{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.213 visninger | Oprettet:

Hvorfor kennel-vaps? {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg har tænkt lidt... og ved ikke helt hvordan jeg skal formulere det her så det er tydeligt hvad jeg mener.... men here goes :o)

Jeg ELSKER min Loke, og noget af det der gør ham speciel er, at han er en tervueren. En tervueren er, for mig, verdens bedste hund. Jeg har mødt mange racer i mit arbejde med hunde, og for mig er det den bedste :o)

MEN, efter jeg er kommet her på HG er det gået op for mig, hvor mange hunde, der mangler hjem, der er kasseret, som ingen vil have :o( Jeg bliver vildt ked af det, hver gang der kommer en "min familie kan ikke have mig mere" annonce.

Derfor vil jeg ALDRIG købe en hund på 8 uger fra en kennel. Der er SÅ mange hunde, der mangler hjem. Og selv om det er en tervueren, der er den "rigtige" hund for mig, er der mange andre racer jeg ville elsker... er tosset med stort set alle hyrdehunde...

Så mit spørgsmål til jer er nok lidt: Hvorfor købe fra kennel når der er så mange hunde over alt, der mangler hjem? Man kan jo sagten sfå en raceren hund selv om det ikke er fra kennel?

Hmm, ved ikke hvordan jeg ellers kan forklare det... sååå, hva `siger i ;o)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor kennel-vaps?
  • #1   9. apr 2006 Ææææævv... Nu sidder jeg og får vildt dårlig samvittghed :o(

• #2   9. apr 2006 Ej Anita, det må du ikke smiley

Det er bare noget jeg har tænkt på.... og det er mit personlige valg, det gør det jo ikke nødvendighvis til det rigtige ;o)

• #3   9. apr 2006 Jeg har en hund som jeg fik da hun var 14 mdr. Og jeg har også en som jeg fik fra hvalp.
    Begge hunde er dejlige.
    Næste gang vil jeg helt sikkert have en hvalp igen. Jeg synes at det er sjovt at få lov til at præge en hvalp.

smiley

/Rikke

www.bc-world.dk

• #4   9. apr 2006 Janni...

Det kommer jo også an på hvad man vil bruge hunden til..
    For mit vedkommende, vil jeg aldrig købe en hund, som jeg ikke kender den fulde sandhed om...

Jeg køber derimod gerne en 8 uger gl. hvalp - da den skal trænes til konkurrecehund...

Nu skal du ikke misforstå mig, at jeg ikke kan li andre hunde mere en en havlp..

• #5   9. apr 2006 Jeg kan sagtens følge dig - jeg græder også for alle de hunde, der sidder rundt omkring og mangler et hjem. Jeg ville elske at tage en sådan hund til mig.

Men, når det er sagt. Så elsker jeg også at dyrke hundesport med mine hunde på højt plan - både lydighed og agility. Jeg tror, at hvis det er det, jeg vil med en hund - så er jeg nødt til at vælge en egnet race og træne den på alle måder fra den er 8 uger gammel. Desuden så ÆÆÆÆÆÆÆÆLSKER jeg hvalpetiden, hvor hvalpen langsomt formes til at blive den hund, man har drømt om.

Så for nu, må det blive ved drømmen om at give en forsømt hund et nyt hjem.

• #6   9. apr 2006 Hundene kan være utrolig dårlig præget, og man ved ikke hvad hunden har været udsat for....Bare lige for at være lidt negativ...

• #8   9. apr 2006 Hej Babetts far :o)

Nu har jeg mange gange set schæfere i markedet, der skal have nye hjem, som er trænede, med stamtavle og det hele :O) Og jeg ved ikke hvad du mener med hele sandheden, men jeg kan- og tror de fleste kan- mærke hvad type hund de står over for temmelig hurtigt :o)

Tror godt du kan hente en vaps ¨på internatet og træne den til at blive verdensmester i lydighed hvis du vil ;o)

• #9   9. apr 2006 "Hundene kan være utrolig dårlig præget, og man ved ikke hvad hunden har været udsat for....Bare lige for at være lidt negativ..."

