Min hund har været til kiropraktor {{forumTopicSubject}}
Min jack russell terrier, Eskild, har i dag været til kiropraktor. Han har Hd og meget løse hofteled, og begyndende slidgigt i venstre hofte,og,burde ikke kunne gå. Men det kan han.
Hun var vel nok dygtig, fik sat hans bækken på plads, det var blevet skævt, af at han har ondt.Og så skal han begynde på waterwalking på mandag.
Men hold da op hvor skal alting ændres i hverdagen. Han må ikke gå på trapper mere, bor på 2. sal, og han skal gå mange små ture, gerne op af bakker/skråninger, og må helst ikke løbe.Skal vi på længere ture, skal han køres meget af vejen, så godt jeg har investeret i en legevogn til den gamle hund. Nu hvor begge hunde skal køres.
Det er dyrt, men jeg ønsker og håber for min hund at det hjælper, for han er det hele værd. Kan næsten ikke overskue at skulle aflive min elskede jack russell på kun 3 år
jul 2006
Følger: 30 Følgere: 28 Hunde: 4 Emner: 18 Svar: 3.044
Prøv at læse denne historie
(link fjernet)
feb 2009
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 83 Svar: 1.026
apr 2006
Følger: 42 Følgere: 59 Hunde: 1 Emner: 923 Svar: 5.120
Jeg er også startet på et kiropraktor med Mickey og det gør underværker
okt 2006
Følger: 29 Følgere: 48 Hunde: 4 Emner: 135 Svar: 4.935
okt 2006
Det tror jeg desværre ikke det gør. Jeg er jo gået videre med det til Dansk terrier klub og de lovede at gå videre med det til racerepræsentanterne. Men det sker ikke, for der er jo ingen arvelige sygdomme på racen
apr 2006
Følger: 42 Følgere: 59 Hunde: 1 Emner: 923 Svar: 5.120
okt 2006
Det gør så ondt at få at vide, ens bedste ven er uhelbredelig syg. Han spreder i den grad glæde og humør i hverdagen, så jeg er dybt fortvivlet over hans sygdom, sidder faktisk lige nu og stortuder.
Og ja jeg ved godt det ikke hjælper, men fortvivlesen er stor
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 159 Hunde: 1 Emner: 311 Svar: 6.944
aug 2006
Da han blev hd fotograferet kunne de ik forstå han "kun" havde b-hofter, pga den måde han gik på. Han er krumrygget, og går meget stift på bagbenene. Så tog de billeder af hans ryg, og der viste gigten sig.
okt 2006
Det er godt nok skræmmende læsning.
Jeg kan blive så tosset, at opdrætterne ikke vil indse vi er ved at få et probem på racen.
her er lidt fra DTK om avl og sundhed
RAS
DTK's bestyrelse og DTK's overordnede sundhedsudvalg har besluttet at alle racer skal udarbejde en avlsstrategi.
En avlsstrategi er en handlingsplan med 4 rubrikker: eksteriør, sundhed, mentalitet og population. En RAS, kan også betegnes som et racekompendium; ikke at forveksle med et dommerkompendium. Kompendiet skal indeholde en ordentlig beskrivelse af racen, dens udviklingshistorie i hjemlandet og i Danmark, dens positive og negative egenskaber, sundhed og sygdom i racen, samt en beskrivelse af populationen. En ærlig beskrivelse af hvad en hvalpekøber kan forvente af racen.
Det udarbejdede RAS dokument vil være til stor gavn for nye opdrættere, det vil betyde kvalitet i avlsarbejdet, mere viden om racen, bedre mulighed for at rådgive hvalpekøbere etc. Opdrættere skal ikke køre sololøb, men gå sammen om det fælles mål til gavn for racen og arbejdet med hundene som vi alle kan lide.
Og et uddrag fra RAS om jack russell, chokerende læsning
Sundhed
Der foreligger ikke konsekvente undersøgelser af danske hunde.
På grund af racens sammensætning i Danmark, findes det ikke hensigtsmæssigt
at anvende opgørelser over sundheden fra andre lande. Der foreligger pt. heller
ikke opgørelser, som giver grundlag for at antage, at der foreligger
sundhedsproblemer.
aug 2006
okt 2006
Jeg har lige skrevet til en der sælger JRT til 10.000 kr stk.
Ingen er testet for noget som helst. Men ingen af sygdommene jeg spørger til er i de linjer!!!!!!!
okt 2006
Min hund har været til kiropraktor