900 visninger
|
Oprettet:
Fodring af hvalp {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg og min kæreste har fået vores ambull hvalp for 3 uger siden. i den tid har han taget lidt over 4 kg på, så han nu vejer 15,4 kg- han er en stor hvalp med store poter og masser af skind at vokse i.
Vi har dog fået at vide at han max må tage 0,5 kg på om ugen, kan det være rigtigt? og hvordan får man lige hvalpen til at stoppe med at gro?
Han spiser ikke specielt meget, og ofte må vi sidde ved siden af ham og rode i skålen, før han gider at spise. (han foræder sig langt fra)
Vi fodrer med royal canin hvalpefoder som svarer til hans aldersgruppe, har i andre forslag til hvad vi kan fodre med?
jan 2010
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 19
Jeg synes jo også han skal vokse i den alder han har nu (14 uger) og det svarer jo til at han tager lidt over et kg på om ugen + han ser harmonisk ud, vil næsten mene han er til den tynde side, sikkert fordi han vokser så meget.
jan 2010
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 19
Og nu er det ikke fordi jeg er fuldstændig blank på hvalpe, men når man hører andet end det man selv er klar over, er det vel fornuftigt nok at stille spørgsmålstegn ved det man tror man ved, også selvom det ikke lige er ved "opdrætter" man spørger..
jan 2010
Følger: 22 Følgere: 15 Hunde: 4 Emner: 43 Svar: 279
jan 2010
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 11 Svar: 72
Beregnet til hunde der vokser meget i de første måneder, og det er vigtigt de får det rigtige protentiale for en eksplosiv vækst i deres første levemåneder og pga dens knogler.
Her er et link, hvor du kan læse om det
www.olivers.dk/ESEShop.aspx?lang=da.
iMen jeg vil også mene din hund vokser almindeligt.
Fodring af hvalp