{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.812 visninger | Oprettet:

Tøj til chihuahua? (; {{forumTopicSubject}}

Jeg er nybagt chihuahua mor, men nøøøøj hvor hun fryser, ved godt vi går sommeren i møde, men må vidst hellere ha' en lille trøje til hende, til de kolde dage.

- Ved i, hvor man kan få fat på noget sødt chihuahua hvalpe tøj? Hun er 11 uger, så hun er ikke så stor (;

gerne med link ;D

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tøj til chihuahua? (;
  • #1   9. maj 2010 http://www.doggiecoutureshop.com/designer_dog_apparel_s/48.htm, her er lidt forskelligt.

• #2   9. maj 2010 -M Hysted -: Det gøre det også! Men det er jo hendes valg om hendes hund skal havde tøj :o)

• #3   9. maj 2010 Jeg ville nok værelidt påpasselig med at proppe hende i for meget i denne årstid så hun ikke bliver endnu mere kuldskær når det bliver koldere.
    Men bruger nu også en fiks lille flyverdragt til begge mine smiley

• #4   9. maj 2010 Da min nabo siddste år fik en lille bitte shih tzu hvalp, kunne hun heller ikke finde noget dækken til den, så jeg syede et lille et til hende.
    Det lignede nærmest en lille hagesmæk lagt omvendt på bare lidt bredere på det stykke, som går omkring halsen/brystet (lukket med velcro) og med flapper under maven, som også lukkes med velcro. Syet dobbelt med fleece på den ene side og pink vandtæt stof på den anden. Simpelt, sødt og enkelt smiley

• #6   9. maj 2010 Du kan gaa ned i de fleste dyrhandler, de har normalt lidt forskelligt i toej til dem og ellers soeger du bare paa google "hunde toej"

det er meget mulig de har pels og at de ligger til dem at ryste men ved da at min pinscher simpelhen ikke vil lave noget udenfor hvis hun ikke har toej paa og det er koldt..

• #7   9. maj 2010 Jeg synes nu ikke det har været så koldt på det sidste? Min chihuahua er MEGET kuldeskær, men hun render uden tøj nu..
    Så umiddelbart ville jeg tro din hvalp ryster fordi alt omkring den er HELT nyt - I er nye, nye lugte, nye lyde, nyt sted, ingen søskende, ingen mor mv.
    Alt dét skal hvalpen lige vende sig til.. Og de færreste hvalpe kan sådan bare lige gå en tur, de skal vendes til det.. Så måske hun ryster fordi det hele er så nyt?

Men ellers kan disse basis trøjer måske bruges her i starten?
    (link fjernet)
    (link fjernet)
    (link fjernet)
    - Og er disse for store kan disse specielsyes i hendes størrelse: (link fjernet)

• #8   10. maj 2010 hvis du mener din lille hund fryser syntes jeg bestemt osse den skal have en trøje på,

• #9   10. maj 2010 Min han går os med dækken og trøje på... Han har både et termo dækken og et andet vinter dækken, og ellers har han en slags t shirt til de andre dage med mindre vejret er okey.. Milo fryser og man er overhovedet ikke i tvivl...

Men forstår nu heller ikke de mennesker der kælder deres hunde ud i alle mulige kostumer bare fordi det er smart.. Havde milo haft pels så havde han os kunne gå uden...

• #10   10. maj 2010 Jeg tror også en hund er helt ligeglad med om det er en trøje eller et dækken, bare den bliver holdt varm?
    Jeg har begge ting til mine, for mig er det væsentlige at det er behageligt, praktisk og passer perfekt (ikke strammer eller er for stor)!

