{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.682 visninger | Oprettet:

Hjælp. med hvalpe som 8 mdr {{forumTopicSubject}}

min fine lille hund er blevet med hvalpe, som 8 mdr. gammel. hvad skal jeg gøre?
vores hanhund har været på hende i hendes første løbetid, og det ser ud som om at der er gevindst. vi har gjort alt hvad vi kunne for at hun ikke skulle have hvalpe i så ung en alder, men vores store kamp for at stoppe det har desværre ikke været god nok. hvad gør vi nu? er det egentlig så stort et problem som man hører?
håber på nogle gode svar og noget godt hjælp.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp. med hvalpe som 8 mdr
  • #1   19. apr 2010 Så tager du til dyrlægen og beder om at få en få en abortsprøjte til din tæve. Længere er den ikke rigtig.

• #3   19. apr 2010 Skynder jer at få hende afsted til dyrlægen, så hun kan få en abortsprøjte.

• #4   19. apr 2010 Jeg må sige at jeg synes det er en anelse uansvarligt, det er jo en hvalp der er med hvalpe, det er sku synt både for hende og hvalpene... Afsted til dyrlægen med jer...

• #6   19. apr 2010 har i virkelig ikke overvejet at tage til endyrlæge før nu ----- omfg

• #7   19. apr 2010 Hvordan kan hanhunden være sprunget på hvis I har passet så meget på som du siger? og hvis I har overværet sæancen, hvorfor så ikke gøre noget ved det før?

• #8   19. apr 2010 Jeg bliver så ufatteligt forundret!!!!
    Så megen ansvarsløshed og ligegyldighed...

Og en gevinst ville jeg aldrig kalde en drægtighed på en stakkels hvalp.

Er der nogen god forklaring på, hvordan et par Grand Danoiser er sluppet afsted med at parre sig uden det blev opdaget???

• #9   19. apr 2010 Dyrlæge og se om det stadig kan nåes med abortsprøjte, ellers er valget mellem hvalpe eller sterilisering inkl. fjernelse af fostre..

• #10   19. apr 2010 Synes da alle folks råd om abortsprøjte er det absolut bedste hun kan få.

• #11   19. apr 2010 Start med at tage til dyrlægen og få den tjekket..

vores 10mdrs tæve er falsk drægtig og dyrlægen har tjekket hende, der er ikke noget..

• #12   19. apr 2010 Jeg fandt det ikke formålstjenligt at gentage det givne råd, der burde være ren og skær logik!
    Og en mulig foranstaltning enhver hundeejer af normal begavelse burde kende.

Men er seriøst overrasket over, at trådstarter ikke ved parringen har kontaktet sin opdrætter, for derved at blive oplyst???

Jeg kan forestille mig, at hundens opdrætter græder øjnene ud af hovedet, ved udsigten til at få ødelagt en af sine hvalpe!!! Det havde jeg gjort!

• #13   19. apr 2010 nanna: der er såmen ikke noget angreb i det.. Men havde jeg en tæve på 8mdr så skulle jeg nok holde min hanhund lukket forsvarligt inde til løbetiden var ovre, og ellers stå imellem dem, om det så krævede jeg var bundet til tævens bagdel med elastikker.. Og skulle det ske, at min bror, fætter, dronningen af Saba eller gud ved hvem, skulle lukke dem sammen ved en fejl og det ikke var noget jeg kunne gøre noget ved, så kan jeg love dig for jeg fandt en dyrlæge samme dag der kunne give hende en abortsprøjte, også selv der måske ikke var "gevinst"...
    Jeg har netop selv, fordi jeg ikke vil have min hund skal lave upsere fordi nogle er ansvarsløse, valgt at kastrere ham, allerede da han var 16 uger. Og heldigvis for det, ellers havde han allerede haft flere kuld på samvittigheden fordi folk har nogle mærkelige ideer...

