992 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Hvalp død under gåtur.. Hvalp død under gåtur..

Vi har nogen venner, som for 2 uger siden fik en fin lille retrieverhvalp, den er med stamtavle og fra en anerkendt kennel..Alt gik godt, lille Sofie var 8 ½ uge da hun flyttede hjemmefra.Vi så hende i søndags og aftalte, at vores hunde skulle mødes idag..Mandag går familiens piger tur med den lille i kongelundsparken, pludselig ringer de til faderen; hunden har kastet op, virret underligt med hovedet, tissede og faldt om. Faderen skyndte sig at hente hun og unger og op til dyrlægerne på Kongelundvejen, de smed alle dyr og hvad de ellers havde i hænderne og forsøgte at genoplive lille Sofie; men uden held...Ejeren ringede til kennelen for at få gode råd; men fik den besked, at det måtte være noget hun havde spist, fordi deres hunde var altis sunde og raske.Nu ligger Sofie i en fryser, venter på at komme til obduktion på Landbohøjskolen..
Har nogen herinde nogen anelser om, hvad det kan være?Hun havde ikke fået vindruer, rosiner eller chokolade.....

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tffg g 400 kr.
  • Jysk bord og lille kommode 600 kr.
  • Montage af loftlampe 400 kr.
  • Afløbsslange til vaskemaskine 1.400 kr.
  • Løbende vand i toilet 800 kr.
  • Skifte Køkkenvandlås 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvalp død under gåtur..
  • #1   15. apr 2006 Det var dog en frygtelig historie - hvis det er noget den har spist, kan jeg kun tænke på rottegift eller sådan noget lignende, men kan jo umiddelbart ikke se hvordan den skulle kunne komme i forbindelse med dette...
    Håber de finder en årsag, da det jo var en frygtelig historie...

• #2   15. apr 2006 Ej hvor frygteligt ...

Føler med dem men aner ikke hvad det kan være

• #3   15. apr 2006 men ville rottegift ikke være længere tid om at virke??Det var første gang den var længere end 300 meter fra eget hjem..Og ja, det er sgu sørgerligt..Specielt for pigerne, der har ventet i et år på at få drømmehunden..

• #4   15. apr 2006 Det var dog skrækligt , jeg vil også tro at det kunne være rottegift der er da ikke noget der medfølger en så skræklig død for noget dyr

• #5   15. apr 2006 det kan godt være rottegift for det virker meget forskelligt på hunde , men efter din forklaring lyder det næsten sådan , selvom rottegiften skulle have ligget læng kan det godt virke længe efter !

• #6   15. apr 2006 Hun skal til obduktion efter påske, den lokale dyrlæge kan ikke lave de helt specifikke prøver...

• #7   15. apr 2006 Aj hvor sørgeligt:-(

Og så lige på tur med pigerne:-(

• #8   15. apr 2006 Frygteligt!

Jeg stemmer også på rottegift - fordi der er så pokkers mange rotter på Amager. Det skyldes de store, drænede vådområder - rotterne elsker det.

Jeg har talt med flere "indfødte", som har fortalt rotter er et stort problem, og ikke til at komme af med.

Der findes så mange mærkelige mennesker - jeg kan lige se for mig, en ældre herre gå at strø gift alle vegne, for nu skal han dæleme ordne de satans krapyler. Den type mænd, synes jeg også der er mange af herovre smiley

Frygteligt!

Hvor ligger Kongelundsparken helt præcist ?

For der skal jeg i hvert fald ikke hen, men min altædende hund.

Rottegift er den eneste gift, jeg tror virker så hurtigt. Chokolade er meget lang tid om at virke, det skal først ind i systemet o.s.v. - og vil slet ikke give så voldsom en reaktion.

• #9   15. apr 2006 den første amerikanske bulldog jeg købte havde jeg kun 3 uger....da han pludselig under en køretur i bilen skreeeeeeeeeg heeeeeelt sindssygt.....inden jeg fik standset bilen...og var ude.....havde han tisset og haft afføring på sædet---vel faktisk allerede død....ved at mennesker der dør også får ufrivillig afgang af både det ene og andet.......begyndte at puste i ham med det samme....og den store datter overtog på turen til dyrlægen som vi nåede inden der var gået 3 min....hun gav straks en indsp. direkte i hjertet og gav hjertemassage...men intet at stille op.......dyrlægen var sikker på det var en medfødt hjertefejl....der uden varsel havde givet min dejlige hund et hjertestop....i en alder af kun 11 uger......frygteligt....frygteligt.........

og striden mellem sælger og mig orker jeg slet ik at skrive om.....men kan sige....jeg har aldrig set penge retur....eller anden hvalp som jeg blev lovet.......

Men er en frygtelig oplevelse som man aldrig håber nogen kommer ud for.....kan stadig...og det er snart 3 år siden.....høre hans skrig for mig...og ungerne snakker til dato om hvor frygteligt det var at overvære

• #10   15. apr 2006 ja det er slemt for pigerne, de er immervæk kun 10 og 12!Det der er så mærlkeligt er, at det skete så pludseligt, intet forvarsel ingen tyndskid ingenting, bare død..Vi afventer også spændt på obduktionen..

• #11   23. apr 2006 Kan vi ikke få af vide hvad man har fundet ud af der skete med den lille stakkel ?

Kommentér på:
Hvalp død under gåtur..

Annonce