{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.312 visninger | Oprettet:

Roweiller/ Amstaf hvad ligner jeg? {{forumTopicSubject}}

Min dejlige frække hund er en bla mellem en rotweiller og en amstaff...
Vi har rigtig svært ved at se hvem han ligner, da vi var til dyrlægen kunne hun heller ik se hvem han ligner...
Hun synes bestemt ik der var amstaff over ham...
Mor er rotwieller og far hvid med lidt brun/rød amstaff...
Kan nogen hunde kender måske se det?
Hvem ligner jeg :o)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Roweiller/ Amstaf hvad ligner jeg?
  • #1   4. apr 2010 nej ikke rigtigt. men hold k... hvor er han bare sød.

• #2   4. apr 2010 Jeg synes at han ligner en rottweilerblanding. Den anden race kan jeg ikke se.

• #3   4. apr 2010 Sød og dejlig er han... og det er jo det vigtigste ; )

• #5   4. apr 2010 Sjovt... Jeg syntes netop, at rotweilleren er til at se i ham, med hensyn til farverne....

• #6   4. apr 2010 han har den farve som kommer ud af en rott og amstaff blanding.
    du kan gå ind i mit album med min kærestes hund han er også den blanding (: men din han er da godt nok dejlig!. ligner en rigtig kramme bamse! smiley

• #7   4. apr 2010 anne (: hvis man ser ham irl så kan man godt lægge mærke til det ... men det er jo svært at bedømme, men tror også det er fordi man ved at der er i ham, og så tror man at man kan se det..
    men syntes aldrig jeg har set en ren amstaff med hans farve . smiley

• #8   4. apr 2010 Tak alle :o) En rigtig putte bamse om natten hehe...
    Hvis vi bare kan ane lidt så er det rotweiller, det betyder jo heller ik noget hvem han mest ligner.
    Synes bare det er sjovt en dyrlæge ik kan se noget i ham, hun troede næsten ik på de,t da vi sagde amstaff...
    Synes han har en flot farve, det er der osse mange der siger...
    Troede bare en af forældrene ville fremtræde mere i ham...

• #9   4. apr 2010 Han har kæmpe poter er det ik rot???
    Vejer allerede 11,3 kg synes det er ret meget hehe
    vi er meget spændt på at se ham når han bliver ældre :o)

• #10   4. apr 2010 Rikke M
    Der kan jeg slet ik se rotweiller i ham :o)

• #13   4. apr 2010 Næh nej men man går bare ud fra de kender lidt til det ;o)

• #14   4. apr 2010 Meget typisk ast/rotte mix, især at han har ekstra tæer på bagbenene, det er typisk rotten og jeg har set det ved alle rotte/ast mix jeg kender. Ikke to racer der komplimenterer hinanden på nogen posetive måder.

• #15   4. apr 2010 Hende her er samme blanding http://www.hundegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=12312
    Amstaff forkrop, rotte bagkrop, også med ulvekløer bagpå som tidligere ejer selv havde fjernet. Ikke en hund jeg ville eje på 200 tdr land.

• #16   4. apr 2010 *Hunden* Ja vi venter spændt på det :o)
    Anne P næh jeg ved heller ik helt, synes det er meget svært at se :o)

• #17   4. apr 2010 Kan godt se hvad i mener, men som Anne siger nu er den sat til verden...
    Han er en hidsig en allerede nu, meget domirende og vi er meget obs på ham.
    Synes bare han fortjener en chance som alle andre hunde uanset hvilken bla der er i ham...
    Han vandt bare mit hjerte da vi så ham et per dage efter fødslen...
    Vi vil ihvertfaldet gøre hvad vi kan for at få en godt hund ud af ham :o)

• #18   4. apr 2010 Faren er ren amstaff og moren er ren rot...
    Han er muskelløs foran ( hvis man siger det om hunde hehe)
    og kæmpe poter :o)
    Han er 12 uger i dag :o)

• #19   4. apr 2010 Når man måler hvor gør i det så henne?
    Gør bestemt heller ik noget hvis han bliver den størrelse :o)
    Jeg skal jo også kunne ligge i sengen ;o)

• #20   4. apr 2010 *Vivi now as Evil...
    Ville da gerne høre hvorfor du ik ville eje sådan en bla om så du havde 200 tdr land? :o)

• #21   4. apr 2010 Jeg synes det er meget forkert at blande en vogter/hyrdehund med terrier.

• #22   4. apr 2010 By the way, så vil jeg vædde en kasse cola på at jeres hvalp ikke er dominerende, det har hvalpe nemlig ikke forstand på.
    Jeg vil på det kraftigste anbefale at i læser nogle gode nye bøger om hundeadfærd fx. "Alfasyndromet", "forstår du din hund?" og problemhunde og hundeproblemer" alle af Anders Halgren.

• #23   4. apr 2010 Pga temperament?

• #24   4. apr 2010 Jeg synes han er meget dominerende, han ville gerne bestemme og vinde de "kampe" han har igang med os fortiden...
    Han giver ik op så nemt...
    Men bortset fra det så er han en skøn hund....

• #25   4. apr 2010 Hvorfor er det negativt at han er dominerende? (selv jeg stadig ikke mener at hvalpe kan være dominerende) Jeg ville elske at have en dominant hund. En dominant hund er jo en hund med selvtilliden og selvværdet iorden og som har overblik og overskud.
    Jeg tror det vil være en rigtig god ide hvis du læser om dominans, eller kan du komme til at tolke din hunds adfærd forkert og derved skabe en masse konflikter.

• #26   4. apr 2010 Jeg har en tysk bekendt som har en rednose ampt/border collie blanding. Det er en flot og dejlig hund men den kræver konstant arbejde og aktivering. Jeg kan intet godt se i at blande hunde med de egenskaber plus der er dobbelt op på begge racers skavanker så som hd og aa.

