Løs hund løber hen til min hund {{forumTopicSubject}}
Min mand kommer hjem og fortæller, at vores hund blev overfaldet på gåturen. Eller, helt så galt var det nu ikke, men der sker det, at de går på en sti, og da stien slutter og vejen kommer, ser han at hunden fra huset på modsatte side er på vej over gaden til ham og hunden.
Min man bakker automatisk nogle meter, for vores hanhund er altså IKKE meget for løse hunde, der løber hen til ham. Det er 99% sikkert, at det ender i slagsmål, og da vores hund har fået nyt korsbånd, er det ikke smart med den overanstrengelse det betyder med en lille slåskamp.
Min man prøver at kalde efter en ejer, men der sker intet, og samtidig forsøger han at holde den fremmede hund væk fra vores. Det går selvfølgelig galt, og begge hunde er vist lige gode om at starte slagsmålet. Min mand vælger så at baske til hunden flere gange med håndtaget på flex-linen for at få den væk. Det lykkes til sidst og omkring samtidig kommer ejeren langsom til syne. Min mand råber, at han skal kalde sin hund til sig, men manden er nærmest ligeglad og gør intet.
Det ender med, at manden siger til min mand, at han jo bare kan gå tur en anden vej!!! Helt ærligt.
Ingen af hundene kom til skade, men på baggrund at mandens ligegyldighed synes jeg en politianmeldelse er på plads. Det er faktisk 2. gang hunden løber ud fra grunden. Første gang var jeg med, og det lykkes at få hunden væk, inden det blev til slagsmål. MEN også den gang var ejeren ligeglad.
Vores hund er for nogle år siden 2 gange blevet overfaldet af en løs hund - den samme hund faktisk - og siden dengang kan han altså bare ikke hilse pænt på andre hunde, hverken i snor eller hunde, der kommer løs. Det bør vel heller ikke være noget problem, for folk skal vel have styr på deres hunde??
Vi har nu politianmeldt den ligeglade hundeejer - hvad havde I gjort???
apr 2009
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 60
Gad vide, hvad politiet egentlig gør videre? De synes at anmeldelsen var helt fin, når han nu var så ligeglad, og vi skulle ihvertfald have lov at går tur, hvor vi ville.
dec 2008
Følger: 5 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 61 Svar: 335
De hunde der er "på egen hånd" som det du beskriver her må desværre tage ansvar og derfor laver uheldige valg og det går ud over andre der jo prøver beskytte sin flok. DYBT uansvarligt og sådanne mennesker bør IKKE have hund!
Har selv kæmpet en del med det emne da min hund er en usikker hund der er blevet overfaldet mange gange af de der løse hunde og dumme ejere der ikke evner at kalde deres skidt til dem! ;-(
Jeg bruger så hundens eget sprog og træder frem mod de hunde der kommer mod mine; det betyder at de skal gennem mig for at nå videre og det gør dem usikre og når man så træder truende frem igen og knurrer så har man altså fordel og kan jage den fremmede hund på flugt!
Samtidig ser ens egen hund at man kan håndtere situationen og ved at flokken overlever og den kan slappe af..
mar 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Svar: 1
mar 2009
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 7
Vi bor i Nyborg hvor jeg tit (engang) nød at gå lange ture ved nyborg vold med min hund i snor. da det er pækrævet der. min hund er meget nervøs og lader ikke andre hunde komme til hende.
Men trods det at der hænger skilte overalt med -hunde i snor- er der stadig folk der kommer gående med deres hunde UDEN snor. Når man så beder folk ta' deres hund i snor inden de nærmer sig, kommer der bare en del dumme bemærkninger om at ''de skal da ha lov at snuse og hilse'' og ''bare rolig, vores hund gør ikke noget, den hilser bare'' osv osv. det bevirker at jeg må stille mig med med min hund imellem benene og holde hendes hoved opad så jeg har øjenkontakt, indtil den pågældende hund er forduftet med deres uansvarlige ejer. Det sætter dermed mig i en til tider pinlig situation overfor folk der overværer seancen, og har ofte måtte høre på sårende bemærkninger om at ''kan du ikke styre din hund'' og ''typisk uansvarlige unge mennesker med hund'' og ''du burde aflive det kræ'' osv.
Mener at folk bør følge reglerne om hund i snor hvor det er påbudt, da der er mange hunde der ikke kan 'tåle' hinanden.
Jeg mener helt bestemt det er det rette i har gjort ved at anmelde ham. det han lader hunden strejfe rundt er på ingen måde okay, og det bør der gøres noget ved..
Løs hund løber hen til min hund