hjælp... hjælp...
Hej ..
ved godt man ikke må sætte amsaff til salg her inde, og det her er ikke en salgsannonce !
men jeg står med et problem
min datters kæreste (13 år, ) er lige kommet hjem med en lille amstaf hvalp på 3 måneder, som han passer for en ven. han fortæller mig at vennen som har købt den er 14 år gammel, udlændinge og må ikke have hunden for hans forældre, så den bor i hans kælder eller i en papkasse på værelset med mundkurv så de ikke opdager det.
han kan ikke passe hunden og aner faktisk ikke hvad det vil sige at have hund, han vil gøre hunden til en rigtig "kamphund" og er ikke god ved den !
han har nu haft hunedn i 4 dage og er ved at forstå hvor svært det er for ham at holde hunden gemt .
jeg ved ikke hvad jeg skal gøre, da hunden helt sikkert ikke skal være hos ham ! jeg overvejer at melde det, men jeg kan ikke da min datters kæretse så vil få rigitg mange problemer som jeg ikke ønkser ham at få.
jeg har talt med min datters kæreste om det, og han har fået lokket sin kammerat til at sælge den, hvis han ( min datters kærerse) kan få 3 tusinde for den.
ved ikke hvad jeg skal gøre, for et gør virkelig ondt i mit hjerte at se hvordan de behandler den lille hund, det er total kaos for den..
hvad gør jeg ? og hvor kan jeg evt sætte den til salg.
er der nogen man kan ringe til, og fortlælle om situationen . eller hvad ?
hjælp !!
jan 2008
Følger: 11 Følgere: 11 Hunde: 2 Emner: 22 Svar: 187
forfærdeligt !
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.199
Knægtens meldes til DB eller politiet og det burde din datters ven ikke komme i problemer over.
apr 2007
Følger: 37 Følgere: 43 Hunde: 4 Emner: 150 Svar: 9.054
T
jan 2008
apr 2007
Følger: 37 Følgere: 43 Hunde: 4 Emner: 150 Svar: 9.054
T
jan 2008
jeg syntes også selv det burde meldes, men det er ikke nemt når jeg ved at min datters kæreste får rigtig mange problemer over det.. det er nogen udlændinge drenge, som faktisk styre det hele i området.. og han er meget bange for dem.
og det vil gøre så min datter aldrig ville turde fortælle mig noget mere
jan 2008
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.244
jan 2009
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 9 Svar: 80
Det er en hund der kræver sin mand med opdragelse, derfor skal der tages affære nu.!!!!!
jan 2009
jan 2008
men tror jeg vil se om jeg kan finde ud af hvor de bor og så lave en anonym anmeldelse.. håber bare ikke at det bliver opdaget at han har sladres, for de drenge er ikke sjove at være uvenner med, og de er mange og mange af dem er meget gamle..
jan 2009
Uanset hvad skal sådan en ung dreng og sælger ikke slippe godt fra sådan noget. Stakkels hund!!!!!!!!
jan 2008
nej de bor i Esbjerg, men har købt hunden i skjern. hun kom til esbjerg for at aflevere den til dem. hun havde 2 tilbage de kunne vælge mellem.
kan godt se at drengen ikke skal belønnes med 3000 kr for sin dumhed, men hvis det er den eneste måde at hunden kan komme væk på så må det være sådan.
jeg vil prøve at se om jeg kan sælge den vider for ham, hurtigst muligt så den ikke skal være ved ham mere.. hvis ikke det kan lade sig gøre så må jeg melde det.
jan 2008
grunet til at han vil have 3000 kr for det, er at han lige selv har betalt 3000 kr for den.
jeg syntes også det er forfærdeligt, og at det er svineri at han kun tænker på pengene.. men hvis det er den eneste måde den kan komme væk på, mens min datters kæretse stadig er sikker, må det være sådan.. ved godt at han burde straffes over hvad han har gjort. men først og fremmest skal hunden væk ..
jun 2005
Følger: 24 Følgere: 21 Hunde: 2 Emner: 106 Svar: 3.577
Han vil jo bruge hunden til noget ulovligt og bestialsk!
Ord har ingen betydning, om det ikke støttes op af handling! (i nogen sammenhænge iøvrigt)
Den primitive adfærd skal stoppes -og det kan kun gå for langsomt!
Hvis man er så afstumpet over for dyr -så har man også tendenserne over for mennesker.
Hvad om det var dit eget barn?
Ville du så bifalde, at ANDRE forældre tog hånd om en eventuel problematik vedr. din datter -uden at informere dig som forældre!
At de muligvis har en anden måde at håndtere problemer på, derom er vist ingen tvivl..
