Opmærksomhedskrævende hund!!! {{forumTopicSubject}}
Bliver virkelig nødt til at skal have jeres hjælp, da jeg snart dør langsomt...
Som nogle herinde ved, så er Bailey i lømmelalderen, BIG TIME!!!
Hans nyeste stunt er at når han ik lige får opmærksomhed, så stiller han sig op og gøer af mig og 'hopper på mig'.
ALtså han hopper op på mig med forpoterne, presser med al sin vægt og muskler(16kg) ned i mig, sætter af og springer tilbage igen samtidigt med at han bare gøer for fuld hals. Det er enormt ondt når han gør det!
Jeg kommer hjem fra job, vi går tur, vi kommer hjem, vi leger. Når så dette er overstået så vil jeg også gerne lige sidde lidt og nyde at man har fåer fri.
Men nej nej... Så starter balladen. Lige med det samme det ik drejer sig om ham, så begynder han.
Hva f*anden skal jeg gøre?
Det hjælper ik at sige nej.
Det hjælper ik at ignorere ham.
Det hjælper ik at rejse sig o gå, for med det samme jeg sætter mig igen, så fortsætter han.
Det enste der hjælper er når jeg begynder at tude, hvilket jeg stort set gør hver gang fordi jeg ik kan overskue hans trip.
Lige med det samme jeg begynder, så stopper han og lægger sig goligt ved siden af mig.
Men kan da ik være rigtigt at det er dét der skal til?
Vær søde at komme med nogle råd og også gerne fortælle mig hvad jeg gør forkert?
jul 2009
Følger: 11 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 95 Svar: 2.275
Han logrer heeelt vildt og voldsomt samtidigt, så ingen tvivl om at han synes det er en enorm sjov leg vi har gang i....
nov 2008
Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 237 Svar: 3.147
jul 2009
Jo, men så tænker jeg jo at han bliver bekræftet i det han gør... Og det skulle han jo helst ik, for så ved han jo hvad han skal gøre når han vil ha godbidder...
nov 2008
jul 2009
Det kunne jeg selvfølgelig prøve... Men kender jeg ham ret, så starter han bare når han er færdig med godbidderne.
Men det er da et forsøg værd
nov 2008
jul 2009
Jeg prøver det næste gang jeg kan se at han begynder at køre sig selv op
okt 2007
Følger: 14 Følgere: 14 Hunde: 2 Emner: 42 Svar: 537
Men tror det kræver en del arbejde efter som han har fået succes flere gange, selvom du er gået ud.
jul 2009
KAn godt være at jeg ik er tålmodig og stædig nok Har egentlig ik noget problem med at rejse mog mange gange, så længe han stopper...
jun 2008
Følger: 29 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 46 Svar: 2.931
Jeg ville smide ham et fodersøg når i var færdige med at lege, inden han gik i selvsving .... og så ville jeg hårdnakket ignorere den adfærd han har gang i....
og husk nu at give ham opmærksomhed når han opfører sig som du gerne vil have
dec 2006
Følger: 8 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 2.504
jul 2009
Ja, men puha det er svrt at ignore. Hvis det så bare var gøen, men det gør virkelig ondt når han hopper på mig, så det er svært at ignorere...
Maria´:
Ja, fandeme så, et styks Bailey kommer flyvende ind over hegnet om lidt, for nu er han igang igen...
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.390
Når han så kommer bagefter og viser uønsket adfærd så kan du enten ignorere (og ved du allerede med dig selv at det går ikke så vælg time out løsningen)
Time out. Uønsket adfærd = NEJ, han ledes ind i et andet rum (der skal ikke leges imens elller snakkes eller andet) og bliver der til han er rolig.
Så lukkes han ud som om der intet har været.
Nusses stille hvis han er rolig og ligger sig og roses.
I samme øjeblik han igen begynder den uønskede adfærd får han NEJ og ledes væk. Han vil meget meget hurtigt lære at det ikke er det han ønsker.
Samtidig skal du den næste tid rose når han ligger stille og roligt. Hver gang der er en ønsket ROLIG adfærd skal der skamroses og nusses stilles og roligt.
Du skal huske også at tage kontakt til ham når han er rolig af sig selv. Så han lærer at rolig adfærd er noget mor bare er vild med.
Hilsen Moar til en hyperbjæfer :o)
jul 2009
Ja, det kunne være godt... Så er jeg fri for at ha rifter op og ned af arme og hænder fordi han er et røvhul
Har du et sumndt alternativ til leverpostejen, for dylle siger at han ik ville tage skade af at tabe 2kg *GG*
dec 2006
Følger: 8 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 2.504
jul 2009
Havde slet ik set dit indlæg... Sorry...
