{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
482 visninger | Oprettet:

Kat og hund.. {{forumTopicSubject}}

Hej Hg

Vi havde 2 katte inden vi fik Balder, som vi snart har haft et år..
Vores store mis er god til at hvæse af ham, men den lille løber bare, hvilket han kun synes der er endnu mere sjovt..Gid hun ku gi ham en over næsen..
Nå men det går på jeg gerne ville de alle 3 skulle kunne være i stuen, for kattene gider ham ikk, så de ligger for det meste i kælderen i dobbeltseng.. hehe.. Og kommer op når han er ude..
Hvordan vænner jeg dem bedst ordentlig til hinanden, han er ikke ond mod dem, vil gerne snuse og går rundt om, og vil hilse på..
Den lille er dog trals at hun løber, i stedet for at gi am besked..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kat og hund..
  • #1   30. apr 2010 Nu havde jeg hund da jeg fik kat men gjorde det at jeg satte et kradsetræ i stuen et der var så højt at hundene ikke kunne komme til kattene. Så tog jeg kattene og satte derop så de kunne sidde i ro og lure på hundene som de første mange gange fik ben i samme omgang for at devar helt rolige. Det har virket rigtig godt for mig og gør at de i dag kan putte sammen =)

Ved slet ikke om det vil virke for en voksen kat

• #2   30. apr 2010 Det lyder ellers som en rigtig god ide.. Bare det at han ikke kan komme for tæt på dem, ku være det var mere hyggeligt for dem, at de ku se ham an.. Han er ikke vild, men vil gerne snakke med dem, og hvis han ikke kan komme i nærheden af dem, mister han også interessen..

• #3   30. apr 2010 Mine tre drenge ville også bar snakke/lege med dem og de to katte var ret skræmte. Men nu er der virkelig ingen problemer og det gik okay hurtig. Nu går kattne gerne selv hen til hundene og går gerne med på tur også. Håber du finder en løsning =)

• #4   30. apr 2010 Det lyder jo ikke til, at de decideret ikke kan enes, eller at kattene har brug for at se hunden an. Det lyder bare som om, de, som de fleste katte, fordufter, når de ikke gider. Vores kat smutter også, når hunden har stået og gnasket tilpas længe i ham. Til tider tager han kampen op og de leger og de kan af og til også godt ligge på sofaen sammen, men når katten vil slappe af og hunden vil slikke/lege, så vil han hellere være et andet sted.
    Han kan også finde på at lægge sig op på klaveret, hvor hun ikke kan nå ham, men som regel går han sin vej, hvilket jeg synes er helt fint.

• #5   30. apr 2010 børnegitter så kattene kan søge væk når hunden er for meget

• #6   1. maj 2010 Nu er min bolig ikke så stor. Jeg havde en "brugt" kat da Akila kom til. Akila var ca. et halvt år da jeg købte hende og ikke vant til andre katte end dem i haven. Nu har jeg mit skrivebord i stuen, så det blev en "sikkerheds-zone" for katten. Ser er 2 senge (i vinduskarmen som bordet støder op til) og hendes mad og vand står på bordet. Dessuden lukkede jeg til mit værelse, så der ikke var nogen flugtmuligheder, kun køkkenet og toilettet. Når Akila så blev for nærgående over for Tulle afledede jeg hendes opmærksomhed. Kaldte på hende eller sagde "la katten være" (nej). Så roste jeg hende når hun lod hende være. Nu efter et halvt år, hvor Akila bliver et år og katten er 17 år, går Tulle da nede på gulvet. Hun hopper helst fra sofa til stol til skrivebord. Men hun kan godt gå på gulvet uden hun bliver jagtet. Akila vil osse kun lege, med det gider Tulle ik. Og hvis Akila så går efter Tulle, så siger jeg bare et blidt nej eller la hende være. Så går Akila fra hende igen.
    Nu må min hund heller ik komme i møblerne. Så hvis katten ligger på sofaryglænet, så er hun osse i sikkerhed. Så det gælder nok bare om nogen katte-sikkerheds-zoner i stuen.

Aner ik om det var til nogen hjælp. Man kunne sætte hylder op istedet for et helt skrivebord. *smiler*

Kommentér på:
Kat og hund..

Annonce