{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.522 visninger | Oprettet:

Erfaringer med allergi hos hund? {{forumTopicSubject}}

Balto har nu haft øjenbetændelse 3 gange inden for relativ kort tid og nu mistænker dyrlægen at han muligvis har allergi.
Men umiddelbart synes jeg ikke han har nogle af de normale symptomer på allergi. Jeg har været inde og læse om det og fundet ud af at disse symptomer viser sig ved allergi:
* Rødme og kløe
* Blæredannelser
* Mørkfarvning af huden eller mørkpigmentering
* Fortykkelse af huden
* Eventuelt bakterieinfektion - sekundære infektioner med
bakterier og svampe
* Øregangsbetændelse
* Seborrhea, som er en øget talg- og svedproduktion
* Hunden er hårløs om øjnene, den får "briller"
* Hunden slikker sig meget på poterne

Det eneste symptom han har er bakterieinfektion - altså øjenbetændelse. Så er han godt nok blevet mørkere i hovedet, men så vidt jeg kan se er det kun hårene og ikke huden.
Ellers er der ingen andre symptomer. Han klør sig selvfølgelig ligesom alle os andre, men slet ikke overdrevet som fx ved loppeangreb...

Så jeg kunne godt tænke mig at vide om jer der har hunde med allergi har oplevet at den heller ikke havde symptomerne selvom den havde allergi??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Erfaringer med allergi hos hund?
  • #1   19. mar 2010 Få lavet en blodprøve hvor der kan blive konstateret om han har allergi og tag den derfra.

Min allergihund Kiki havde fortykninger i huden og meget senere tilstødte infektion i huden og andre symptomer og lidelser.

• #2   19. mar 2010 Problemet er at dyrlægen mistænker foderallergi og det kan ikke tjekkes gennem en blodprøve... Der skal en udelukkelses diæt til som vi er i gang med nu, men jeg synes bare det virker underligt at han skulle have allergi når han ikke har nogle særlige symptomer på det...

• #3   19. mar 2010 min døjede også med øjenbetændelse, betændelse i ørene og mistede pels flere steder på kroppen.. og dyrlægen troede også først det var allergi.. og vi gik i gang med Hills Z/D ultra.. og intet andet.. det viste sig dog senere at han havde hårsækmider.. og generelt dårligt imunforsvar.

Du må stole på dyrlægen og tagen den derfra. Hvis du ikke stoler på dyrlægen, så vil jeg få en 2. opinon.

En hund, som ikke har allergi kan sagtens vise allergitegn på en blodprøve, så derfor er en blodprøve ikke altid den ultimative løsning.

Held og lykke

• #4   19. mar 2010 Dyrlægen sagde også at det mørke i hovedet kunne være hårsækmider.. Så det kan også være en mulighed... Men ja vi må jo prøve os frem og se hvad der sker.. Men håber da virkelig ikke det er allergi.... Min stakkels hund...

• #5   19. mar 2010 Maria -

jeg har sendt dig en invitation til allergigruppen her på HG -

www.hundegalleri.dk/grupper/hardinhundallergi

• #6   19. mar 2010 Maria S.. min fik lavet skrab, som viste mange hårsækmider og min har den arvelige form, og har ud over det haft kraftig hudbetændelse og ja mange andre helbredsmæssige problemer.
    Det kan også være den ikke arvelige form for hårsækmider.... på at google det og læs lidt om det.
    Det er jo aldrig sjovt, hvis ens hund er syg.

Dyrlægen må jo evt. tage et skrab.. det mørke i hovedet, som du skriver.. hvad er det??

• #7   19. mar 2010 De franske anemoner:
    Jep har jeg set og har også sendt en tak til dig smiley

• #8   19. mar 2010 Louise:
    Jamen vi ved ikke hvad det mørke i hovedet er.. men på toppen af hovedet er hans underpels (eller det inderste af hårene) blevet helt mørke (han er normalt lys gul)... Dyrlægen sagde at det kunne enten være tegn på allergi, hårsækmider eller bare et skift i farve....
    Hun er som sagt ikke helt sikker på han har allergi, men jeg har lige opdaget idag at hans øjne også er begyndt at løbe i vand smiley
    Men måske jeg bare er mere pylret og opmærksom på små (og måske irrelevante) ting nu hvor jeg har snakket med dyrlægen...

• #9   19. mar 2010 Carina:
    Okay.. Altså Balto klør sig som sagt ikke rigtig.. men kan være det kommer kan jeg forstå...
    Hvordan lever din hund med allergien? Er hun meget mærket af det?

• #11   19. mar 2010 Daisie:
    Ja men det er jo kun hårene og ikke huden der er mørk... Er det der undrer mig...

• #13   19. mar 2010 Ja tak, det er jo slet ikke til at finde ud af... Før synes jeg jo ikke han kløede sig, men nu lægger jeg jo mærke til det hele tiden og så virker det jo automatisk voldsommere.... Og hans øje er løbet i vand idag hvilket jeg heller ikke har set før... Lige pludselig synes jeg bare jeg ser alle symptomerne og så alligevel ikke... Det er ikke til at finde ud af...