• #12   10. maj 2010 Charlotte: saa fordi det er maj saa kan det ikke vaere koldt udenfor? Jeg ved at min 4aars taeve intet vil udenfor hvis hun ikke har jakke paa og det bare er lidt koldt eller hvis det regner.. hun vil staa paa 3 ben og vil self gaa med mig men hun laver hverken stort eller smaa.. hun sender kun et blik der siger "kan vi gaa ind nu det er koldt".. saa kan en lille 11ugers vel ogsaa fryse isaer naar den lige er taget fra sin familie hvor den har lagt dejlig varmt med sine soeskene..

• #18   10. maj 2010 Hvor bliver TS egentligt af i denne tråd?
    Men altså, tror det er meget forskelligt hvor meget en hund fryser - Men vi også mene at en hund ikke har behov for tøj i maj måned.
    Dog vil jeg indrømme at jeg igår havde en jakke med i lommen til min chihuahua, da vi var på lang tur (da der var risiko for regn, det var køligt og det blæste en del). Men, der var ikke behov for den - Hun holdt sig igang sammen med de andre hunde og frøs slet ikke! : )
    Men det er korrekt at en chihuahua generelt er en rystende race, så det er ikke nødvendigvis pga at hunden fryser at den ryster. Og en hvalp som har været i sit nye hjem i 1½ dag er højst sandsynligt påvirket over hele denne omveltning.

• #19   13. maj 2010 Selvfølgelig skal en hund have dækken på hvis den fryser.
    Og det skal -iflg. min dyrlæge- være et der går ned om nyrerne.

Selvfølgelig skal en hund ikke have tylsskørt på.

Spørgsmålet er hvorvidt chihuahuas ryster pga kulde eller anspændthed, og da begge dele kan forekomme, kan det være svært at blive enige om.

Men jeg har fået at vide af dyrlæge, og det er også min personlige erfaring, at en hvalp af lille race har et temperaturreguleringscenter, som kan have lidt svært ved at følge med. Og det ses bl.a. når de lige er vågnet fra søvn, ved at de kan ryste/sitre.

Om man har brug for dækken/trøje i maj måned, tjah, i forgårs måtte jeg skisme have vanter på da jeg gik formiddagsturen med min hund. Og da jeg havde taget vanter på, kiggede jeg på min hund, som stod og skuttede sig i blæsten ved havelågen. Og så gik jeg ind og fandt hans tynde overgangsdækken frem.
    Jeg følte mig som en idiot, vi er i midten af maj, men denne isvinter har altså sat sine spor:o)))

• #20   13. maj 2010 Vil faktisk også sige at jeg idag har været nødt til at give min chihuahua et dækken på da vi var i Dyrehaven til hundeskue. Det måtte jeg fordi der var så mange mennesker at hun ikke kunne gå rundt selv hele tiden, og hun blev kold når jeg havde hende oppe.
    Så selv hér midt i maj må jeg sige at hun stadig fryser i ny og næ (når hun ikke er i bevægelse).
    Men når TS er ude og gå tur med en så lille hvalp er det jo heller ikke i flere timer (som vi fx var idag) - Men en trøje/dækken af en art er nok meget god at have i baghånden.
    Tror egentligt ikke at TS ser på denne tråd længere - Men må tilstå at selv midt i maj kan det være nødvendigt med et dækken/bluse. Desværre da, så kom dog frem sommer og varme!!

• #21   13. maj 2010 ja ginger måtte osse have sin trøje på idag så meget frøs hun ærligt er det jo osse pi... ligegyldigt hvad andre tænker vi kender vel vores egne hunde bedst ik.

• Mathias M
    Mathias M Tilmeldt:
    aug 2011

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #22   30. aug 2011 Til *Charlotte stolt DKKér . ....

Du har godt nok ikke meget forstand på den slags.. en lille hund som en Chihuahua Fryser meget når vinteren nærmer sig.. Min hund er Hverken utryk eller noget andet og hun fryser så snart det blæser udenfor. Det er sgu da ikke for at klæde sin hund ud at man giver den tøj på (ja jeg ved at nogle gør) men der er osse en mening med at gøre det.

Kommentér på:
Tøj til chihuahua? (;

Annonce