{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
568 visninger | Oprettet:

Chokolade? {{forumTopicSubject}}

Hejsa jeg ved at dette emne har været oppe før men vil bre lige høre hvad det er der gør chokolade så farligt for hunde?

Jeg har en veninde der har en dværg pincher der engang spiste næsten en hel plade marabou chokolade og det var en stor plade, imen hun var alene og hun fejler ikke noget..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Chokolade?
  • #1   9. apr 2006 Jeg tror det er noget med de ikke kan fordøje det..

  • #2   9. apr 2006 (link fjernet)

  • #3   9. apr 2006 Jeg har hørt at det er giftigt... kan være at det ødelægger nyrene på samme måde som rosiner.
    Dvs en langsom smertefuld død


  • #4   9. apr 2006 Jeg fandt lige noget på netdyredoktor:

    Hvilken gift indeholder chokolade?
    Chokolade og kakaopulver indeholder det giftige stof theobromid. Der er forskel på, hvor meget theobromid, forskellige typer af chokolade indeholder. Forskellige chokolade- og kakaoprodukter er nedenfor opstillet efter indhold af theobromid (kakaobønner indeholder mest; hvid chokolade mindst):

    Kakaobønner
    Kakaopulver
    Mørk chokolade
    Mælkechokolade
    Pulver til drikkechokolade (tørt)
    Hvid chokolade

    Hvordan viser forgiftningssymptomerne sig?
    Symptomerne viser sig indenfor de første 24 timer efter indtagelse. Typisk vil man se opkastning, mavesmerter, øget spytsekretion, øget drikkelyst, rastløshed, øget aktivitet, hyppig vandladning, ukoordinerede bevægelser og hjertebanken.

    I mere alvorlige tilfælde vil man se muskelstivhed, hurtig vejrtrækning, diarré, urininkontinens, blodig urin, blåfarvning af slimhinder, feber og kramper. I meget sjældne tilfælde kan dødsfald forkomme som følge af akutte kredsløbsproblemer.

    Hvad kan man gøre for at undgå giften?
    Lad være med at give din hund chokolade som godbidder.
    Husk at opbevare chokoladen utilgængeligt.


  • #5   9. apr 2006 Tanja:

    Dejligt tak :o)


  • #6   9. apr 2006 men hvordan kan det så være der ikke skete noget men kola?pincheren hedder) var hun bare heldig?

  • #7   9. apr 2006 Mørk chokolade er farligere end lys.

    De fleste hunde vil overleve at spise en plade lys, men vil som regel få det dårligt.

    Og hvis hunden kaster op er der under alle omstændigheder en god chance for at den overlever.


  • #8   9. apr 2006 René, *GG* Men godt smager det nu ;o)

Kommentér på:
Chokolade?

Annonce