• #14   19. apr 2010 er sku da ikke så underligt at folk tgaer sig til hovedet over trådstarter -- det er for dælen en hvalp der er blevet parret og der er kun en ansvarlig for det.....

• #16   19. apr 2010 det er faktisk umuligt at holde de to hunde adskildt jeg har låst døre bundtet snor mellem flere forskellige døre og stillet komoder op foran det rum hvor vi havde spæret hanhunden inde, nettop for at de ikke skulle komme indtil hinanden, på trods af det har hun, ikke han, men udelukkende hende brudt igennem hele min forhindrings bane og ødelagt flere døre, jeg forstår ikke at folk mener jeg er så ond en ejer. vi var igang med at bygge en hundegård, så vores han kunne komme der ud mens vi tog på skole (gym). men hendes løbetid kom tidligere end forventet, og vi har haft store problemer med at få den færdig.
    men nu er hendes bryster begyndt at blive større og vise tegn på drægtighed. jeg har først opdaget dette for et par dage siden.
    hvad mener folk ellers jeg skulle have gjort?
    jeg vil tage imod de råd jeg nu har fået.. så tak.

• #18   19. apr 2010 UNDSKYLDNINGER - UNDSKLYDNINGER - UNDSKYLDNINGER

mere kan jeg ikke sige..

der findes hundepensioner - få den ene hund passet ude - få lavet hundegård færdig hurtigt -- osv osv osv..

jeg kan slet ikke have den form for uansvarligthed.. hunden var jo ikke i løb da i fik den hjem - så i har da haft fint mulighed for at finde en løsning inden det kom...

men se nu og kom afsted til en dyrlæge og få hunden undersøgt - jeg vil råde til en abort og i den forbindelse få fjernet livmoderen.

• #19   19. apr 2010 Det er jo for sent at gøre noget nu. Men hvis jeg var dig, så ville jeg bestille en tid hos dyrlæge, hellere i dag end i morgen, og få hende tjekket. Hvis hun er drægtig, så skal du i sammenråd med dyrlægen beslutte det videre forløb. Skulle jeg vælge, så ville jeg tage en sterilisering og fjerne de ufødte hvalpe, så sker det heller ikke igen. Er det ikke en mulighed for dig, jamen så må du tage det sure med det søde og tage de forholdsregler der nu skal tages. Du risikere at ødelægge din tæve på pyskisk og fysisk, og derfor ville jeg have kyndige dyrlæger i baghånden såvel som en adfærdsbehandler jeg allerede ville kontakte nu, med henblik på at få en psykisk evaluering af om tæven kan klare at ligge med hvalpe...

• #21   19. apr 2010 det er mit første år med GD. min kæreste har kun haft hanner indtil nu, så har været helt uviden omkring det punkt, men folk må ikke tro jeg ikke vil mine hunde det bedste, det er da kun derfor jeg skriver her inde. er meget bekymret for min hund og er gået så meget i panik at alle tanker om hvad jeg har kunne gøre er røget ud af hovedet og derfor jeg skriver her. jeg opdagede først hendes begyndende yver i lørdags så bær dog lidt over med mig,. smiley
    jeg prøver virkelig at gør det bedste for min hund

• #23   19. apr 2010 Jeg ville nok ha taget til doktor dyr med det samme jeg vidste at muligheden havde været der... Skynd dig at få en tid idag og snak med din dyrlæge om det...

• #24   19. apr 2010 TS burde, da hun købte en tævehvalp, vide at den ca. 8 mdr. gammel ville komme i løbetid.
    D.v.s. at blandt andre jeg syntes, at hun i løbet af det sidste halve år, burde have arrangeret enten en pasningsordning for en af hundene, neutralisering af hanhunden eller en sikring af dørene i hjemmet!!!
    Det burde jo ikke komme som en overraskelse at hunde bliver kønsmodne???

• #25   19. apr 2010 tak for rådene. det vil jeg gøre.
    og jeg vil smutte herfra da jeg egentlig er i skole og slet ikke burde være her inde.

