haft et liv der har været sådan. En ting er hvordan det ser ud udefra, en anden ting er hvordan virkeligheden er

• #9   13. maj 2010 Lise J - OKay, jeg spurgte bare, fordi du jo står lidt i et dilemma smiley
    Men hvis du er så meget i tvivl om den er misrøgtet, så nævn det for dyrlægen, denne vil helt sikkert kunne tage stilling til det smiley

• #10   13. maj 2010 Jeg har skam et helt realistisk forhold til hjemløse og deres hunde. Men jeg mener nu stadig at der findes flere sørgelige hundeskæbner bag ligusterhække end hos vagabonderne.

• #12   14. maj 2010 overtog en hund på 5 år som havde en ejer der sad på bænken dagen lang og drak, da jeg fik lopperne væk, sat ham på special kost så eksemen forsvandt, var han jordens dejligste hund, og havde ingen problemer med at indfinde sig og falde til....

Kommentér på:
Hårdt liv

Annonce