823 visninger
|
Oprettet:
Er der nogle der er så venlige? {{forumTopicSubject}}
at forklare mig hvorfor man tager sin hund med ud og handle, når den tydeligvis ikke kan lide at blive efterladt på en krog og skal stå og gø i 10-20 min.
Så hold dog op med at slå to fluer med et smæk, og tænk på hundens trivsel fremfor ens egen komfort:(
Bare lige et surt opstød... (fra en der bor lige overfor Føtex:))
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.264
Jeg har dog tit min hund med til nærbutikken eller Fakta, men hun sidder der højest et par minutter alene. Skal jeg handle stort ind er hun aldrig med (eller kommer ind på bodegaen til nogle venner og får vand og godbidder, mens jeg lige får handlet).
dec 2005
Følger: 4 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 208 Svar: 836
dec 2005
Det er ikke lang tid siden jeg stod i en forretning her i byen, og der kommer en dame ind og spørger hende der ejer forretningen om hun så hunden aftenen før, der sad uden foran frisøren længere nede af gaden.
Ja de havde hun ganske vist, og havde også undret sig at der ikke var nogen der hentede den.
Manden (hundeejeren) kommer så i tanke om hunden da han står og laver kødben og siger hvor fanden hunden egentlig var henne? Ja den havde de så GLEMT uden foran den forretning og der havde den siddet i mange timer og kigget. Da de så kiggede efter den der hvor de havde efterladt den var den væk.
Blev så harm da jeg overhørte det. Hvordan fanden kan man glemme sin egen hund??! sådan nogle mennesker burde ikke have hund:(
dec 2005
Der hvor jeg har et virkeligt problem er hvor hundens trivsel bliver sat i baggrunden og reagerer med voldsom gøen, til gene for alle omkring den:( øjsch!!!
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.391
Hvis hunden har lært at sidde pænt og slappe af (trænes jo som alenehjemmetræning) og gerne vil med er der ikke noget problem i det i mine øjne. Kia sidder gerne udenfor eller i bilen. Hun vil bare gerne med så er hun ret ligeglad med om hun skal sidde udenfor i x antal minutter :o)
Om man tør? Man vurderer vel risikoen i enhver situation? Hunden kan jo også blive stjålet mens den er alene hjemme ...
I Vejle ville jeg aldrig lade hende sidde udenfor men gerne i bilen. I den bette by jeg bor kan hun trygt sidde hvor som helst :o) Har nu heller ikke en hund af en race folk lige synes de vil stjæle :o)
dec 2005
okt 2005
Følger: 3 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 135 Svar: 2.317
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.264
Og hun sidder stort set altid pænt og venter, fordi hun ved jeg hurtigt er tilbage. Kan dog godt gø lidt, hvis der kommer andre hunde, men det er jo kortvarigt.
okt 2005
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.694
Så vil jeg godt nok hellere miljøtræne på andre tidspunkter..
okt 2005
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.694
Og der er da rigeligt med måder at miljøtræne på, uden at man behøver at gøre det udenfor en butik - og hundeskove og træningspladser har intet med miljøtræning at gøre i mine øjne..
Miljøtræningen foregår, efter min mening, ved at hunden kommer ud og oplever nogle ting, med den hensigt at hunden skal lære ikke at reagere voldsomt på anden stimuli - vi tager blandt andet vores med ud og køre bus, køre tog, tager hende med ind til de større byer hvor vi kan sidde stille og roligt og lade folk gå forbi, så hun lærer ikke at stresse over fremmede.. Og så videre..
Er der nogle der er så venlige?