• #27   19. apr 2010 jeg købte hende da hun var et halvt år. jeg har indtil nu kun arbejdet med mindre hunde (labrador, retrivere) som efter min erfaring først er kommet i løbetid efter de er fyldt et år.

• #29   19. apr 2010 jeg kender indtil nu ingen der har lyst til at passe så store hunde, da alle jeg kender kun er til den "normale" størrelse hund. jeg kan ikke se hvorfor jeg skal have alle de hug. folk forstår slet ikke hvad jeg har gjort for at få dem adskildt. og laver i stedet for grin med at jeg burde få tjekket mine døre. jeg ville have hjælp i stedet vælger folk at kritiserer min indsats for at få det stoppet.

• #31   19. apr 2010 ja men det er den erfaring jeg har haft alle de hunde jeg har arbejdet med ikke har været drægtige før. det er jo ikke en erfaring jeg har kunne ændre på før nu..

• #32   19. apr 2010 det gør jeg når jeg er færdig med skolen. men ja det er det jeg gør swå snart jeg har mulighed for det.

• #34   19. apr 2010 Foråret påvirker ofte dyr til at gå tidligere i løbetid. Så alt efter hvornår på året hunden er født kan årstiden påvirke. og der ud over er det jo også en spørgsmål om race og linier.

Hvis du ved hvornår din hund blev paret - kan du regne antal dage ud. Man kan give abortsprøjte op til 45 dagen. og det medikament man bruger i dag (bør bruge) har ikke mange bivirkeninger.
    Så kan det nåes endnu, er det klart en mulighed du og dyrlægen bør snakke om.

• #35   19. apr 2010 Hvor lang tid er det siden at de brød igennem dørene ?

• #36   19. apr 2010 Åh Regitze....... Det er da noget værre rod. Kan se at du kun er 18 år gammel og kan forstå at du går i skole. Alt afhæning af hvor langt din tæve er i en evt drægtighed, kan det komme til at koste dyrt hos dyrlægen. Håber at I har penge nok til et evt indgreb, for hunden bør under ingen omstændigheder have de evt. hvalpe.
    Til en anden gang ( når din tæve kommer i løbetid ) skal den ene af hundene helt væk fra jeres grun - det er ofte ikke nok at den ene kommer i løbegård hjemme, da der bare bliver en masse hyleri.
    Håber virkelig at I får klaret den her situation og at du melder tilbage.
    Ja, folk herinde giver dig hug over nakken. Der skal ikke så meget til før folk ryger op i det røde felt og " heller hyle med i ulvekoret " end bare at lade vær.

• #38   19. apr 2010 jeg er glad for din måde at formulere dig på Lea A. det er rare end nårfolk flyver i hovedet på en.

hun brød igennem døren første dag hun kom i løbetid og vi har hver dag forsøgt forskelige måder at løse det på, men hun kan komme igennem alt, hvis bare Malte står på den anden sidde.

jeg har lige taget dagen fri fra skole for at køre op til dyrelægen med det samme. prøver hvad jeg kan for at klare den med pengene, for ja. både mig og kæresten er på su..

• #39   19. apr 2010 jeg har aldrig talt med opdrætteren da jeg hentede hende hos en familie hvor deres anden hund angreb hende.

og vi har fået at vide at vores han slet ikke kunne fåhvalpe, men for en sikkerhedsskyld satte vi dem hver for sig.

• #40   19. apr 2010 men jeg skal op til dyrelægen nu så smutter her fra

• #41   19. apr 2010 Pyhha.. må nok indrømme jeg har ondt af dig regitze.. Syntes godt nok folk er fjentlig herinde... Det er der dog ved gud ingen grund til... Pigen er 18 år.. seriøst mand.....

Men regitze.. få fat i din dyrlæge, og kom afsted med hende... Hun skal ikke have hvalpene i den alder.. det vil ødelægge din hund som de andre skriver...

