564 visninger
|
Oprettet:
hvad skal man kigge nøje efter {{forumTopicSubject}}
mig og manden har snakket om at få et nyt medlem af familien og i racerne fransk bulldog - cavalier king charles spaniel - pekingeser - mops den skal være børnevenlig og en rigtig familie hund hvad skal man kigge efter ved disse racer hvilken stamog osv
mar 2009
Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 32 Svar: 127
så den kan da anbefales
jan 2006
Følger: 47 Følgere: 44 Emner: 137 Svar: 5.809
Tænk også i pelspleje, da 2 af racerne kræver mere end en overstrigling en gang hver anden uge.
Mht stambog så kommer det helt an på dig.
Personligt ville jeg foretrække DKK, mest fordi du som køber har dem som vejledere og juridisk støtte skulle noget gå galt. Men se dig godt for uanset hvad du vælger, det vigtigste må og skal være forældredyrenes sundhed med de racer I har kig på. ALT skal være tjekket og kunne dokumenteres.
maj 2008
Følger: 26 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 116 Svar: 613
okt 2008
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 9 Svar: 346
Det er vigtigt at hunden er tjekket for racerelateret sygdomme og at der er bevis herpå fra dyrlægen
Du er bedre stillet hvis du køber med DKK-tavle. (du får nødvendigvis ikke en mere sund hund men har nogen til at rådgive dig), men mener dog at sundheden kommer i første række!
FB- er en MEGET børneglad hund. Den grynter og snorker ofte. Den prutter og bøvser ofte. Og så er det generelt en rigtig sjov klovne-hund
Hvis du er fra sjælland holder vi ofte FB-træf i hareskoven og du skal være velkommen til at komme og opleve racen ;o)
Smid et brev min vej, hvis du har spørgsmål.. Vi har også en gruppe herinde der beskriver racen meget godt
maj 2008
okt 2008
Men ellers tager jeg til udstilling i køge på søndag og i næstved d. 29/5
okt 2008
maj 2008
hvad skal man kigge nøje efter