Men forældrene har krav på besked!
Jeg kan overhovedet ikke få øje på dilammaet..??
Lorteungen skal politianmeldes, med forklaring om hvad han vil bruge hunden til!
Sælger skal anmeldes for at sælge dyr til en 14 årig knægt -der end ikke må have hunden og OVENIKØBET vil bruge den til kamphund!
jun 2005
Følger: 24 Følgere: 21 Hunde: 2 Emner: 106 Svar: 3.577
jul 2009
Følger: 58 Følgere: 54 Hunde: 3 Emner: 48 Svar: 911
håber virkelig for den lille hund at den får et andet hjem!
hvis det var mig der kendte ham som ejed den så var jeg blevet sindsyg og havde gevet ham en ordnlig røvfuld!.
håber du og din datters kæreste finde ud af hvad i skal gøre! håber ikke at din datters kæreste får problemer.
krydser fingre for at det hele blir godt for den lille.
men det ville være godt hvis du fandt ud af hvad adressen er, så du kan andmelde det til fx dyrenes beskyttelse eller lignende.
feb 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 39 Svar: 535
evt i alle tilfaelde gaa til politiet og hoere dem hvordan du skal klare dette uden at saette de forkerte i problemer..
hunden skal uanset hvad vaek og det kan jo vaere kommet fra hvem som helst har meldt den til politiet for vanroegt ogsaa mens den er ved kaeresten..
men jeg synes stadig du skal tage den baade med din datter og hendes kaereste..
jan 2008
men jeg står her med en dreng som er rigtig rigtgig bange, og jeg ved at han får rigtig mange tæsk hvis det kommer ud !!
det er ikke bare en 14 årig dreng, men mange drenge som vil komme efter ham.
når han har hunden ringer de konsant og siger han skal passe på hunden .
det er et dilemma at melde noget og vide at drengen virkelig får mange problemer fordi han stikker, når jeg lovede dem ikke at sladre til politii ..
det kan godt være jeg burde være en god rollemodel ja, men der er grænser for hvad jeg vil lade en ærlig dreng gå igennem..
jan 2008
jeg jeg vil se om jeg kan lokke navn og adresse ud af min datters kæreste.
han har købt hunden af en kvinde. og den er købt som ren amsaf men uden papir, den er chippet og vaccineret og har sundheds bog.. jeg fatter simpelthen ikke man vil sælge til en lille dreng..
jan 2008
jeg lader ikke min datters kærestes passe hunden, men han har rodet sig ud i det og er kommet til mig
jan 2008
jul 2009
han kan sagtens melde det til politiet hvis han får trusler. men venner har venner. hvis jeg tror hvordan ham udlændinges vennekreds er. så gør de alt for hinanden. kender selv til min kærestes vennekreds og dem skal jeg sag susme ikke blive uvenner med.
aug 2007
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 1 Svar: 3
jan 2008
jeg skal ikke tjene penge på at sælge den hund.
men han vil sælge den hvis han kan få de 3000 kr for den som han selv har givet for 4 dage siden.
j
jul 2009
kan du ikke købe den? og så aflevere den til et internat bagefter?
okt 2006
Følger: 59 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.904
aug 2007
jan 2008
jeg vil ikke sælge den vidre for at han skal tjene penge, men for at få den væk. uden at sætte min datters kæreste i problemer ..
hvad det det lige som gør du er så rystet over at jeg vil sælge den så den kommer væk? og han er ikke særlig interesseret i at sælge den, men med meget overtalelse er han gået med til det og han kender ikke noget til mig, jeg har ikke snakket med ham, jeg har hørt den fra min datter og hendes kæreste..
altså jeg vil da ikke sælge hunden for at tjene på den ? men for at den kommer væk ??
feb 2010
synes i skal alle 3 anmelde personen og samtidig kan i jo fortaelle politiet at der er flere ind blandet i denne sag og der er helt sikker flere hund som allerede bliver brugt i kamp saa faar de foerst en kommer resten jo lidt hurtiger
jul 2009
jul 2009
jeg tror en amstaff til 3000 kr kommer hurtigere væk end en amstaff med tavle til 8000kr . hvis det er unge købere som ikke går op i udstilling osv.
jan 2008
en udlændinge har købt hunden for 3000 kr ?
han må ikke have den hjemme, så min datters kæretse har passet den for ham igår og i nat, den er tilbage hos ejeren nu.
igår mens min datters kæreste passer hunden, får jeg det hele af vide.