Skynd dig afsted til den dyrlæge... smiley

Vil iøvrigt sige til det med hvornår hundene kommer i deres første løbetid.. Så er min labrador på 10 mrd, lige fået sin løbetid... Min forældres hund var også først i den alder da hun fik sin første løb.. Så de kan altså godt være næsten 1 år, før de får deres første løbetid..

• Sandra J
    Sandra J Tilmeldt:
    apr 2010

Følger: 1 Svar: 5
    #43   19. apr 2010 Kan man få et opdate efter du har været ved dyrlægen?
    nu har jeg fuldt lidt med på sidelinjen =)

• #45   19. apr 2010 Håber os på opdatering, dejligt du tager til dyrlægen allerede! Held og lykke med dem.

• #46   19. apr 2010 dyrelægen har forslået en løsning, men jeg har desværre ikke pengene mangler 1000 kr. græde færdig.

jeg vil helt klart bruge tipset med burene, men lige nu ved jeg ikke hvad jeg skal gøre. smiley

jeg er enig med jer i at der bliver hakket ned. jeg er meget tilfreds med at hører folks ærlige meninger, men derfor kan man godt skrive det pænt i stedet for at være så aggrasive.

• #47   19. apr 2010 jeg er prøverom jeg kan låne pengene, men har jo desværre ingen garanti, når ejg ikke har størreindtægt end jeg har

• #49   19. apr 2010 dyrelægen mener at der skal laves en skanning til 1500 og derefter abort hvis der er nogetogså til 1500.

hun nævnte intet og den sprøjte der

• #51   19. apr 2010 okay smiley
    det er stadig lige i overkanten af hvad jeg har

• #53   19. apr 2010 vi ved det ikke, for de er jo kommet ind til hinanden mens vi var i skole. smiley

dyrelægen snakkede om at hun muligvis kan have fået lidt yver pga. det er hendes første løbetid, men derfor vil det stadig være bedst hun blev tjekket.:(

jeg skal lige ud at gå med hundene, så der går noget tid før jeg er tilbage

• #55   19. apr 2010 Ak ja. ak ja ak ja. Man skal høre meget før ørene falder af.

• #56   19. apr 2010 Jeg ville klart vælge at give den abortsprøjte uanset hvad.

Tror det krumme efterlyser og som jegselv mente længere oppe

er hvor mange dage et det siden at de havde adgang til hinanden i løbetiden? Altså selv om du har været i skole må du jo kunne se når du kommer hjem at de går sammen og er brudt gennem dørene og vide om det var i går, for 2 uger siden eller en måned siden eller ?

• #57   19. apr 2010 Umuli
    nej jeg mente selvfølgelig også kun hvis det passede med tiden, derfor jeg efterlyste den information smiley

jeg er helt enig i hellere at vælge sterilisation end hvalpe.
    Men det er da også rimeligt riski at have to så store hunde hvis man ikke har økonomien til dyrlæge.
    Det er lige præcis grunden til jeg kun har link, ville gerne have en hund mere (en stor en) men da jeg VIL fodre med kvali foder og vil have råd til uforudsete udgifter med ham, må jeg "nøjes" i hvert fald til jeg er færdig med min uddannelse

• #58   19. apr 2010 Du er i hvert fald nødt til at skaffe pengene til en scanning og hvis det viser sig at der er hvalpe, mon ikke du så kan lave en afdragsordning med dyrlægen, så hun kan få en abortsprøjte. Ellers må du låne hos familie og venner eller snakke med banken om et bevilliget overtræk. For hun skal under ingen omstændigheder have hvalpe endnu. Det er både synd og alt for farligt.

Hvis du ikke har råd til abort har du slet ikke råd til det det koster at lade hende få hvalpene. Det kan i værste fald blive rigtig mange tusinde kroner.

Håber det bedste for din hund. Held og lykke.

