hvad er jeres mening , rimelig langt {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen
Jeg eller snarer naboer og Simba har et problem , som jeg gerne vil høre jeres mening om.
Sagen er den , at vi lige netop er flyttet i en anden lejlighed for en måned siden.
Der er kun 5 lejligheder i hver opgang , 2 i stuen , 2 på 1 sal og så os øverst.
De 2 lejligheder på 1 sal er beboet af ældre mennesker som ikke forlader deres lejlighed dagligt.
Når der kommer nogen i opgangen ( avisbude ,
trappevask ect. ect. ) gøer Simba dybt 3-4 gange og bliver stående ved hoveddøren til der atter er ro i opgangen , hvorefter han igen falder til ro.
Dette sker både om dagen og om aftenen , uanset om vi er hjemme eller ej.
Damen i stuen er af samme opfattelse som beskrevet , men nu idag har manden , som bor ved siden af kontaktet mig og fortalt , at Simba gøer mange gange i løbet af dagen og at hans 3-årige søn bliver meget forskrækket hver gang , endvidere arbejder han hjemme ( han sagde ikke direkte at det generede ham , men det lå i luften )
Jeg sagde selvfølgelig , at det var vi opmærksomme på , og prøvede at korrigere Simba hver gang , at damen i stuen siger det kun er 3-4 bjæf , ogat der ingen hylekoncert er .
Jeg sagde også , at det er forventelig med hunde , at de "råber vagt i gevær" , men at det under ingen omstændigheder må blive til en hylekoncert , da det er synd for hunden og meget generende for alle naboerne.
Mit spørgsmål til jer er så ;
- er det okay , at en hund gøer 3-4 bjæf for at sige , nu kommer der nogen , eller må man aldrig høre en hund ?
- hvor realistisk er det overhovedet at træne AL gøen væk ?
Håber meget på jeres meninger , da det er vigtig for mig , at have et godt naboskab og samtidig en hund edr trives
dec 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 148 Svar: 3.800
jul 2007
Følger: 21 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 283 Svar: 5.335
Lige nu generer naboens lille terrier med at gø i et væk hvergang den er i haven, hvilket er temmelig træls når man har været i nattevagt og prøver at sove :-\
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 55 Hunde: 2 Annoncer: 9 Emner: 224 Svar: 10.286
Jeg mener derudover, at når man vælger at bo i lejlighed, så skal man kunne acceptere en smule larm/støj. Jeg har også skulle leve med underboens baby, som vækkede mig kl. 3 om natten... og det havde jeg ingen problemer med.
okt 2008
Følger: 4 Følgere: 6 Hunde: 1 Svar: 206
aug 2008
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 127 Svar: 3.628
Men, hvis gøeriet på nogen måde generer nogle af de andre i opgangen, er det nok bedst at få lært hunden at den ikke må gø. Som du selv er inde på, skal man jo bevarer et godt naboskab og hvis folk først har " set sig " ond på lidt gøeri, så kan det gå gruligt galt.
jan 2006
Følger: 47 Følgere: 44 Emner: 137 Svar: 5.810
Hundegøen er som barneskrig helt uudholdeligt når det er konstant, som i dit tilfælde, HVER gang der er liv i opgangen.
Jeg tolererer ikke at mine hunde galper op fordi nogen går ude på gaden, eller på den anden side af hækken.
De må gø når det ringer på døren sent om aftenen, eller hvis de reagerer på noget jeg ikke umiddelbart kan høre, igen, sent om aftenen.
Nogle hunde har et mere løst stemmebånd end andre, forstået på den måde at nogle racer er naturligt meget gøende, dem mener jeg ikke man kan tillade sig at holde i en lejlighed.
At hende i stuen kun hører din hund 3-4 gange om dagen kan sagtens være fordi det kun er 3-4 gange han VIRKELIG gør, at underboen hører ham oftere ville bekymre mig, for det tyder på at din hund ikke helt har lært at slappe af når den er alene og tror den skal passe på matriklen.
sep 2006
Følger: 8 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 6 Svar: 1.833
Det er nemlig den enkeltes ganske subjektive opfattelse af, hvad der er unødig generende støj, og hvad der er en naturlig følge af en interesse.
Jeg ville sandsynligvis aldrig lægge mærke til naboens hunds gøen, jeg har nemlig selv 7, men jeg ville garanteret finde det særdeles irrirterende, hvis han øvede sig på en violin 8-10 gange i døgnet også selvom det kun var af 3 min. varighed;-D
Så for husfredens skyld ville jeg nok lære min hund at lade være med at gø af personer der færdes dagligt i huset!
aug 2008
Følger: 28 Følgere: 33 Hunde: 3 Emner: 21 Svar: 1.087
jan 2010
Følger: 42 Følgere: 40 Hunde: 5 Emner: 403 Svar: 3.011
Jeg vil nu træne Simba , så han ikke gøer når der er liv på opgangen.
Det er alle bedst tjent med , Simba , naboer og jeg.
nov 2004
Følger: 62 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 881 Svar: 10.791
Hvis jeg var dig ville jeg sætte enten et videokamera eller en diktafon op med en god højtaler så du selv kan observere og konstatere hvor omfattende gøen er så du kan vurdere om det evt er et problem og for at kunne dokumentere overfor evt nabo klager
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 159 Hunde: 1 Emner: 311 Svar: 6.944
hvad er jeres mening , rimelig langt