{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.576 visninger | Oprettet:

At overtale en boligforening {{forumTopicSubject}}

Hej hg

Jeg håber I vil lægge jeres gode hjerner i blød og hjælpe mig lidt med et par gode argumenter.

Den andelsboligforening jeg bor i tillader som udgangspunkt ikke kæledyr men jeg fik for et par år siden dispensation til en hund, hvor det også blev bestemt at det var en mulighed, man ville kunne benytte sig af fremover på generalforsamling.

Jeg har i lang tid gerne villet have en mere men havde egentlig nok indset at det ikke bliver før jeg flytter derfra. Men med krise osv. har det vist lange udsigter, og jeg har måttet se mange dejlige hvalpe blive solgt til andre sider, så nu skal det være. Er der nogen, der kan komme med nogle argumenter for, hvorfor man skulle have lov til at have to hunde, hvor man egentlig ikke må have nogen overhovedet?

Jeg har ikke haft nogen klager eller noget, så den del er på plads, men hvad kan man ellers trække frem?

Please hjælpe mig! Pft.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  At overtale en boligforening
  • #2   15. apr 2010 Vi tager jo alle beslutninger i fællesskab, og det værste der kan ske er jo et nej, så det er jeg måske ikke helt enig i (der er jo ikke nogen bestyrelse der skal tage stilling til det). Det skal nok også lige nævnes at et andet par også har hund samt at det er en ret ny forening for der kun i tre af lejlighederne er de oprindelige ejere tilbage, heriblandt min kæreste..

• #3   15. apr 2010 Som krumme skriver - tror du skal være lykkelig for at du må have den du har nu smiley

• #4   15. apr 2010 Sorry. Synes ikke det er en god ide at lægge pres på din boligforening. Hvis du fåe lov til at holde to hunde, skal alle andre jo også have lov til det- og det vil jo så ikke hænge sammen med at man slet ikke må have dyr i boligforeningen. Evt. kan man prøve at stille forslag op til næste generalforsamling om at det skal være tilladt at holde husdyr. Så kan du jo tag den derfra.

• #5   15. apr 2010 Lea - det blev uddebatered sidst, så det bliver der ikke noget af. det vi kom frem til var at man kunne søge om dispensation for fremtiden..

• #6   15. apr 2010 Men det er sådan set også for så vidt ligegyldigt om det er smart eller ej, jeg efterlyser bare nogle argumenter, det ER jo altså allerede vedtaget som en mulighed smiley

• #7   15. apr 2010 Okay...... Hvad synes du selv vil være et godt argument ?

• #8   15. apr 2010 Mere vil have mere - tænker nogen i boligforenngen måske.
    Det kan give bagslag og måske lave det om så man ikke må have hund

• #9   15. apr 2010 Tjah, det er måske uklogt ar "presse citronen" ? Men et argument kunne måske være, at hvis du fik de andre beboere til at acceptere at du fik dispensation til at have en hund mere med mindre den kommer til at genere. Men der skal så nok en klausul på at du så vil gå af med hunden, hvis de føler sig generet. Det er jo noget af et dilemma.

• #10   15. apr 2010 Miemiv - det er der på i forvejen, det var også betingelsen for at jeg fik den første.. der var en "prøvetid", og det synes jeg sådan set også er fair nok smiley

Lars - det tror jeg simpelthen ikke på ville ske, hvorfor så overhovedet blive enige om at man kan søge om dispensation overhovedet? så skulle man jo bare have lukke den der...

Lea - det er jo det, der er så mega svært, for hvornår er der nogensinde et godt argument for det? men så længe man ikke generer nogen, kan jeg bare ikke se problemet. jeg kan da fx også høre når naboerne borer, spiller højt musik eller jammer, men det hører jo med til at bo i lejlighed. ved jeg også godt hunde ikke gør, så hvor skal man finde argumenterne? er netop godt klar over, at det er svært at finde, hvilket er grunden til jeg oprettede tråden i første omgang smiley

• #11   15. apr 2010 altså vis det er en chihuahua til du skal havde kan du måske bruge det som agument nu når det er så små hunde gør en ekstra vel ikke den store forskel.

• #12   15. apr 2010 Lea - mht. det med at hænge sammen med reglerne, så er det jo noget de selv bestemte i foreningen, da den blev opstartet for omkr. 4 år siden, og allerede dengang var folk dybt uenige, så jeg har lidt svært ved at finde ud af, hvad jeg skal forholde mig til.. det betød at to med kat (deriblandt min kæreste) var nødt til at skaffe sig af med dem fordi det efterfølgende blev vedtaget at man ikke måtte holde husdyr. sidenhen flyttede så to gutter ind med en gravhund, selvom man ikke måtte have dyr, og den har så bare fået lov til at blive boende.. det er stort set kun mennesker under 30 der bor der, så det er måske også derfor der ikke er vildt meget styr på det..

