Syg hund . {{forumTopicSubject}}
Min lille franske bulldog har i flere uger rimelig regelmæssigt kastet op ca. hver 2. dag . vi gik derfor til vores egen dyrlæge og talte med hende i receptioen . jeg fortalte hende han ofte kastede op , var nedstemt og havde tapt sig en del . han er lige blevet et år , så jeg bad i samme forbindelse hans et års tjek . alle ved det ikke er gratis hos dr, dyr . hun gav mig en tid næsten to uger ude i tiden . rimelig meget sys jeg når man har en ung hund med de symptomer . men hva , jeg ved jo ikke bedre , det er derfor jeg opsøger dem . vi kommer så til dyrlægen da dagen kommer , og Elvis er simpelthen for syg til at vaccinere . Han har 39,3 i feber og dyrlægem giver ham med det samme kvalmestillende , antibiotika og feberlindrende i sprøjteform . han giver os kvalmestillende , antibiotika og noget mod tarninfeltioner med hjem i pilleform . vi havde taget en høm høm med hvis han nu ville teste for orm . men han bad om tre prøver fra tre dage . han sagde vi skulle ringe derover hvis han begyndte at kaste op inden vi fik svar på prøverne . vi var ved dyrlægen tirsdag , så torsdag morgen går jeg over med tre høm høm prøver for tirsdag, onsdag og torsdag . fredag da vi begge kommer hjem fra job sidder elvis på en rigtig underlig måde . han går os ikke i møde , han vil ikke med ud og gå og han begynder at ryste . vi har aldrig stået i situationer som denne før og vi aner ikke vores levende råd . om aftenen kører vi ned til mine svigerforældre , da vi ved Elvis elsker at komme der og simpelthen ikke ved noget bedre end at komme på besøg der . så i håbet om han liver op tager vi derned . men nej . elvis liver ikke op og de kan se han har det dårligt . min kæreste ringer til en dyrlæge og hun mener ikke hun kan gøre noget for ham , hun fortæller blot det er helt sikkert vi har en syg hund .
Vi bliver alle 4 enige om at vi trækker den til lørdag og så tager vi stilling til hvad der skal ske med ham når jeg kommer hjem fra job . vi havde allerede fredag snakket om aflivning , dyrlægen i telefonen mente jo ikke der var noget at gøre . nå . lørdag tager vi egentlig beslutnigen om at aflivning må være det bedste så . vi kan ikke gå og vente på de prøver når han er så syg han ikke kan gå . mine svigerforældre er ligeså ulykkelige som os og vi ringer til en ny dyrlæge igen . han vil gerne have vi kommer over med elvis og det gør vi så . elvis har i forvejen sygt hjerte , så han røngten fotografere ham , både for at se hjertets størrelse men også for at tjekke for hjerte-lunge orm . han giver elvis en sprøjte , mod hvad husker jeg ikke og siger vi skal give ham en chance til og lade ham få antibiotika kuren færdig som vi fik af egen dyrlæge . han mener det kan være en slem maveinfektion og at det kan være pga smerter i maven han ikke vil gå. vi aftaler at ringe sammen mandag . jeg ringer derfor til ham i går mandag . jeg fortæller ham at jeg ikke syntes elvis stadig er frisk . han har stadig ondt i maven , er stadig slukøret og nedstemt . vi aftaler at trække den til onsdag , selvom jeg siger jeg snart ikke holder ud at se min hund lide mere . .
I dag har vi tirsdag og jeg har taget en fradag for at observere Elvis . han har haft det rigtig rigtig dårligt og det eneste jeg går og tænker er hvorfor jeg er den eneste der synes han skal have ro . han går jo og lider hele tiden og det er ikke til at bære han fra den ene dag til den anden gik fra at være bynes hyperhund til den mest syge hund . han vil ikke engang ligge i sofaen og det plejer han ikke at sige nej til . jeg ved simpelthen ikke hvad vi skal gøre med ham . . . .
ved mit indlæg blev mega langt , men håber nogen har lyst til at læse og kommentere . .
jan 2010
Følger: 4 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 387 Svar: 2.743
Og stakkels jer at gå i den uvished.
Det må være et grimmeste man kan blive udsat for, at gå og se sin hund lide, og samtidig ikke vide om man er købt eller solgt.
Jeg håber virkelig der kommer en løsning på det meget meget snart.
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 55 Hunde: 2 Annoncer: 9 Emner: 224 Svar: 10.286
Undrer mig lidt over dyrlægen... altså at der ikke er sket mere.. og i bare skal vente så meget, når han er så skidt.
Jeg vil gøre, hvad dyrlægen synes er bedst, men hvis han er så skidt som du siger, og han ikke kan hjælpes ja så ville en aflivning nok være det mest humane.. men det ved du bedst selv, og du kender din hund bedst.
maj 2008
Følger: 39 Følgere: 40 Hunde: 6 Emner: 11 Svar: 696
samt godt i har været ved to forskillige dyrlæger det kan jo være den ene har over set noget ,har selv gjort det en gang jeg var i tvivl og det var godt vi gjore det ...
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 11 Svar: 35
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 11 Svar: 35
apr 2007
Følger: 37 Følgere: 43 Hunde: 4 Emner: 150 Svar: 9.074
må nok tilstå at hvis han ikke hurtigt var blevet bedre havde han fået fred,.... for det der... det er ikke til at holde ud at se på...
ingen af de to dyrlæger har snakket om forgiftning af en art?
håber at i finder den bedste løsning for jer.....
T
feb 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 130
Håber virkelig din hund bliver frisk igen...
jan 2007
Følger: 52 Følgere: 52 Hunde: 2 Emner: 711 Svar: 4.025
Det lyder FULDSTÆNDIG som det forløb jeg i lang tid har været igennem med min hund- han havde mavesår, kronisk tarmbetændelse osv. Her er prednisolon det ENESTE der holder ham fra mavesmerter.
okt 2009
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 2.128
jan 2008
Følger: 16 Følgere: 16 Hunde: 6 Emner: 53 Svar: 1.887
Som Hysted nævner længere oppe,,hvad med forgiftning ? Og så lyder Julie's bud da også til at være temmelig realistisk for Elvis ?
Håber dælme godt nok at i finder ud af det , føler med jer , knus
jul 2006
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 58 Svar: 1.719
Syg hund .