• #27   5. apr 2010 Jeg siger heller ik det er negativt, måske jeg ik skal kalde ham dominerende.
    Så hellere aggressiv adfærd :o)
    Helt klart jeg skal igang med at læse lidt, om alt det der.
    Skulle jo gerne ha en god hund ud af ham...
    Hvad vil du kalde det her så?
    Jeg/vi sidder i sofaen ligepludselig sidder han foran og knurre/ viser tænder derefter springer ud efter os os og bider?
    Det kan jeg ik se jeg overskrider noget over for ham...
    Tak Anne P vil jeg læse, det er godt med lidt nyttige links :o)

Vivi.... Kan udemærket godt følge dig, var faktisk slet ik klar over det med de skavanker smiley

• #28   5. apr 2010 Hd og aa kan heldigvis medicineres i de fleste tilfælde eller opereres. Men faderen som er amstaff kan være bærer eller syg af ncl-a, hvis far hunden er bærer bliver 50% af kuldet også bærere, men hvis far hunden er affected altså syg af sygdommen vil alle hvalpene blive nye bærere af sygdommen. Heldigvis kan man så i dette tilfælde sige at moderen ikke kan være bærer eller syg af den sygdom da den er genetisk betinget for amstaff racen, men hvis hun også havde været med amstaff i sig kunne din hund sagtens være syg af sygdommen og dø når den er 3-5 år :C

• #29   5. apr 2010 Anne P: Efter min meing er noget af det der står i de links du har postet noget uddateret. Bla. står der noget med at hunde kan optræde aggrassivt overfor familiemedlemmer hvis den er utilfreds med sin plads i hirakiet og det er bevidseligt forkert. Hunde prøver ikke at overtage verdensherredømmet.

http://www.sciencedaily.com/releases/2009/05/090521112711.htm

• #30   5. apr 2010 Meget lidt af rottweileraftegninger - ører og snude ligner rottweileren, men han er meget for ung til at bedømme yderligere- jeg mener at jeg har lagt oplysninger om alder/vægt på vores minna på hendes side - så kan du evt. fornemme størrelsen med tiden, hun er nu 2 år og en meget høj slank hund. Når jeg ser på vores anden 1 år gamle rotte, har jeg min tvivl om at Minna er helt ren, både p.g.a. temperament og kropsbygning, vil lægge nye billeder ind snart, for vores 2 tæver vokser da helt i hver sin retning lige nu. - men det er stadig en smuk hund du har fået - tillykke med ham.

• #32   5. apr 2010 Uffe/Lone
    Det er da ik noget med jeg "støtter " op om at lave sådan bla hunde!

Ja han er allerede rigtig "sjov", men så slem han kan være, så god kan han også være...
    Synes han fotjener en chance som alle andre hunde....

• #33   5. apr 2010 Med mindre du har købt ham på internateller noget i den stil så har du altså støttet avlen af den salgs hunde.

• #34   5. apr 2010 internateller noget i den stil ????

• #35   5. apr 2010 Undskyld, det gik vist lidt for stærkt. Jeg mente naturligvis "internater eller noget i den stil".

• #36   5. apr 2010 Nåh så nu kan jeg bedre forstå :o)
    Nej det har jeg ik, jeg har købt den af min søster.
    Hendes rotweiler fik parret sig med en amstaff og det kom der 11 dejlige hvalpe ud af...
    Så det er ik noget med jeg støtter sådan noget avl...
    Vi ville gerne ha en hund, så det var da oplagt vi kunne købe en af hende...
    Selvfølgelig kunne vi ha købt hvilken som helst anden.
    Men efter jeg var oppe og se dem da de kun var få dage forelskede jeg mig i ham :o)
    Så det blev balo :o)

• #37   5. apr 2010 Yes - og 11 små bomber blev født. Du tog een af dem af hjertet og sådan er det bare. Jeg vil give flere herinde ret i at man ikke skal blande hunde som er født med forskellige egenskaber, så kan man ikke vide i hvilken retning de udvikler sig - helt sikkert. Men efter at have haft adskillige genpladseringshunde må jeg sige at faktisk ingen af dem har udviklet sig som de burde efter racebeskrivelsen, mens dem jeg har haft fra hvalp har udviklet sig helt efter bogen.
    Tro stadig på at både dyr og mennesker udvikle sig 50% fra arv og 50% fra miljø - men du har godt nok et solidt stykke arbejde foran dig, men det tror jeg også at du er helt bevidst om - held og lykke

• #38   5. apr 2010 Ja jeg kan godt fornemme der er mange der er imod de bla, men jeg er blot en køber, så jeg kan intet gøre ved dem der avler bla...
    Tror du har meget ret i det med miljøet og at det bestemt ik er godt at blande hunde med så forskellige egenskaber.
    Jeg må indrømme troede ik der var så stor forskel, på om det feks var en lab er bla af amstaff/rotweiler... meeeen jeg er blevet klogere.
    Jeg vil dog sige jeg fortryder ik vi haf fået ham.
    Men har dog fået øjne op for der nok skal, gøre et større stykke arbejde her ;o)

• #39   5. apr 2010 Nu er det jo køberne der sidder med magten, hvis folk lader være med at købe så lader mange være med at lave hvalpe.

Men held og lykke med projektet.

• #40   5. apr 2010 Ja ja nu er stedet hvor den er fra jo ik lige nogen der avler i massevis!
    Men tak, han skal nok blive ligeså god som så mange andre hunde.......

Kommentér på:
Roweiller/ Amstaf hvad ligner jeg?

Annonce