{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.465 visninger | Oprettet:

Botter med måsen {{forumTopicSubject}}

Hejse (: ,
Min hanhund Bailey har lige siden han var lille hvalp bottet andre hunde med måsen. Han gør det både i forbindelse med leg og når han bliver glad vender han også måsen frem. Nogen der ved hvorfor han gør det? , jeg fik på et tidspunkt at vide at det var et tegn på respekt overfor den anden hund, men nu har vi fået en lille ny hvalp som han også gør det på og for mig virker det som et form for provokation fordi han vil lege? (:

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Botter med måsen
  • #2   5. apr 2010 Ja også meget (: ,, men altså synes det ser super sjovt ud og i sær nu hvor han gør det på hvor hvalp Canto, for han falder på røven hver gang :D:D

• #3   5. apr 2010 Jeg mener at det er fordi han viser at han er "en ven" ikke er ond! Når en hund vender bagenden til, vender den munden væk, og derved er det et signal om at hunden er venlig....

• #4   5. apr 2010 Ja det kan det selvfølgelig være. Han gør det nemlig også når vi kommer hjem og han skal hilse på os (: , men altså man skulle da ikk tro at han behøvede at vise overfor os at han er venlig , - vi ved det jo godt (: smiley , men så er de vel ikke klogere ;b

• #5   5. apr 2010 man kan sige, at det er en lidt overdrevet måde at vise signal til, at man ikke er ude på ballade, men så er man sikker på den anden har forstået det måske!!!

• #6   5. apr 2010 Min gør det - og jeg syns bare at det er SÅ sødt smiley

Jeg kan fortælle dig at min hund ikke gider særlig mange hunde, de fleste ignorerer han, nogen blir han meget hidsige på- og de sidste få er så dem der får "numsen" .. Halen kører derud af, han går næsten på "tæer" og vender og drejer og ser så sjov ud det er de hunde han syns er søde og hyggelige og dem han vil lege med der får bagdels legen smiley

• #7   5. apr 2010 Tihi hvor sødt (: , jeg synes også det ser rigtig skønt ud når Bailey gør det. Det kan da godt være det ligesom er for at signalere at han synes om dem han nu gør det på ? (:

• #8   5. apr 2010 At vende sig væk
    Dette signal kan forekomme ved at hunden enten vender bagdelen eller siden til mens den står op, eller ved at hunden sætter sig med bagen til. Mange hundeejere tolker dette signal som om at hunden er ukoncentreret og har fået øje på noget andet. Dette kan også være tilfældet nogle gange, men ofte bruger hunden det som et dæmpende signal.
    Hunden bruger ofte dette signal i en situation hvor den føler sig meget presset. Det kan være hvis der bliver rykket i snoren, hvis hunden skældes meget ud eller i en trænings situation hvor hunden bliver frustreret over manglende forståelse over hvad der kræves af den.

At vende bagdelen til, er et kraftig dæmpende signal fra hunden side, og ofte har hunden forud sendt mange andre dæmpende signaler. Det er derfor vigtigt som hunde ejer at reagere hurtigt på dette signal. Drej rund og vend ryggen til hunden, træk dig tilbage og gå lidt væk. Sæt dig på hug med ryggen til hunden og vent til hunden selv henvender sig til dig igen.

((link fjernet)

• #9   5. apr 2010 Nanna R : - det kan godt være at det er det signal den vil sende i sådan nogen situationer, men tror nu ikke at Bailey føler sig presset i en legesituation med andre hunde, når han selv lægger op til det. Han er vild legesyg (:, men altså der skal nok være noget om det, for han gør det også hvis han får skæld ud,- så vender han måsen til os mens han lægger ørene tilbage og kigger på os med store hundeøjne (:

• #10   5. apr 2010 Tror heller ikke at det generelt kan tolkes sådan, men måske det giver en forklaring.... Det er måske også en "vane" smiley

• #11   5. apr 2010 *At vende bagdelen til, er et kraftig dæmpende signal fra hunden side, og ofte har hunden forud sendt mange andre dæmpende signaler. Det er derfor vigtigt som hunde ejer at reagere hurtigt på dette signal. Drej rund og vend ryggen til hunden, træk dig tilbage og gå lidt væk. Sæt dig på hug med ryggen til hunden og vent til hunden selv henvender sig til dig igen.*

Ja, det er nu ikke lige det Halgren siger: ifølge ham udviser hunde den allerstørste høflighed, når den vender rumpen til. Hvis vi vender ryggen til og trækker os væk, er vi derfor meget uopdragne i hundens øjne.

• #14   5. apr 2010 Det er da altid noget at vide at det ikke kun er min der opfører sig sjovt med måsen smiley smiley ,, jeg har bare ikke oplevet det med andre, så det kunne jo godt være at han bare havde et eller andet specielt move smiley smiley ,,

• #15   5. apr 2010 Zofi gør det også.....og specielt når der leges. Det er en opfordring til leg....og den er fuldstændig venlig og på linje med at de lægger sig ned på forbenene med bagenden i vejret....

• #16   5. apr 2010 Hun gør det også overfor mine katte.....næsten så de vælter...hi hi

• #17   5. apr 2010 min maya gør det osse når hun drøner rundt og leger med micki så bruger hun bagdelen især når hun er rigtig glad, og hun gør det osse over for de få hunde hun er rigtig vilde med.det så sødt

• #18   5. apr 2010 når en hund vender enden til er det et dæmpende signal.
    Hunden vender den ende til som ikke kan bide = "jeg gør ikke noget".

• #19   5. apr 2010 Zofi vender ikke enden til som sådan....den skubber den anden hund med siden af låret....

• #20   5. apr 2010 Ja (: , men gør begge dele .. Men skubber mest (: ,, det ser så sjovt ud.

Kommentér på:
Botter med måsen

Annonce