Hvordan er jeg stillet ?? HJÆLP {{forumTopicSubject}}
jeg har været sammen med kæresten i 4 år, vi bor i hus sammen og jeg købte min chihuahua Enzo for snart 2 år siden, hvor kæresten bare ikke ville have noget med det at gøre og jeg var ved at blive smidt ud af huset fordi jeg købte enzo, det blev min hund og jeg har selv betalt alt.
Nu har vi snakket om at gå hver til sit, MEN han vil tage enzo fra mig siger han, og han er ligeglad med om han skal i retten for at få det.
Spørgsmålet er om han kan det ? den er chippet osv i mit navn og alt andet står i mit navn.
Vi har dog lige haft et vennepar som var gået fra hinanden hvor alt stod i mandens navn, alligevel gik hun i retten og de fik delt "forældre-myndighed"
Faktum er at det er min hund og han ville ikke have noget at gøre med den til at starte med, så kan han overhovedet røre mig og Enzo `??
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.883
jan 2010
Følger: 22 Følgere: 15 Hunde: 4 Emner: 43 Svar: 279
Pu ha det blir en sej omgang, vil ønske dig held og lykke
jul 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 167 Svar: 632
jul 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 167 Svar: 632
Han har ikke betalt noget som helst til Enzo så jeg håber jeg står godt i det !
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.012
Min eks truede mig også med dyrene da jeg gik fra ham - noget mere alvorlige trusler, men det endte da heldigvis i fred og fordragelighed.
jul 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 11
For 8 år siden ca flyttede jeg fra en mand, vi havde boet sammen i 3 år, imens vi boede sammen købte jeg en briard tæve og den blev registreret i mit navn... Da vi gik fra hinanden ville han ikke udlevere hunden og han havde aldrig ville have noget med den atøre førhen, han vidste ikke engang hvordan man passede hendes pels ;(
De steder jeg henvendte mig, fik jeg den besked (politiet bl.a) at når den var anskaffet i "fællesskab" var han i sin fulde ret til at beholde den ;( Og sådan blev det desværre, hunden står stadig i mit navn, og jeg aner ikke om den er i live i dag, den vil være 12 år på nuværende tidspunkt nu...
Så mit råd er du "bortfører" hunden når han ikke er hjemme, så er det nemlig DIG der kan nægte at udlevere den... Kom jeg i den situation igen er jeg ikke i tvivl om det var dette jeg ville gøre... Jeg er aldrig kommet mig over tabet af den hund.... Også fordi den var "mors hund", der er ikke gået en dag hvor jeg ikke har tænkt på hende, og om hun får den pelspleje hun behøver...
jan 2007
Følger: 52 Følgere: 52 Hunde: 2 Emner: 711 Svar: 4.025
maj 2006
Følger: 105 Følgere: 99 Hunde: 6 Emner: 704 Svar: 8.242
Sanne, find et sted til din hund, og så flyt fra ham. Han er ikke værd at samle på, sådan som han truer dig. Hvad er det for noget, og at bo under samme tag, det er da ikke særlig betryggende. Han er tilsyneladende en tiggende bombe.
apr 2009
Følger: 5 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 29 Svar: 479
Jeg har altid haft det sådan at siger nogen noget om mig personligt rager det mig ikke.. men prøver nogen eller bare overvejer at gøre min hund noget, ja så skal de bare se!
Havde det været min kæreste der sagde sådan havde han aldrig set mig igen, eller hunden for den sags skyld... Det er jo tydeligt at han vil såre dig og få ram på dig og så gør han det på en manipulerende måde ved at bruge hunden imod dig... det er for lavt..
Desuden hvis hunden står registreret i dit navn, kan han ikke tage din hund..
Al mulig held og lykke fremover til dig..
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.120
mig på den måde
dec 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 86 Svar: 578
Du vil nok gøre bedst i at finde et sted at bo, og flytte hurtigst muligt MED din hund
okt 2009
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 64 Svar: 383
Og selvfølgelig tager du din hund med dig, den dag du smutter.
Håber du passer bedre på dig selv i fremtiden og ikke finder dig i den slags manipulation.
jun 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 56 Svar: 3.220
Hvis det altså kommer til at skulle i retten.....
Benthe--- Hvorfor kæmpede du ikke for at få den hund? I retten ville den have været din uanset hvad politiet siger.
Hvordan er jeg stillet ?? HJÆLP