• #13   15. apr 2010 SK - haha ja det regnede jeg også med, og er sikker på det er den eneste grund til at jeg fik lov i første omgang. da jeg fortalte om størrelsen var de fleste bare sådan "åh gud, er det virkelig 1½ kg hund vi sidder og diskuterer" haha. men det vil det også blive, så har jeg jo faktisk samlet set færre kg hund end underboen smiley

• #14   15. apr 2010 Hehe ja det var det jeg tænkte smiley det ville jo nok være noget andet vis du bad om at havde to labradore i lejligheden ;b

men jeg har da hørt fra flere det har fået lov at havde en chi selvom det kun var tilladt at havde 1 kat eller nogle der har fået lov at få to chier istedet for 1 hund og 1 kat smiley
    så det tror jeg sagtens du kan bruge smiley

• #15   15. apr 2010 SK - tak, det øger min optimisme lidt, for de er ikke nemme at have med at gøre, de der argumenterede mest imod sidst var faktisk dem der selv havde hund. jeg blev stiktosset og hvis ikke det var fordi jeg reelt ikke har noget at skulle have sagt fordi det er min kærestes lejlighed havde også fået en ordentlig sviner! så det var nok heldigt nok, for tror bestemt ikke det havde julpet på situationen smiley

• #16   15. apr 2010 og ja, jeg staver som en spasser lige nu, er dælme længe siden jeg har skrevet noget på dansk :S

• #17   15. apr 2010 Suzy - det tror jeg skam heller ikke smiley netop også derfor jeg havde svært ved at finde argumenter.. problemet er også lidt at jeg ikke har mulighed for at være der til den generalforsamling så min kæreste må tage den for mig, og tror gerne han vil have et eller andet at støtte sig til.. men du har ganske ret, der ER givetvis ikke rigtig nogen virkelig gode argumenter, for hvad godt skulle det gøre for de andre?

• #18   15. apr 2010 Jeg ville ikke gamble med den goodwill du allerede har fået. Du kunne risikere at de helt forbyder dig at have hund.

Så du har 2 valg, kun at have en hund, eller finde et andet sted at bo.

Længere er den ikke i mine øjne.

• #19   15. apr 2010 Jeg kan ikke se at det skulle være en fordel at det er en lille hund.. Mange gange er det de små hunde der står og gøer.. Det er til gene (staves) for andre. Dog er chi... nok ikke den der gøer mest.. smiley Jeg tror nu bare du skal holde det til den du har og vente til du får andet at bo i.. Det kan ødelægge mere hvis man begynder at vil have to hunde.. Så ender det med at der bliver totalt forbud..

• #20   15. apr 2010 Jeg ville ikke presse på. kunne jo være det endte med at du fik rettigheden til at have din nuværende hund fra dif, fordi de føler du vil have det på din måde og ikke acceptere de nuværende regler...

• #21   15. apr 2010 du ikke fik rettigheden*

• #22   15. apr 2010 jeg kan udmærket se hvad I mener, men hvorfor så lave en aftale der hedder at man vurderer hvert enkelt tilfælde og derefter afgør, om man skal have dispensation?

• #23   15. apr 2010 Altså jeg ved i min egen lejlighed her. Der måtte vi ikke have hund, men har fået dispensation til at have én.
    Og kunne ikke få mig selv til at spørge om at få lov til at have en mere, da jeg ved hvor meget min udlejer var imod det.

Så handler vel egentligt også om hvor meget man kan få sig til som lejer og hvor meget man kan få sig selv til at kræve...

• #24   15. apr 2010 Så er det vil bare at ringe og spørge om det er ok, så skal der jo ikke overtales nogen.. Hvis du får nej er det jo bare sådan..

• #25   15. apr 2010 øhm, det er en andelsforening så vi ejer jo en del af det, og med det må der trods alt følge bare lidt rettigheder.. derudover betyder det jo så at man ikke bare kan ringe og spørge nogen, vi skal alle blive enige. og hvis de andre så synes det er en dårlig idé er det jo bare sådan, det er. jeg kan virkelig ikke se det forkerte i at spørge...

• #26   15. apr 2010 Jamen kan du ikke det så er det jo bare at spørge

• #27   15. apr 2010 har jo også hele tiden været min plan men det er som om trådene altid tager en helt uventet drejning og der aldrig rigtig bliver svaret på det, der bliver spurgt om smiley

• #29   15. apr 2010 krumme - jeg forventer absolut heller ingenting.. det gjorde jeg heller ikke første gang, men at det nok bliver svært at få dem overtalt betyder jo ikke nødvendigvis at man skal lade være, det kommer man altså ikke særlig langt med i livet smiley

Kommentér på:
At overtale en boligforening

Annonce