{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  En god nyhed fra Kina
  • #1   12. apr 2010 Det er vel ikke spisningen af dem der er forkert, men den måde de behandles på under slagtningen?

• #2   12. apr 2010 Rigtig god nyhed...

Men føj et billede :S

• #3   12. apr 2010 Billedet så jeg "udenom", for det kan jeg slet ikke klare. Skulle måske have advaret, men så havde jeg set billedet, føj.

Jeg tror grunden til det bliver forbudt er at Kina ikke har brug for at være "anderledes" og at levestandarden er bedre nu, så de kan klare sig uden dem som fødevarer.

Der vil så nok stadigvæk være nogen i yderområderne som ikke holder op med det til at begynde med. Men det er vejen frem, synes jeg.

• #4   12. apr 2010 jeg har ingen problemer med at de spiser dem - det er vel ikke værre end at spise køer, grise, heste, kaniner osv?

det er vel hvordan de behandles inden og hvordan de slagtes der er det der bør ses på.... og der skal vi vist huske at feje for egen dør først, før vi peger fingre af andre...

• #5   12. apr 2010 Enig med Anja - om man spiser hund eller gris, må da komme ud på det samme .... det er forholdene slagtedyrerne lever under, der ikke er ok

• #6   13. apr 2010 Har været dernede og talt med lokale kinesere.....de fortæller at i gamle dage spiste man hunde, men kun om vinteren. En fortalte at det sætter varme i kroppen at spise hund.....og de kunne ikke finde på det om sommeren....det har tidligere betydet forskellen på liv og død .....det er forbundet med en vis overtro og i dag er der noget "mytisk" over det når de spiser hund....

• #7   13. apr 2010 Synes da det er fint nok hvis folk vil spise hunde og katte såvel som man spiser andre dyr . så længe de lever og godt liv og bliver aflivet på en ordenlig måde.
    så de skulle da heller indføre at dyrene skal have en hurtig og smertefri død end den pinfulde aflivning de gør brug af i kina det er jo direkte mishandling på det groveste ..

• #8   13. apr 2010 Kinas dyrehold er under al sund fornuft!
    At de lader være med at æde dem er ikke ens betydende med de herefter vil behandle dyr bedre desværre

• #9   13. apr 2010 de pelser bla vaskebjørne levende jeg har set det hvordan de gør på film og føj det er det værste jeg har set....nu har jeg selv haft vaskebjørne som tammme og ved hvor skønt et dyr de er...håber dette river mere med sig

• #10   13. apr 2010 Syntes det mindste problem er at de spiser dem. Den måde de handler deres dyr på er under al kritik. Egentlig en befrielse for for dyret og blive slagtet og spist, frem for et dårligt liv.
    Og ja om det er en gris , ko eller hund er ligegyldigt. Det er levende væsener.

• #11   13. apr 2010 Må erklære mig enig med flertallet, synes ikke det er mere forkert at spise hunde og katte end andre dyr, men det er da i den grad et problem at de har et dårligt liv inden og at de ikke bliver slagtet på en Human måde

• #12   13. apr 2010 Jeg er da heller ikke uenig, men i de vestlige lande har det været svært at acceptere at kæledyr også var menneskemad. Hvis man slet ikke spiser kød, så kan det selvfølgelig være lige meget om det er kæledyr, grise, køer osv. alle skal da slagtes humant.

• #13   13. apr 2010 Jamen jeg spiser kød (dog ikke hund og kat) men jeg kan stadig ikke se forskellen på om det er en gris eller hund (udover at jeg personligt ikke ville have lyst til at spise hund, men det er da ikke fordi der er logik i det)

Kommentér på:
En god nyhed fra Kina

Annonce