488 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

manglende forbudsliste i boligselskab? manglende forbudsliste i boligselskab?

Hej HG.

Jeg sad lige og var ved at undersøge mig og kærestens muligheder for at skifte lejlighed i vores boligselskab i fremtiden. Det er ikke noget vi skal lige foreløbig, men det er jo dejligt at vide hvad man har af muligheder.

Nu kom jeg så til at se at der i mange husordner i vores boligselskab står at muskel- og kamphune ikke er tilladte. Det gælder dog ikke vores afdeling. Her er det kun bidske og agressive hunde der er forbudte.

Men en ting jeg så undre mig over er at boligselskabet ikke har nogen liste på deres hjemmeside og ikke har kunnet henvise mig til hvilke racer det er der er forbudte i de afdelinger hvor man ikke må have "muskel- og kamphunde" som det fremgår af deres husorden.

Hvis ikke de selv har lavet en liste så er det da ikke nemt at indordne sig under deres forbud.

Jeg undersøgte i forbindelse med vores eget køb af hvalp om der var forbud mod noget i vores afdeling da vi gerne ville have en SBT. Og der kunne de ikke fortælle mig på hovedkontoret om denne race var forbudt i vores afdeling. Så det måtte jeg til varmemesteren for at spørge om. Og han sagde så at det kun var bidske og agressive hunde der var forbudte. Men at der i vores afdeling ikke var raceforbud.

Hvad synes i om det at der mangler en liste over de racer de ikke ønsker i de forskellige afdelinger.

Læste et enkelt sted at Pitt og Tosa samt blandinger heraf var forbudte. Herunder også lign. hunde.

Hvad mener i om den udtalelse?

Jeg har tænkt mig at tage sagen op når først vi har fået vores hvalp hjem her om lidt over en månedstid. Synes at det er meget villedende når der sidder mennesker der ikke har kendskab til hunde og skal fortælle beboere hvilke racer der ikke er tilladte når de ikke engang har en liste over de racer de ikke ønsker i de forskellige afdelinger.

Kom med jeres meninger og holdninger til dette. Så må vi se hvad der kommer ud af debatten.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilstoppet toilet 1.000 kr.
  • Hænge gardiner op 500 kr.
  • buske med rødder graves op og fjernes 3.000 kr.
  • Montering af hasvik skydedøre. 300 kr.
  • Hurtig løsning af småopgaver 1.050 kr.
  • elektriker 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  manglende forbudsliste i boligselskab?
  • #1   11. maj 2010 Udtalelsen:
    "Læste et enkelt sted at Pitt og Tosa samt blandinger heraf var forbudte. Herunder også lign. hunde.

Hvad mener i om den udtalelse?"

synes jeg er i orden, da de to racer jo er forbudt ved lov i dag, så naturligvis er de forbudte hos alle boligselskaber.

Men ellers synes jeg, at der skal en liste til. En henvisning til "muskel- og kamphunde" er ikke nok.

• #2   11. maj 2010 Det jeg stusede lidt over er at der står at hunde der ligner Pitt og Tosa også er direkte forbudte. Hvem bestemmer hvad der ligner hvad når de ikke har udfærdiget en liste.

Hvad hvis gamle fru Hansen synes at en eller anden blandingshund ligner en Pitt eller Tosa (Siger ikke at det er sansynligt), eller bare kalder alle muskuløse hunde for Pittbull. Så er denne hund jo forbudt udelukkende på grund af dens udseende. Også selvom den ikke nødvendigvis er en muskelhund.

• #3   12. maj 2010 Vi skal jo og¨å have en staff, og havde også lidt et problem, da vi heller ikke måtte have "kamphunde" Så vi gik til vores advokat og forhørte os, og så længe at de ikke har racerne på skrift, er de ikke ulovlige og der er ikke noget der hedder "muskel hunde" kan de ikke bare skrive det.

Så hvis ikke din race står der, er den lovlig smiley

• #4   12. maj 2010 kristina H <-- Havde ikke lige overvejet at spørge en advokat. Men det giver mig da egentlig meget mening at der skal være en klar liste med hvad racer de ikke vil have før de kan gøre noget ved at folk har de racer i deres hjem.

Nu er det jo ikke lige et problem her. Men det kunne jo tænkes at man ville skrives op til noget til lidt billigere penge længere ude i fremtiden. Og så er det da lidt et irritations moment at man ikke kan få noget klart svar fra nogen i boligselskabet, om hvorvidt man må have sin racehund med videre til den nye lejlighed.

• #5   12. maj 2010 Vi gik ihvertfald til vores advokat, så vi have vores på det sikre smiley

• #6   12. maj 2010 kristina H <-- Fik i så et underskrevet dokument med fra advokanten eller hvordan forholder det sig. Fik i bare advokatens ord på at det ikke ville holde i retten hvis i blev smidt ud?

• #7   12. maj 2010 Det ville holde smiley

Og da vi nævte for formanden at vi ville gå i retten med det hvis der blev noget, var han sååå flink smiley hehe

• #8   12. maj 2010 kristina H <-- Okay. Jamen så vil jeg da lige forhøre mig ved en advokat hvis det kommer så vidt at vi skal flytte til en anden afdeling senere hen.

Kommentér på:
manglende forbudsliste i boligselskab?

Annonce