{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
654 visninger | Oprettet:

mad problemer igen....evt råd........ {{forumTopicSubject}}

vi er vi ved spise tid og tomaz er glad for mad... zally er ikke glad for mad....hun plejer at sige og våge over sin mad til langt ud på aften ,,, nærmer tomaz sig får han een over nakken.................hun er nu begyndt at gå på tomaz midt i hans mad,,,nogen gange går han andre gange svare han igen.... og jeg råber op.......men skal jeg entelig det...altså skælde ud.............hva skal jeg gøre...........jeg skal jo bestemme hvem er spiser hvad og hvornår ,,,,,,,,,,,men hvordan skal overbevise zally om det............................hun er osså begyndt at bestige ham konstant................nogen råd hun er 16 mdr han er 9 mdr.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  mad problemer igen....evt råd........
  • #1   8. apr 2006 Joooo...hun er ved at markere sig som dominant overfor ham....du skal fodre to gange om dagen og i hvert sit rum.....tag fodret væk efter et kvarter.....
    Hun vil vise sin dominans på andre måder, og det er i orden....een skal jo bestemme...så længe det ikke er hundene der bestemmer over jer!!!

• #2   8. apr 2006 Aldrig skælde ud....du opfordre dermed hundene til yderligere kamp for i deres verden er høj lyd et signal til at fortsætte!!!

• #3   8. apr 2006 Du er som førehund ophidset fordi du ikke har styr på situationen!!!

• #4   8. apr 2006 P.S....det er også derfor man en gang imellem ikke kan tage ophidsede debattører seriøst....hvis førehunden er ophidset mister den status!!!

• #5   8. apr 2006 okay...det vil sige mad 15 min.......i hver sit rum...det er jo nemt og det vil jeg prøve men problemet er jo når zally kommer luskene hun er jo ligeglad med sin mad... hvis jeg ikke blander den med noget lækkert så spiser hun ikke ......................men alt det dominas halløj ind i mellem skal jeg bare overset.................hun er fuldkommen klar over at vi i familien er over hende.............der er ikke nogen problemer kun med hundene imellem

• #6   8. apr 2006 Ja....mad i hvert sit rum i 15 min...!!! eventuelt med lukket dør!
    Derefter ikke mad før 2. gang.....15 min.....
    Du laver bare foderet som du plejer. Dominansproblemet ligger hos hundene og er snart afklaret....så kan du igen fodre dem sammen.
    Held og lykke....

• #7   8. apr 2006 jep jeg kan næsten ikke vente ....tak

• #8   8. apr 2006 Har aldrig hørt om en hund der er død af sult fordi den var kræsen :o)
    Ilm....held og lykke.....

• #9   8. apr 2006 Zally skal nok spise når hun er sulten!!!

• #10   8. apr 2006 ja det sir man....zally spiste ikke i 3 dage sidst hvor jeg besluttede nu skulle det var nok..........hvis jeg blander dåsemad eller leverpostej i så gar det bedre....og hun kommer hurtigt til at se tynd meget tynd ud.....

• #11   8. apr 2006 jamen gør bare som du plejer :o)

• #12   8. apr 2006 nogle hunde har mere appetit end andre og vi kender selv bedst vores hunde.....også dig kan jeg høre :o)

• #13   8. apr 2006 ja faktisk så kender man det jo fra sig selv....nu vil jeg nemlig selv spise aftensmad.....

• #14   8. apr 2006 jeg vil sige at hun ikke skal have mad i en madskål ....

giv istedet hundene mad ved at løse opgaver. Det stiller samtidig det krav til ejer, hverdag at skulle bruge lidt tid på træning med mere. og det styrker samtidig samarbejde og lederskab helt naturlig imellem hund og ejer. (Hvis hunden ikke har mad i madskålen, så har den ikke noget at vogte over )

prøv istedet at aktivere begge hunde med søgning, problemløsning og kontaktøvelser.
    Aktiveringsøvelser / Søgning:
    Lad hundene søge en del af deres mad - enten ude i haven eller inde i huset. ( her gerne hver for sig, indtil I ser hvordan tæven reagere på at han også leder efter mad) Hundene skal selv løse opgaven og altså ikke have nogen hjælp af ejeren. Søgning kan også laves med en genstand (f.eks. legetøj), hvis hundene har en ting de er specielt glade for. Dette kan gøres både ude og inde og er i øvrigt en sjov øvelse, når vejret ikke er til udendørs aktiviteter. Søgning giver hundene mulighed for at bruge sine gode lugtesanser, hvilket er et af de behov, de har stor brug for at få dækket. ( har de ikke prøvet at søge efter mad før, så gør det lidt nemt i starten - senere kan man drille lidt og give dem større udfordringer)

Problemløsning:
    Lad hundene løse opgaver, der går ud på at få maden ud af f.eks. en aktiveringsbold eller terning, en tom sodavandsflaske uden låg eller med hul i, en tennisbold med hul i - Igen skal hundene selv løse opgaven - uden på noget tidspunkt at blive destruktiv. Dette er hjernegymnastik for hunden og styrker tillige deres evner til at arbejde selvstændigt.

Kontaktøvelser:
    Træn forskellige øvelser med hundene enten hjemme eller på gåturene og brug gerne noget af hundenes mad som godbidder, ligesom ved de andre øvelser. Disse øvelser styrker samarbejdet og lederskabsforholdet mellem ejer og hunde: Kontaktøvelser kan være stort set alt man kan finde på at lære hunden som f.eks.: Navn; Kom; Plads; Zig-Zag; Sit, Pote; Rulle; Bakke og meget mere.

held og lykke ;0)

• #15   8. apr 2006 hej m vi laver øvelser hver dag ..morgen og aften får de øvelser frolic smidt i haven...............aktiveringbold . kødben med godbidder .....du ved af gummi ..frossen mavenben m leverpos og kong´en.....så sådan set så er de aktivert okay meget syndes jeg ...men det løser ikke mit foderingsproblem....................nu er det jo ikke sådan at de får alle ting på een gang. så kunne man jo godt forstå zally ikke kunne spise :))

• #16   8. apr 2006 det er kun dejligt at se at de bliver aktiveret godt ;0)

forskellen er såmen bare det, at du istedet for at give frolic og andet godt for udført arbejde, nu istedet kun skaæ arbejde for den mad de plejer at have i deres madskåle.... (ingen gratis mad at vogte over)
    Sådan at de kun får deres daglige ration af mad, løbende i løbet af dagen, når de løser opgaver eller kommer når i kalder med mere....

• #17   8. apr 2006 hej m. jeg har jo det problem at de ikke gidder at interesser sig for noget søge arbejde overhovde....hvis ikke det er virklig guf.................jeg har prøver meget forskelligt hundemad... nu køre jeg olivers.. lam og kylling
    hva fodre du med..........

• #18   8. apr 2006 hej igen ;0)
    samson får Format (fra Formatdanmark), du kan læse mere om det her: www.formatdanmark.dk/
    (bestiller man 2 poser over nettet, bliver det bragt til ens dør fragtfrit.)
    vi har brugt det i 5 år, og er meget glad for det. Det dufter desuden godt af fisk - så er derfor også godt til søg, da næsen bliver godt stimuleret *g*

Marlene

Kommentér på:
mad problemer igen....evt råd........

Annonce