1.014 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

tynd mave +blod i..? tynd mave +blod i..?

mig og min kæreste har lig "2 dage siden" købt denne ellers dejlige hund.

da vi hentet den var den lidt for tynd, men ja det tænkte vi ikk rigtig over.
han er utrolig sød og vi vælge at tage ham med hjem.
det mørkt da vi kommer hjem og går med ham så ser vi ikk at han har tynd mave.
men det ser vi næste dage.
og i dag kom der så blod med ud
og han drikker pænt meget.

vi er pænt urolige for denne lille hund smiley
nogen der har en ide om hva det er?

HAR snakket med dokter dyr. og vi kkunne godt vente til imorgen med at komme med ham da han spiser og er glad.

men det eneste der stemmer overens med hva tidligere ejer siger er at han elsker mennesker smiley
de hunde vi har mødt er han ikk glad så glade for smiley
og den anden hund og ham kan hellere ikk sammen smiley

og ja han skal jo tilbage til tidligere ejer men har nu ikk mere kontakt til hende. smiley ingen svar på sms eller noget smiley
og lige meget hva er der bestilt tid ved dyrlægen imorgen

et rigtig surt indlæg her fra

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.
  • Tilkobling af opvasker, vask og armatur 1.500 kr.
  • Skrue reol/lampe ned fra væg 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  tynd mave +blod i..?
  • #2   11. apr 2010 Stress relateret mavekatar, orm eller mavesår. Det kan også være værre ting.

• #4   11. apr 2010 ja den skal tilbage til sælger.
    pga af den ikk kan med den anden hund.
    at den er syg kan den ikk gøre for vi betaler selvf den behandling.
    da vi være sikker på den får det.

og der er flere ting der ikk passer sammen. og dette vil jeg ikk ud med her... håber det er okay...

har kigget efter orm men kunne ikk finde nogen.
    ihh er lidt nervøs for den lille hund.

• #5   11. apr 2010 Danni

Det tænkte jeg også. Så skal den og deres anden hund vel også i karantæne

• #6   11. apr 2010 hva er parvo?

vi lukker dem ikk sammen igen da de kom op og slås.
    og vi vil ikk have skader og de mødtes på netral område så de ikk skulle komme op og slås om det

• #7   11. apr 2010 vores er selvf vacc. men den nye er vi ikk 100 på da vi ikk kunne få papirene med.. hund ville sende dem.

men bliver altså rigtig nervøs nu smiley

• #8   11. apr 2010 (link fjernet)

• #9   11. apr 2010 fy for pokker en grim sygedom smiley

hunden er 2 år gammel... så den har jo mange år inu smiley

• #10   11. apr 2010 Nu ved jeg ikke om i har købt hunden privat? for så kan i godt få et problem med at levere den tilbage. Derud over kan man ikke levere en hund tilbage fordi den ikke kan med ens hund...med mindre det er aftalt på forhånd, da der ikke er alm fortrydelsesret i DK, med mindre det er aftalt. Så er det kun på sælgers "nåde", at i kan levere den tilbage. Det er kun nethandel, der er 14 dages returret.

Mht diarre...det værste er, at der er blod i afføringen....som de andre nævner, kan det godt være parvo. Hvis det er en voksen hund vi snakker om, så er det ikke sikkert at det går så galt for den, da det er farligst for hvalpe. Men sundt er det i hvert fald ikke. Så godt at der er bestilt tid til dyrlægen.

Mht at sætte den sammen med jeres anden hund...er det 2 hunde af samme køn? er de voksne begge 2? Blev de sat sammen på neutral grund? alt dette har relevans for om det skal lykkes at sætte dem sammen.

• #11   11. apr 2010 det er aftalt at de ville tage den tilbage...

de er begge "voksne" 2 og 3 år.
    de mødtes på neutral grund

• #12   11. apr 2010 Ok, håber at i har det på skrift...har hundene samme køn? for det kan være nærmest umuligt at sætte 2 voksne hunde sammen af samme køn. I sær hvis de har ens/næsten ens temperament

• #13   12. apr 2010 Lucky ja det kan tage tid for 2 hunde at vænne sig til hinanden, men jeg var altså også stået af hvis de direkte kom op og slås også på neutral grund, for så er der altså ikke så stor chance for at de nogen sinde bliver glade for at bo sammen og det er vel lige så vigtigt som at ejer synes hundene er søde.. Jeg ville aldrig have 2 hunde sammen som ikke elskede hinanden, jeg ville jo være bange for at forlade dem hvis de nu kom op og slås når jeg gik... Så jeg kan sku godt forstå de vil aflevere den tilbage...

• #14   12. apr 2010 Jeg må også sige at jeg ikke gad en hund der ville slås med min. Jeg kender min hund, han slås nærmest aldrig (det ligger ikke til racen at være konfliktsøgende) - medmindre han bliver virkeligt provokeret eller direkte overfaldet - og det vil jeg ikke byde ham.

Jeg ville sandsynligvis svare anderledes hvis jeg havde en anden race, men jeg er i besiddelse af en blød race der risikerer at blive ødelagt af sådan en behandling.

• #15   12. apr 2010 Godt at I tager til dyrlæge i morgen :o) Blod i afføringen behøver dog ikke at være såå alamerende igen, da hunde ikke skal have dårlig mave ret længe før deres slimhinder bliver vældig irreterede og dermed begynder at bløde = blod i afføringen, i det tilfælde har bold i afføringen i sig selv ikke noget at sige, som sådan, men diarre er selvfølgelig aldrig godt og naturligvis skal det tjekkes, da det i værste fald kan være noget mere alvorligt :o(

Med hensyn til de to hunde sammen, vil jeg give Nadja og Søster Mcfluff ret, hvis hundene decideret har været oppe og slås så man har skulle hen og skille dem ad, ville jeg nu også overveje kraftigt om den nye hund skulle blive i mit hjem, der er altså væsentlig forskel på to hunde der ikke kaster sig i armene på hinanden af glæde og bare ignore og evt. småknurre lidt af hinanden i ny og næ og så på decideret slåskamp...

• #17   12. apr 2010 ok.. gad ikk liig læse det hele igennem.. kan bare være en tarm betændelse??
    giv ham kogt ris og kylling som lidt skåne kost??

bare indtil du hører hvad dyrlægen siger.. :O)

håber alt bliver ok..

• #18   12. apr 2010 troede også mine havde tarmbetændelse.. som de har haft før..
    eller som anne t siger irreterrede slimhinder..

men det viste sig så at være en parasit der lever i tarm systemet.. kaldt giardia..

men meget af det folk nævner heroppe af.. er nemt at behandle.. !!!!!!

er dyrlægen ikke bekymret.. tror jeg heller ikk du har grund til det.. hehe det giver bare unødvendig stress. ;O)

• #19   18. apr 2010 har helt glemt at skrive hva der var galt med ham, smiley

men det var slet ikk så slemt.
    forkert mad var skuld i det.

han skulle over på noget andet foder og så med A38

smiley glad for det ikk er så slemt smiley

• #20   18. apr 2010 Det var godt at høre. Tak for opdateringen smiley

Kommentér på:
tynd mave +blod i..?

Annonce