{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.034 visninger | Oprettet:

Syg hund . {{forumTopicSubject}}

Min lille franske bulldog har i flere uger rimelig regelmæssigt kastet op ca. hver 2. dag . vi gik derfor til vores egen dyrlæge og talte med hende i receptioen . jeg fortalte hende han ofte kastede op , var nedstemt og havde tapt sig en del . han er lige blevet et år , så jeg bad i samme forbindelse hans et års tjek . alle ved det ikke er gratis hos dr, dyr . hun gav mig en tid næsten to uger ude i tiden . rimelig meget sys jeg når man har en ung hund med de symptomer . men hva , jeg ved jo ikke bedre , det er derfor jeg opsøger dem . vi kommer så til dyrlægen da dagen kommer , og Elvis er simpelthen for syg til at vaccinere . Han har 39,3 i feber og dyrlægem giver ham med det samme kvalmestillende , antibiotika og feberlindrende i sprøjteform . han giver os kvalmestillende , antibiotika og noget mod tarninfeltioner med hjem i pilleform . vi havde taget en høm høm med hvis han nu ville teste for orm . men han bad om tre prøver fra tre dage . han sagde vi skulle ringe derover hvis han begyndte at kaste op inden vi fik svar på prøverne . vi var ved dyrlægen tirsdag , så torsdag morgen går jeg over med tre høm høm prøver for tirsdag, onsdag og torsdag . fredag da vi begge kommer hjem fra job sidder elvis på en rigtig underlig måde . han går os ikke i møde , han vil ikke med ud og gå og han begynder at ryste . vi har aldrig stået i situationer som denne før og vi aner ikke vores levende råd . om aftenen kører vi ned til mine svigerforældre , da vi ved Elvis elsker at komme der og simpelthen ikke ved noget bedre end at komme på besøg der . så i håbet om han liver op tager vi derned . men nej . elvis liver ikke op og de kan se han har det dårligt . min kæreste ringer til en dyrlæge og hun mener ikke hun kan gøre noget for ham , hun fortæller blot det er helt sikkert vi har en syg hund .
Vi bliver alle 4 enige om at vi trækker den til lørdag og så tager vi stilling til hvad der skal ske med ham når jeg kommer hjem fra job . vi havde allerede fredag snakket om aflivning , dyrlægen i telefonen mente jo ikke der var noget at gøre . nå . lørdag tager vi egentlig beslutnigen om at aflivning må være det bedste så . vi kan ikke gå og vente på de prøver når han er så syg han ikke kan gå . mine svigerforældre er ligeså ulykkelige som os og vi ringer til en ny dyrlæge igen . han vil gerne have vi kommer over med elvis og det gør vi så . elvis har i forvejen sygt hjerte , så han røngten fotografere ham , både for at se hjertets størrelse men også for at tjekke for hjerte-lunge orm . han giver elvis en sprøjte , mod hvad husker jeg ikke og siger vi skal give ham en chance til og lade ham få antibiotika kuren færdig som vi fik af egen dyrlæge . han mener det kan være en slem maveinfektion og at det kan være pga smerter i maven han ikke vil gå. vi aftaler at ringe sammen mandag . jeg ringer derfor til ham i går mandag . jeg fortæller ham at jeg ikke syntes elvis stadig er frisk . han har stadig ondt i maven , er stadig slukøret og nedstemt . vi aftaler at trække den til onsdag , selvom jeg siger jeg snart ikke holder ud at se min hund lide mere . .
I dag har vi tirsdag og jeg har taget en fradag for at observere Elvis . han har haft det rigtig rigtig dårligt og det eneste jeg går og tænker er hvorfor jeg er den eneste der synes han skal have ro . han går jo og lider hele tiden og det er ikke til at bære han fra den ene dag til den anden gik fra at være bynes hyperhund til den mest syge hund . han vil ikke engang ligge i sofaen og det plejer han ikke at sige nej til . jeg ved simpelthen ikke hvad vi skal gøre med ham . . . .
ved mit indlæg blev mega langt , men håber nogen har lyst til at læse og kommentere . .

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Syg hund .
  • #1   23. mar 2010 Årh stakkels lille hund da smiley
    Og stakkels jer at gå i den uvished.
    Det må være et grimmeste man kan blive udsat for, at gå og se sin hund lide, og samtidig ikke vide om man er købt eller solgt.
    Jeg håber virkelig der kommer en løsning på det meget meget snart.