og jeg får min datters kærestse til at ringe til ejeren og spørge om han ikke vil sælge den, hvis jeg kunne finde et godt hjem til den, det ville han ikke, min datters kæreste får ham så overtalt, men kun hvis han får 3000 kr for den, som han selv har givet for 4 dage siden. så jeg vil se om jeg kan sælge hunden, og ejeren (udlændingen) skal have 3000 kr for det. IKKE mig !!!
jul 2009
spørger jeg for 3 gang (:
jul 2009
nu snakker jeg ikke om denne hund, men generalt om racen i denne tid.
jan 2008
det hele er noget som er blevet sagt vider og jeg har aldrig mødt ejeren..
jul 2009
jan 2008
Jeg ville meget gerne købe hunden midlertidig, da jeg ikke har plads til den her.
hvis jeg ikke kan komme af med den, står jeg med en hund for meget. så vil gerne have en mulig køber, hvis jeg evt skulle købe den først..
og jeg har heller ikke 3000 kr til den, desværre
aug 2007
Så er det vel bare at tage hen til hans forældre og fortælle det hele og få dem overbevist om at den hund skal VÆK! - Og samtidig snakke med forældrene om de trusler din datters kæreste har fået, hvis han sladrede. Så må de forældre f****** tage affære. Det havde jeg gjort, og samtidig bedt mit barn og kæresten om at finde en anden og bedre omgangskreds!
feb 2010
derfor tror jeg det skulle vaere mulligt at faa noget hjaelp af politiet..
hvis hunden er tilbage ved ejer nu er det jo bare at faa navnet fra din datters kaereste og faa ringet til politiet, der kan jo vaere mange der har set hvordan hunden bliver behandlet eller har hoert om det andet sted fra..
havde jeg hans navn og adresse skulle jeg gerne goere det for di.. med Navn paa saa din datters kaereste ikke faar problemer
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.185
Jeg ville kontakte forældrene. Simpelthen ringe til dem og sige, at de skal kigge ned i kælderen.
jan 2008
feb 2010
jan 2008
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.185
aug 2007
Anne og... - Det kan godt være de ikke har samme moral og føler samme forpligtelse m.h.t. opdragelse af deres unge "mænd" som vi gør. Men hvis man fortæller dem, at hvis han ikke giver hunden en bedre tilværelse bliver han meldt til politiet, og så kan de som ansvarlige forældre også blive straffet ifølge loven. Måske det er et sprog de forstår.
jan 2007
Følger: 41 Følgere: 39 Hunde: 5 Emner: 69 Svar: 998
Kan du ikke købe den fri og så derefter finde et godt hjem til den.....
jan 2008
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1467 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 30 Svar: 29.990
dec 2008
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 36 Svar: 298
Allerførst vil jeg personligt ikke rode mig uklar med disse gutter - hvis din datter og hendes kæreste er bange for dem - så er der nok en grund.
Jeg aner ikke hvad du skal gøre, men jeg tænker umiddelbart at du kunne kontakte kommunens SSP arbejdere. Få nogle navne fra din datters kæreste og forhør dig stille og roligt om I har noget at være bange for - de ved det helt sikkert. De kan evt. tage ud og snakke med ham der har hunden, sådan helt tilfældigt (hvis de alligevel kender ham)
Til alle jer andre: Hvis de gutter er som Heidi frygter, så er der ikke noget der er "bare" i denne sag!!!! Man melder dem ikke BARE til politiet osv.
Held og lykke Heidi - jeg tænker på dig - vil du ikke være sød at sende en besked hvad det ender med? Evt. som PB hvis du helst vil det.
Det var bare lige den første anke jeg fik - måske du kan bruge det til noget!!!
apr 2008
Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 98 Svar: 423
okt 2006
Følger: 59 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.904
Der med også at videresælge.. Så du ikke hænger med en hund ligepludselig du reelt ikke har lyst til at eje!
Er forældrene af den støpning, ville jeg kontakte dyrenes beskyttelse.Er sikker på de ikke synes det lyder godt med en 14 årig amstaff ejer med kamphundedrømme...
feb 2009
Følger: 17 Følgere: 6 Hunde: 6 Emner: 29 Svar: 611
feb 2009
Følger: 17 Følgere: 6 Hunde: 6 Emner: 29 Svar: 611
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.652
Du må træde igennem som voksen, og kontakte forældrene til BEGGE drenge.
Er det ikke muligt at komme i dialog med forældrene (en del 1G kan ikke dansk), må du jo konfrontere ejeren af hunden, og sige til ham at han er helt og aldeles gal på den, kræve at få hunden udleveret og køre på internat med den eller allerhelst til dyrlægen og få den aflivet.