Egentlig så går det mig ikke på at du måske ik mener at jeg burde ha hund...
Bailey er stort set det eneste der kan få mig til at tudem simpelthen af ren frustration.
Jeg har haft kampe med ham stort set siden jeg fik ham og prøver ihærdigt at få kontrollen, hviket har lykkes for mig.
Bare ik i dette tilfælde.
Bailey er ik mere end livlig...
Vi er ikke alle bygget ens...
okt 2007
Ja du kan bruge hvad som helst. Fedtfattig cremefraiche evt. med lidt kylling i, makrel i tomat, tun i cremefraiche, hvad som helst. Kun fantasien sætter grænser. Bare du kan fylde det i benet skal vovsen nok få det ud og det er også hjernetræning :o)
okt 2007
Har i hendes lømmelaldertid været ved at gå fra snøvsen. Hun var såå frustrerende !!
Hjalp at skrive hendes dagbog (kan læses i hendes profil) og så gå tilbage og læse i den når det var slemt. Fik det hele lidt i perspektiv og på afstand og kunne efterhånden se forbedringerne :o)
jul 2009
Det prøver jeg
Tak for positiv feedback endnu en gang
okt 2007
jul 2009
Ja, det har du lovet mig før jo, men det skal blive bedre NU TAK
jul 2009
okt 2007
Ihh jeg er så glad for i dag at jeg holdt ud, men er du da helt kvidder hvor det holdt hårdt !!
Pyhh ha.
Hun var slem til at nappe for opmærksomhed og det gjorde mere og mere ondt jo mere kåd hun blev og alt fik hende til at blive værre og værre. Jeg bruger meget sjældent time out da det for mig er sidste udvej. Men når jeg gør virker det :o)
Har brugt det på hendes napning og på at hun ikke ville falde til ro når vi skulle i seng.
Meget meget sjælden kan hun i dag finde på, pga. stress, at begynde at nappe og så er det nok enten at klø hende meget roligt på stopknappen (brystet) mens jeg stille beder hende være roooolig eller bare at bede hende om at ligge sig ud i hendes kurv :o)
Så det der førhen var konflikt oven i at det jo var et tegn på stress er i dag ikke længere konflikt :o)
jul 2009
Jeg ser frem til at se noget lysning forude i hvert fald
okt 2007
aug 2007
Følger: 1 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 4 Svar: 726
jul 2009
Ja, ellers må jeg skrive til dig, bliver altid i så godt humør af dig Netop fordi du kan sætte dig i mit sted
Iben:
Super go idé, tak
jul 2009
Problemet er bare at han er pisse hurtig... Så bare jeg gør den miondste bevægelse mens han er igang med sit trip så er han allerede halvvejs ovre i den anden ende af lejligheden... Altså bare jeg læfter hånden for at klø mig, så er han væk...
okt 2007
Iben: Super idé med rugbrøddet :o)
jul 2005
Følger: 61 Følgere: 53 Hunde: 5 Emner: 715 Svar: 10.649
aug 2007
Følger: 1 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 4 Svar: 726
jul 2009
Rugbrødet er lagt i blød
Raceist:
Ja, jeg prøver det med timeout som sanne skriver, for det med at ignorer duer bare ik 100% når det gør så ondt når han hopper på mig... Så er det svært at sidder stille
jul 2009
Det jeg mener er, at han er en super hund på alle andre områder... Kan sine kommandoer, er sød og kærlig og forstår udemærket et 'NEJ'...
Bare ik i denne situation når han får trippet.
Jeg skal blankt indrømme at jeg ik har været særlig god til at rose ham når han så falder til ro, fordi jeg inderst inde stadig er skide sur på ham...
Så ingen tvivl om at jeg fejler...
jul 2009
I det mindste ved han hvad klokken har slået når han er en spasser
dec 2008
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 36 Svar: 298
Jeg kan sætte mig i dit sted 100 % og jeg synes det er vildt flot du spørger om hjælp. Jeg har også tudet i ren arrigskab og fustration flere gang og jeg føler mig alså stadig som en kompetent hundeejer....! Og det er jeg sikker på du også er.
Vi brugte den med time out - og det virkede sku :o) Jeg håber virkelig du finder noget der passer dig og som din dejlige hund reagerer godt på.
Tro mig, det skal nok blive bedre :o)
Opmærksomhedskrævende hund!!!