• #60   19. apr 2010 Hvis de har været sammen i flere omgange under hendes løbetid - og også i højløben, så ville jeg bede min dyrlæge om at spare scanningen! Og bare give sprøjten (Better safe than sorry). Men ingen synes jeg det kommer lidt an på de datoer..

Grunden til han vil scanne er for at være sikker på der er noget at fjerne, og hvor langt henne hun evt. er. (om fostrene vil opløses af sig selv, eller om du skal forvente de må fødes.. eller om det er forsent?)

Hvornår blødte hun første gang? Den info vil virkelig være behjælplig i at råde dig! Fordi vi så ca. ved hvor langt henne din tæve evt. er.

Og lige ledes hvorfor i ikke tror din han kan få hvalpe? (For er han erklæret steril, så er det jo nok ikke drægtighed men en kommende falsk drægtighed der er under opsejling).

• #63   19. apr 2010 Din dyrlæge bestemmer jo ikke, at du skal bekoste en scanning!!!
    Hvis vedkommende ikke vil give hunden de to sprøjter der skal til med 24 timers mellemrum, så må du konsultere en anden dyrlæge.

Hver sprøjte koster vel omkring 100,- og dertil kommer så konsultationen...

• #64   19. apr 2010 Chine. Der er såsandelig også forskel på hvordan man for tingene sagt på.. Jeg syntes VIRKELIG... at i er dumme at høre på.. At blive tonset sådan på, må da ikke være rart for nogen.. Tror sgu heller ikke du ville bryde dig om at få så hård ord smidt i nakken... Hun spurgte hvad hun skulle gøre... så kan man godt svar i en ordenlig tone istedet for det der hakkeri på andre...

Folk laver fejl, og SELV.. dig.. Så lad lige vær med at være så hård imod dine medmennesker...

Hundegalleri skulle gerne være et sted, hvor man får gode råd og svar, når man er i tvilv... og dermed hjælpe hinanden... Men med sådan nogle kommentar har man da slet ikke lyst til at spørge om hjælp.. Hvilken ond Cirkel kommer vi så ikke ind i ???

ja jeg spørger bare... smiley

• #65   19. apr 2010 Regitze.. Lav en afdrags ordning med dyrlægen.. det vil jeg mene man kan ved de fleste dyrlæger.. når det ikke er højere regning, så burde man kunne betale det af hurtigt.. smiley Kontakt evt andre dyrlæger og forhøre om priserne.. smiley

• #66   19. apr 2010 Jeg synes os du skal få lavet en afdrags ordning med dyrlægen, det er rigtig smart .

• #67   19. apr 2010 Jeg syntes så der er kommet masser af råd. Men få en afdragsordning og få livmoderen fjernet ved hunden. Så må du leve af vandgrød til regningen er betalt. Og få så lavet en sygeforsikring på hundene.
    Ja, det koster penge og have hund, men det ved man når man anskaffer dem.

• #68   19. apr 2010 Trådstarter.....

Der er en ting, jeg ikke forstår? Du opretter hunden d. 6/4 og skriver :"hun er lige kommet i løbetid som 8 mdr. gammel"

Hvis hun er blevet parret omkring d. 6/4-10, så er det ABSOLUT ikke for sent for hende at få en abortsprøjte!!

• #69   19. apr 2010 Vores Gaia har også fået "hængepatter", slikker sig meget, piver og ordner sine pivedyr som var det hendes hvalpe..

Men dyrlægen sagde der ikke var noget i hende..

• #70   19. apr 2010 Citat fra hundens profil: *hun er lige kommet i løbetid som 8 mdr. gammel, og det har ændret en hel del på hendes frækhed og lydighed, hun er meget roligere og ødelægger ikke alt når vi er væk, som hun gjorde det første stykke tid efter hun kom ud til os.*

Så kan jeg jo ikke lade være med at undre mig over at hun så har ødelagt døre og hvad ved jeg..... Og det har så IKKE været i starten af hendes løbetid, for da ødlagde hun jo ingenting....eller?
    Men som Mette skriver kan hun jo ikke være så langt henne, så en abortsprøjte klarer det hele uden problemer, og spring bare scanningen over.