Ja, det er korrekt, men det behøver ikke være tilfældet...

• #10   9. apr 2006 Godt indlæg...

Bella er også fra et internat. Det har vi ikke fortrudt... Vi gør nok det samme næste gang..

Jeg tror mange har fordomme over for internathunde.. De er bange for, at det kun er hunde der ødelægger ting. Eller hunde der er vildt uopdraget....

• #11   9. apr 2006 "Men, når det er sagt. Så elsker jeg også at dyrke hundesport med mine hunde på højt plan - både lydighed og agility. "

Kan man ikke det med en hund man får fra en skilsmissefamile når den er 4 måneder? Det tror jeg :o)

• #12   9. apr 2006 Laila: også hyggeligt at møde dig :o)

Og jeg synes det er super du indrømmer du ikke har modet, det er en ærlig sag... men det er langt fra alle de hunde, der er krævende på nogen måde... har arbejdet på internat, hvor jeg har mødt de mest fantastiske vuffer :o)

• #13   9. apr 2006 Janni... Det har du nok ret i...

Men internaterne beholder stamtavlerne på hunden, og hvis jeg ikke har stamtavlen, ja så kan hunden ikke godkendes / kåres..

Det har der været en debat om for et stykke tid siden... så jeg holder mig til de kenneler som jeg kender.. *S*

• #14   9. apr 2006 Janni: Og gå glip af de første 2 vigtïge måneder... Hmmm, man kunne måske nok, men jeg ville ikke gøre det.

• #15   9. apr 2006 Der er jo ofte også hvalpe på internaterne.. De findes i alle aldre.. smiley

Bella var hvalp da vi hentede hende.. Vi har ikke haft nogle problemer med hende.

• #16   9. apr 2006 Nu er jeg en af "de slemme" der har hentet en hund i udlandet, fra Grækenland hvor hun ellers havde udsigt til at blive slået ihjel eller leve et miserabelt liv i Grækenland! Jeg havde inden dette prøvet at undersøge mulighederne for at få en hund fra et internat, men grundet reglerne, som tidligere diskuteret herinde, på mange internater hverken er rimelige overofr hunde eller potentielle ejere, var dette ikke en mulighed. Derfor vendte jeg blikket mod Grækenland i min søgen efter en hund at hjælpe!
    Jeg skal ikke kunne spå om fremtiden, men er temmelig sikker på at de hunde jeg skal have i fremtiden ikke bliver 8ugers hvalpe fra en kennel. Jeg er dog også mit ansvar bevidst så at jeg aldrig kunne drømme om at avle på de hunde, da jeg samtidig mener at overproduktionen af hunde i Danmark er fuldstændig ude af proportioner. Her klandrer jeg ikke de seriøse avlere, men alle hygge- og hovsakuldene, der som oftest er der hvor hundene senere i livet er dem der har brug for nye hjem!

Så alt i alt, er jeg temmelig splittet omkring emnet, som I nok kan se...

• #18   9. apr 2006 "Men internaterne beholder stamtavlerne på hunden, og hvis jeg ikke har stamtavlen, ja så kan hunden ikke godkendes / kåres.. "

Ja, de gør, men skilsmissefamilien eller allergi familien gør ikke ;o)

• #19   9. apr 2006 FIE: tri county humane society i Boca raton i Florida :O)

• #20   9. apr 2006 Og det blev da en værre rodebutik jeg fik skrevet der, håber I kan tyde det...

• #21   9. apr 2006 Janni... OK ..

• #22   9. apr 2006 Som sagt, det er mit valg, og ikke nødvendighvis den endegyldige sandhed MEN jeg har ikke samvittighed til at købe fra kennel når jeg ser de annoncer om stakkels hundeskæbner rundt omkring ....