• #2   23. mar 2010 Christine.. ved ikke om vi har skrevet sammen før.. har du købt ham på Fyn??

Undrer mig lidt over dyrlægen... altså at der ikke er sket mere.. og i bare skal vente så meget, når han er så skidt.

Jeg vil gøre, hvad dyrlægen synes er bedst, men hvis han er så skidt som du siger, og han ikke kan hjælpes ja så ville en aflivning nok være det mest humane.. men det ved du bedst selv, og du kender din hund bedst.

• #3   23. mar 2010 kan kun sige at jeg håber i finder den beste løsning for Elvis .....
    samt godt i har været ved to forskillige dyrlæger det kan jo være den ene har over set noget ,har selv gjort det en gang jeg var i tvivl og det var godt vi gjore det ...

• #4   23. mar 2010 Jeg føler bare at da jeg ønskede det henne hos dyrlægen om lørdagen mente han at han slukke have en chance mere . men han har det bare så dårligt . jeg sys bare ikke det er ham værdigt at lide sådan . men hvis dyrlægen ikke mener det er det rigtige , ja så ved jeg ikk om det bare er mig der er hys . i mine øjne er han for syg . . men åh . jeg ved virkelig ikke hvad rigtige er . . . .

• #5   23. mar 2010 Den årer der pumper blod fra hjertet til lungerne er mindre end normalt , det kæmper derfor en sej kamp hver dag. . .

• #6   23. mar 2010 føler virkelig med dig...... smiley oplevede det samme med jesse for et stykke tid siden... men det eskalerede på to dage..... og så lå han som du beskriver... ville ingenting... reagerede ikke engang da michael kom...... og her snakker vi også hyperhund normalt..... dyrlægen var helt 100 på at det var en forgiftning, og han fik alverdens ting for det... + spec- vådfoder med nøje anvisninger om minimal fodring og vand..... han blev frisk i løbet af yderligere to dage....

må nok tilstå at hvis han ikke hurtigt var blevet bedre havde han fået fred,.... for det der... det er ikke til at holde ud at se på... smiley
    ingen af de to dyrlæger har snakket om forgiftning af en art?

håber at i finder den bedste løsning for jer.....

T

• #7   23. mar 2010 Meget trist historie men jeg synes ikke de dyrlæger du har snakket med gør nok! Hvad med blodprøver, røngten af hans mave/tarme???-Er der ingen af dem der har kunne stille en egentlig diagnose? Kan heller ikke forstå hvorfor han ikke bliver indlagt til observation. Hvis jeg var dig ville jeg nok kontakte en anden dyrlæge.
    Håber virkelig din hund bliver frisk igen...

• #9   23. mar 2010 Jeg forstår simpelthen ikke at han ikke er blevet indlagt? Tjekket med mavekikkert? Jeg har flere gange når min har været så syg sagt at jeg VIL have ham indlagt, da jeg ikke kan holde ud at se ham så syg og jeg ikke tør andet end at han er i kyndige hænder.
    Det lyder FULDSTÆNDIG som det forløb jeg i lang tid har været igennem med min hund- han havde mavesår, kronisk tarmbetændelse osv. Her er prednisolon det ENESTE der holder ham fra mavesmerter.

• #10   23. mar 2010 Få en vurdering af en anden dyrlæge hurtigst muligt så lillemanden kan komme på benene igen. Han er en ung hund og jeg ville ihvertfald ikke overveje aflivning før en anden dyrlæge havde tilset hunden. Det lyder virkelig mærkeligt at I skulle vente 14 dage med en hund der kaster op jævnligt.....

• #11   23. mar 2010 Puha,,,det lyder bestemt ikke rart for nogen af jer,,jeg tror også at jeg havde forlangt at få taget nogle blodprøver o.s.v.,,men det er jo nok begrænset hvad man kan lave af undersøgelser hvis han er så syg, ihvertfald hvis det indebærer narkose,,,

Som Hysted nævner længere oppe,,hvad med forgiftning ? Og så lyder Julie's bud da også til at være temmelig realistisk for Elvis ?
    Håber dælme godt nok at i finder ud af det , føler med jer , knus

• #12   23. mar 2010 Hmmmm da dyrlægen undersøgte ham kiggede de da på ryggen...??? Vuck har haft de samme symptomer og der troede de også først det var hans mave den var gal med, men det var altså ryggen. Det kan også være det er derfor han ikke vil op til jer i sofaen fordi det gør ondt på ham at skulle hoppe derop.

Kommentér på:
Syg hund .

Annonce