607 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Hjælp til udstilling i DDH (Golden) Hjælp til udstilling i DDH (Golden)

Vi skal efter planen afsted med vores Golden retriver til udstilling i DDH d. 8. maj i Ejstrupholm, men da vi er totalt grønne inde for området, søger vi gode råd. Både omkring træning op til, huld, klargøring osv.
Hun skal udstilles med henblik på at blive avlsgodkendt, da vi gerne vil have hvalpe i hende.

Jeg har selvfølgelig læst hvad der er at læse omkring emnet på deres hjemmeside

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lampe 500 kr.
  • Montering af 75' og 55' tv'er. Beslag, skruer og ravplugs haves. Væggen er af beton 1.400 kr.
  • Hænge 3 ferm Living hylder op og et stort maleri 600 kr.
  • Hjælp til diverse have arbejde. Fejning af blade, fjern ukrudt, kør jord ind, oprydning 1.000 kr.
  • Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Spartling af vinduer indendørs 3.900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til udstilling i DDH (Golden)
  • #1   22. apr 2010 nu har jeg ikke "forstand" på DDH (er dkk'er) men i princippet er det vel det samme går jeg ud fra.

din hund skal kunne:
    - stå på kommando, gerne i et par minutter i stræk.
    - gå pænt i line i rask trav
    - blive "befølt" over hele kroppen, incl ører, øjne, tænder og "understel"
    - håndtere at der er rigtig mange andre hunde omkring hende, også ret tæt på, uden at hun "flipper skråt"

hvad klargøring angår, så ved jeg ikke om der er noget special-trimning af goldens (men mener det ikke), så hun skal være ren og pæn, have pænt klippede kløer og kortklippet hår mellem trædepuderne.

mht huld, så er det generelle for de fleste racer at man skal kunne mærke antydningen af ribbenene når man fører hånden langs med hundens side, så er den hverken for tyk eller tynd.

husk at komme i god tid inden i skal "på", så hun kan nå at akklimatisere sig og tisse af og den slags. tag neutralt, pænt tøj på (tænk på at det er hunden dommeren skal lægge mærke til, ikke føreren), gerne i kontrastfarve til hunden (fx sort til goldens). det er en god ide at give hende et smalt halsbånd af en slags på, så det er hundens hals man ser og ikke halsbåndet.

håber det var lidt hjælp smiley

• #2   22. apr 2010 Mange tak for rådene.

Vi er begyndt at træne det med at stå, det er min største bekymring, hun er en meget magelig hund, som sætter eller lægger sig så snart hun ikke går. Resten skal hun nok klare fint, er god til at gå i snor, selvom det ikke er trænet ret meget (vil det selvfølglig blive de næste uger) og er utrolig cool omkring mange mennesker og andre hunde omkring sig (hun har været med på jagt flere gange)

Så huldet skal bare være som man normalt vil have hunden, eller hvad? For så spørger jeg bare dyrlægen om hun er i fint huld når vi skal ind og have taget røngten.

Håret mellem trædepuderne skal jeg huske, kløerne må jeg hellere prøve at få hjælp til (hvor hurtigt gror de sådan nogle, dyrlægen tog dem på forpoterne da vi var derinde sidste onsdag, hun går meget ude og slider dem)

Når halsbåndet gemmer sig i pelsen, er den så smal nok, jeg synes det er svært at finde dem smallere som den hun har, når den samtidig skal være stor nok.
    Er der nogle specielle krav til line? Jeg har tænkt på en retriverline, som jeg overvejer hun alligevel skal have inden næste jagtsæson.

Nåe ja påklædning. Er et par cowboybukser godt nok? Snakker vi så en pæn bluse eller en skjorte til? Er der nogen farvekrav? (ved hestene skal vi jo altid være hvide)

• #3   22. apr 2010 hvad angår stå-træning, så er det om at være obs på hende hele tiden, evt have en let hånd under "taljen" (lige foran bagbenene) på hende og "kilde" hende lidt hvis hun er ved at sætte sig. og begynd allerede nu med at gøre stå-tiden længere og længere inden der falder belønning.

huldet er som beskrevet ret nemt at vurdere, men god ide lige at tjekke med dyrlægen når i nu skal derind alligevel.

hvis halsbåndet gemmer sig i pelsen, lyder det som en fin størrelse. jeg bruger selv tynde kædehalsbånd (ikke kvæler), men når man bare skal afsted en enkelt gang kan det jo ikke svare sig at investere i noget som man måske aldrig skal bruge igen. det samme gælder linen. jeg bruger en meget kort line som faktisk kun går fra hunden og op til min hånd i hoftehøjde, men igen der er ingen særlige krav, og for en enkelt gangs skyld har det ingen betydning. men det er rarest hvis man ikke skal "slås" med en masse lineender der blafrer rundt omkring smiley

der er som sagt ikke nogen farvekrav til udstillingstøj. på de store udstillinger har folk habitsæt osv osv på, men et par pæne cowboybukser er fint og en pæn trøje/skjorte uden for meget farverigt print er fint til det du skal afsted til. men har du hvidt tøj, så ser det da også festligt ud, forudsat man kan undgå at der kommer for mange potemærker, savl, kaffe osv osv på inden man skal ind, hehe ,-)

• #4   22. apr 2010 Opdrætter har ikke hunden (de har kun hendes mor) for at gå til udstilling, men som familie og jagthund, og vi skrev også under på at vi ikke købte hende med henblik på udstilling (ikke at vi slet ikke må udstille, det er jo nødvendigt for at få hende avlsgodkendt), så jeg tror ikke at der er meget hjælp at hente derfra.

• #5   22. apr 2010 Mange tak.

Jeg bruger også den med hånden til at løft og holde for at få hende til at stå, ellers kan jeg slet ikke få hende til det, og vi er lige ved at nå dertil at hun kan stå uden at jeg har hånden under taljen. For at gøre det lettere at forstå træner vi det kun med line på, og vi har aftalt at hun ikke på noget tidspunkt de næste uger vil blive bedt om at sætte sig med line på (vi bruger den næsten aldrig ellers), så det er lettere for hende at forstå hvornår hun skal stå, og hvornår hun ikke behøves at gøre det.

Jeg overvejer stadig retrieverlinen, da den er kortere end vores dressur line, og vi som sagt nok skal have fat i en alligevel

• #6   22. apr 2010 Du kan sagtens bruge en retriverline når du skal udstille, det er der mange der gør....
    De er heller ikke så lange at gå med..

• #7   22. apr 2010 Eva C
    Tak, jeg kan også forestille mig at det er det vi ender med, så skal vi bare have fundet ud af om det skal være den tykke eller den tynde

• #8   22. apr 2010 god ide med stå-træningen og linen. det gør det lidt lettere at de kan associere det med noget bestemt. mine hunde har også lært at når de får et bestemt halsbånd og line på, så er de "på". det er tydeligt at mærke.

og retrieverlinen er fin - den kan også gøres ret kort jo.

Kommentér på:
Hjælp til udstilling i DDH (Golden)

Annonce