• #23   9. apr 2006 Bella skal stereliseres d. 11. maj, netop fordi at jeg ikke kender ret meget til hendes baggrund..
    Jeg ved hendes mor er en sort lab. men jeg ved ikke hvilken race der er far til hende... Eller måske flere racer.. smiley Så ikke noget med hovsa kuld til mig tak.. smiley

• #24   9. apr 2006 Gizmo er den eneste hund jeg har fået fra et privat opdræt som 8 uger gammel.. Før ham har jeg haft en internatshund og en aflagt schæfer der ellers skulle være aflivet.. Og Fluffy var godt nok også kun 8 uger da jeg fik hende men hun er så fra Grækenland i stedet for..

Jeg elsker da Fluffy meget højt men cavalieren vil altid være første valg for mig, så det vil også være den race jeg skal have næste gang og det synes jeg da også er fint nok... Jeg har selv været frivillig på et internat i 3 år og har set en masse dejlige hunde der, men jeg må indrømme at det er cavalieren der har vundet mit hjerte og racen passer perfekt til mig, så den kan jeg ikke leve uden...

Og man tager altså nogen chancer ved at vælge en bla hund for du aner ikke altid hvad den ender med at være, bare se min egen Fluffy hun skulle være blevt på str med Gizmo!!! Nu er hun over dobbelt så stor!!!!

Men selvfølgelig skal der også være hjem til alle de andre ingen tvivl der...

• #25   9. apr 2006 Nå, jeg skal videre, kikker ind senere :o)

• #26   9. apr 2006 nu er der ikke så mange bullmastiffer til salg.... Men dem jeg får i fremtiden er nøje udvalgt, så jeg vil ikke have genbrugshunde, men synes det er dejligt mange andre vil....

• #27   9. apr 2006 Janni

Jeg bryder mig ikke om den måde du stiller folk det spørgsmål! For du må lige tænke på at kenlerne laver ofter (ikke altid) et stort og seriøst arbejde i hunde, opdræt osv. Du skal hellere spørge til dem der køber et kryds fra hvalp - dem kan jeg ikke forstå. Der er rigtig rigtig mange hunde, som har brug for en ny familie bare fordi den har bidt et par sko i stykker, de fleste er krydsninger.

Problemet ville blive halveret, hvis der ved lov blev lavet at folk ikke måtte lave hunde uden stambog. Ikke mange kan se ideen i at give 7500 kr. for en hund, og køber derfor en til 500, men når den ikke har kostet mere, er den også nemmere at kassere. Derfor 7000 for ALLE hunde uanset hvad, og der ville blive avlet noget mindre.

Men tænk dog også lige på alle de hjemløse katte. De løber rundt sultne og bange hvor ingen gør noget, hundene er alligevel så heldige at få vådt og tørt hver dag... Men det er en anden debat.

Heidi

• #28   9. apr 2006 Det er oz derfor jeg har Tezza fra et internat.

• #30   9. apr 2006 "Men tænk dog også lige på alle de hjemløse katte. De løber rundt sultne og bange hvor ingen gør noget, hundene er alligevel så heldige at få vådt og tørt hver dag... Men det er en anden debat."

JA, det er det!

Ellers er jeg med på det er en god ide hvis alle hunde kostede omkring 10.000 uanset race... Det ville løse en del...

"For du må lige tænke på at kenlerne laver ofter (ikke altid) et stort og seriøst arbejde i hunde, opdræt osv"

Skal jeg så købe fra en kennel fordi de har lagt et stort arbejde bag kuldet? Jeg tror ikke du forstår hvad jeg siger i denne tråd :o)

• #31   9. apr 2006 (link fjernet)

Prøv lige at se ham.... han er sgu da dejlig !!! :o)

• #32   9. apr 2006 Årh jeg har da gjort lidt nytte. Har da redet en kat som skulle aflives :o))

• #33   9. apr 2006 Anita: :o)

• #34   9. apr 2006 Se... Ham her skulle aflives. En sund og rask gammel rar hankat :o)
    Har er da dejlig! http://www.kattegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=6336

• #35   9. apr 2006 har=han

• #36   9. apr 2006 Han er DEEEEEEEEEEJLIG :o)

• #37   9. apr 2006 For mit vedkommende VIL jeg have en Malinois, for det er den ultimative hund til den form for træning jeg dyrker.