• #71   21. apr 2010 regitze
    hvad har du fundet ud af ?

• #72   21. apr 2010 Regize - Så godt som alle dyrlæger vil gerne lave afdragsordringer, så du kan betale lidt af hver måned....... Så det bør ikke stoppe dig.
    Overvej hvad det vil koste dig at beholde hvalpene. Der er vist flere tråde herinde hvor opdrættere skriver om omkostningerne for et kuld. Og GD får ret mange hvalpe.. Der alle skal til dyrlæge m.m.
    Det vil være billigere og bedre for dig at få endt det nu.

Pøj pøj med det hele

• #73   21. apr 2010 Regize - Så godt som alle dyrlæger vil gerne lave afdragsordringer, så du kan betale lidt af hver måned....... Så det bør ikke stoppe dig.
    Overvej hvad det vil koste dig at beholde hvalpene. Der er vist flere tråde herinde hvor opdrættere skriver om omkostningerne for et kuld. Og GD får ret mange hvalpe.. Der alle skal til dyrlæge m.m.
    Det vil være billigere og bedre for dig at få endt det nu.

Pøj pøj med det hele

• #74   21. apr 2010 Hmmmmmm......TS har været online så sent som her til aften:-(

• #75   21. apr 2010 Vi vil gerne have en update.....

• #76   22. apr 2010 Michael:

Det må jeg indrømme at jeg også hælder til:-(

• #77   22. apr 2010 M - Jeg tror desværre også at du nok har ret ;-(

• #79   22. apr 2010 Nanna - Jeg synes faktisk hun har fået gode og brugbare råd.
    Måske er alle indlæggene ikke i en alt for pæn tone, men det er for at hun også skal forstå alvoren i situationen. Det hjælper jo ikke hunden at brugeren herinde bliver fornærmet og ikke vil gøre noget - tværtimod.

For nogle uger siden var der en ung fyr med en hund i samme situation. Han blev også talt lidt hårdt til men tog det til sig og fik gjort det der skulle gøres for sin hund, fordi han kunne se alvoren i og det, hvis han ikke gjorde det han blev rådet til - på trods af hvad dyrlægen havde sagt i første omgang.

• #80   22. apr 2010 Nanna:

Det er også fuldstændig underordnet om hun vil skrive herinde eller ej. Bare hun får fjernet de hvalpe!!

Men det er jeg bange for at hun ikke gør.

JEG tror nemlig ikke at man vil indse sin fejl. Og det kommer så til at gå ud over tæven:-(

Meeeeeen lad os nu høre hvad opdrætteren af tæven har at sige:-)

• #81   22. apr 2010 kan ikke forstå hvorfor folk altid mener at man skal have fløjlshandsker på... uanset situationen er det ikke tilladt at leve sig ind i det, og vise en smule følelser (ihvertfald ikke vrede/harme)

T

• #82   22. apr 2010 Nanna:

Tjaaaaaa, der er mange mennesker herinde:-)

• #86   23. apr 2010 Uanset hvad, så er dette meget sørgeligt. Og det uanset race. Håber TS får fundet penge til og få fjernet evt hvalpe. Når 3000,- er et problem og redde ud af økonomien, så er det lidt tosset og anskaffe sig en hund , og ikke bedre af og anskaffe sig to.
    At få hvalpe med en sådan økonomi er endnu værre. Det er ikke billigt og opfostre hvalpe. Slet ike hvis der kommer et kejsersnit ind i billedet.

• #88   23. apr 2010 ja jeg vil da også mene at det er billigere at få dem fjernet end at lade hende få dem..... uden selv at have haft hvalpe, siger logikken mig, at det koster KASSEN.... endda uden at noget går galt bliver det dyrere end de 3000......

T

Kommentér på:
Hjælp. med hvalpe som 8 mdr

Annonce