Du er den voksne, og du må reagere.
aug 2007
jan 2008
han vil nu sætte den til salg for 1900 kr, da det heldigvis er ved at gå op for ham at det er meget meget svære at holde hund end han havde regnet med..
jeg håber ppå vi med overtalelse i første omgang kan få lov at køre den på internat så de kan finde et godt hjem til den..
jan 2008
men jeg vil ikke, hvis det kan undgås lade det gå ud over min datter og hendes kæreste..
jeg prøver alt hvad jeg kan på at få det hele til at gå op, så hunden kan få det godt, og de stadig er trykke.
jeg kan godt høre, at mange er utilfredse over at de så ikke får deres staf, og ja det syntes jeg også er forfærdeligt, for det fortjener de helt sikkert !!
men i mine øjne er første prioritet at få hunden væk, og min datters og kæresens sikkerhed... og hvis det kun kan lade sig gøre uden de bliver straffet, ja så er det det jeg vælger, og det er der sikkert mange som bliver forarget over at høre.. men hvis i selv stod i denne situation så tror jeg i havde valgt magen til..
jul 2006
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 58 Svar: 1.719
Jeg bor ikke langt fra gellerrup og kan fortælle, at der foregår meget af den slags og jeg kan godt forstå heidi er i et dilemma for de der knægte er altså ikke til at spøge med.
jul 2006
jan 2008
det er simpelthen frygteligt !
jul 2006
jan 2007
jan 2008
tror aldrig han passer hund for sådan nogle igen, han har sådan fortrudt at han er blevet blandet ind i det her, for det er så svært at komme´væk fra igen,
de kommer med hunden i tide og utide og forlanger at han skal passe den, og han kan jo ikke sige nej, for han ved den har det godt ved ham ..
igår forlangede de penge af ham, fordi den havde slået sin pote lidt da han havde den,, ( med en boldt) .. men heldigvis hørte jeg det, igennem døren ( de kom her til mit hus, for at møde ham ) og fik dem til at forstå, at det ikke var hans skyld hunden var kommet til skade, og at den bare skulle slappe af. og at det ikke kunne være hans ansvar, og de skulle passe deres hund selv, for det ansvar skulle han ik have på sig.. ved ikke hvad det endte med, men han skylder ikke penge i hvertfald..
men puuuha det er en svær situation, ville ønske jeg selv kunne beholde det lille pus.. den er super sød og kælen, en rigtig putte trold..
jeg er i fuld gang, med at forhøre mig i omgangskredsen, om nogen skulle være interesseret i at købe den, denn har jo "kun" været der i 5 dage, og meget af tiden har den været passet af min svigersøn og datter. så håber og tror dens fremtid kan redes, men er ikke i tvivl om det skal gå stærkt !
jan 2007
jan 2008
jan 2008
aug 2006
Følger: 33 Følgere: 32 Hunde: 1 Emner: 43 Svar: 966
Men håber inderligt Heidi at du finder en løsning på det, er der ikke nogle i din vennekreds der kan have den indtil der findes et blivende hjem til den??? For det ville da være skrækkeligt at sende den tilbage den snotunge
jan 2008
så må jeg simpelthen bare holde alma og den i hver sin ende i huset.
så hvis nogen her kender nogen som kunne være interesserert, så skriv endelig..
aug 2007
Og godt at høre, at din svigersøn undgik at skulle skylde idioten penge, og forhåbentlig holder han sig på afstand af de drenge fremover.
Held og lykke med det hele. Du gør i det mindste hvad du kan, Heidi.
aug 2006
Følger: 33 Følgere: 32 Hunde: 1 Emner: 43 Svar: 966
jan 2008
jun 2009
Følger: 18 Følgere: 16 Hunde: 4 Emner: 20 Svar: 444
1. Hunden har det dårligt , bliver proppet i en pap kasse , får mund kurv på og bliver gemt væk i en kælder , da vedkommende ikke må have den i lejligheden.
Hvad enten det er en dansker , kineser eller en rum mand , så behandler han efter sigende ikke hunden godt . Erko må konklusionen være , at man aflevere hunden til dyreværnet , og smider en anmeldelse i nakken på ejeren!!!
3000 kr , for en hund som lever under de omstændigheder , dem ville jeg hellere smide ud til dyreværnet , når hunden afleveres derude og beder dem om , at forkæle den ekstra meget og bestræbe sig på , at finde den et kærligt - blivende , og ikke mindst egnet hjem.
Hvad enten han er 70 , eller 10 så må knægten lære at der er , konsekvenser ved ens handlinger , så afsted med dig. Det er mig en gåde at man overhovedet sætter spørgsmåls tegn ved , hvorvidt man skal anmelde det eller ej!???!!!
jun 2009
jun 2009
hjælp...