Det vælter ikke med dem, og jeg har ikke indtryk af at de fylder op i internaterne. Men var der en internathund af den race ville jeg ikke ha problemer med at overtage den.

Har for 1½ måned siden overtaget en lige knap 7 år gammel tæve .. og hende har jeg da allerede stillet til både Sjællandsmesterskab og DM.

Men det SKAL altså være en Malinois jeg skal have - sådan er det bare :o)

• #38   9. apr 2006 Jaaaah det er han :o))
    Synd at han bare skulle aflives :o(
    Han var jo helt rask! Og deeeeejlig :o) Er ihvertfald glad for ham, *ss*

• #39   9. apr 2006 Joeg valgte en 8 ugers hvalp, fordi jeg ønskede en ukuperet hund, og alle de hunde af den rarce jeg ønskede var kuperet, når de kom lidt op i alderen. Jeg ventede ½ år på min første hund, efter at det var besluttet at jeg skulle have den, så det var gennemtænkt.

• #40   9. apr 2006 Når jeg en dag skal have en hund mere bliver det en udlandsk hvalp, som jeg vil bestille i god tid, med hendblik på vidre avl.

• #42   9. apr 2006 DFFD - der er en Canadisk dame der avler doberman i Slagelse. Hun bor sammen med en Politimand, og hendes hunde skulle vist være gode nok .. har du hørt om dem ??

• #44   9. apr 2006 Michael - hvor er dine whippets fra ?? En af mine venner har en tæve-whippet og hun er bare noget af det sødeste, derfor bliver jeg lidt nysgerrig over om det mon er fra samme sted ..

• #45   9. apr 2006 Alle de hunde vi har haft, har været skilsmisse hunde eller hunde fra internat.
    Jeg mener at der er lige så meget træning med sådan en hund, som der er med en hvalp. For de har noget i rygsækken. Og det kan til tider være svært og slippe af med.

• #46   9. apr 2006 Michael - bare i orden ... :o)

• #48   9. apr 2006 8 uger hvalp fra kennel, fordi jeg skal bruge min hund til konkurencer, måske avl mm.
    Derfor valgt pga de linjer hun er efter og hvorfor så ikke en af alle dem der er ældre og trænet, nej for jeg vil selv forme min hund og være sikker på at den ikke har har dårlige oplevelser eller er trænet forkert, samt have nogle garantier på ex HD mm.
    Og som Babett skriver aner man jo ikke hvad en hund har været i gennem (lig i lasten) og så er det jo heller ikke helt den samme oplevelse at lave gode resultater med en hund man ikke selv har trænet op, derfor mit valg, vil da så lige sig at jeg tidligere har haft 2 internat hund som var ganske gode familiehunde.

• #49   9. apr 2006 Så længe jeg har lyst til udstilling og prøver, lige så længe bliver det en hvalp, jeg selv præger fra start !
    Der er så stor forskel, på den kontakt jeg har til Geister, som jeg fik da han var 8 mdr. og til den kontakt, eller mangel på samme, som jeg har til Agge, der var 4-1/2 md.. Så for mig er der ingen tvivl..

Men det er ikke ment sådan, at det ikke berører mig, at se eller høre om en ubehagelig hundeskæbne.. langt fra.. Men jeg tager altså "skyklapper" på.. ellers ville der være en hel zoologisk have herhjemme.. *ss*

Når jeg blir gammel, så er tanken om en internat hund (lillerace/blanding), bestemt ikke umulig..

Kommentér på:
Hvorfor kennel-vaps?

Annonce