• #14   19. mar 2010 Carina:
    Puha det var godt at høre... Du fik mig lige ned på jorden igen hehe.... Hvis det bare er en ændring i foder der skal til er det jo til at klare... Er værre hvis han skulle være allergisk overfor alt muligt andet også...

• #15   19. mar 2010 Min hund har lagermide og husstøvmideallergi. Allergien viser sig kun ved at han klør sig af og til og ved betændelse i øjnene. Betændelsen er ikke gul men grå. Han får specialfoder og klarer sig alene ved det. Ind imelllem har han dage hvor han klør, men så får han en antihistamin-tablet(til mennesker mod høfeber), og så går det over igen. Zippo lever fint med sin allergi.

• #16   19. mar 2010 Kirstine:
    Okay, endnu engang tak for opmuntringen... Det er da godt at høre at de kan leve godt trods allergi...

Er der nogen der ved hvor længe de lever når de har allergi? Kan de leve ligeså længe som ellers eller er der risiko for de lever kortere tid? Gør lidt ondt at tænke på at min lille vovse måske ikke får så langt et liv :´(

• #18   19. mar 2010 Okay, Jeg er generelt ikke meget for at fylde ham med medicin hvis det kan klares med ændring af foder... Jeg har også hørt at barf skulle være godt mod allergi... Har også selv overvejet barf tidligere, så kan være jeg skulle tale med dyrlægen om det kunne være en mulighed... Især fordi Balto elsker råt kød i forvejen... Bare ærgeligt hvis han skulle være allergisk overfor kød som jeg har læst at mange er....

• #20   19. mar 2010 Ja har set alle grupperne og har også overvejet dem, men ville vente til det blev relevant, men vil da melde mig ind i nogle af dem (eller dem alle) og se om jeg bliver klogere smiley

• #22   19. mar 2010 Takker.. Kan se du allerede har gjort mig medlem hehe... Har søgt ind i tre så der skulle gerne være lidt hjælp at hente...

• #24   19. mar 2010 Hehe ja de er ikke nemme at overse de små lyn...

• #25   19. mar 2010 Har din dyrelæge tjekket for nedsat tåreproduktion? Et typisk tegn er netop gentagne tilfælde af øjenbetændelse.
    Det er meget enkelt og billigt at tjekke, og behandlingen er effektiv.

Mange hilsener
    Sannie

• #26   19. mar 2010 Ja de har tjekket for alt med øjnene.... Så det er ikke det...

• #27   22. mar 2010 Hej puha læste lige dette ved et tilfælde og vupti så passede 6 af de symtomer du havde skrevet på penni.. var helt i chok og kørte til dyrlægen med hende i dag. og når nu jeg kom og sage det kunne dyrlægen godt se at alt tyde på at hun havde allegi, så hun fik taget en blodprøve..
    Er i chok over at dyrlægen opdager sådanne noget der er så åbenlyst.
    Ja jeg trode selv at hvis en hund havde allegi ville den klø sig selv helt vildt og til blods..
    Anede ik at der var så mange andre tegn..

Så vil Takke rigtig mange gange over at du lavede dette emne..

• #28   23. mar 2010 Hehe jamen velbekomme da... Jeg var overhovedet heller ikke vidende om at en tilbagevendende øjenbetændelse kunne være tegn på allergi. Han havde jo heller ikke rigtig nogle af de andre symptomer... Til gengæld fik han dem, da han kom på udelukkelseskost. Han skule KUN have tørfoder og intet andet og der gik to dage så begyndte han at klø sig helt vildt og sove konstant og blive rød i ørene og sådan og få ekstra mørkfarvning i huden... Så jeg stoppede igen og gav ham barf istedet og nu er symptomerne så småt ved at forsvinde. Skal så snakke med dyrlægen idag om jeg bare skal fortsætte med barf eller hvordan...

Men det er da godt at du lige faldt over denne tråd og fik konstateret problemet så hunden ikke skal lide mere fremover...

• #29   23. mar 2010 Jan barf skulle være rigtig godt til allegi hunde..
    Vi venter spænt på svar på blodprøven..

• #30   23. mar 2010 Ja det har i hvert fald allerede hjulpet Balto lidt...
    Jeg håber på det bedste for din hund, men HVIS den skulle have allergi er det da i det mindste meget rart at vide, så man kan behandle på den ene eller anden måde...
    Og så er der jo mange herinde der siger at de fleste hunde klarer sig fint trods deres allergi.. Det har i hvert fald trøstet mig lidt, for jeg blev godt nok ked af det da jeg fik at vide at muligheden for allergi var der....

• #31   23. mar 2010 Vores allergihund Kiki 'bukkede' under til sidst pga følge sygdommene til allergierne plus der tilstødte en dårlig hofte og knæskal til ,o(

• #32   23. mar 2010 Reiki:
    Ja det sagde du godt, men det lød også som om det var rigtig slemt med hendes allergi. Baltos er ikke så slemt jo, kan være det bliver det, men indtil nu har han reageret godt på barf'en så jeg håber det fortsætter...

• #33   23. mar 2010 Hej.. Ja tror på at det kommer and på hvad de har allegi over for og hvor svært det er at undgå det de ik kan tåle,, så der for venter vi spændt..

• #34   23. mar 2010 Ja det tror jeg også.. Ligesom med mennesker er nogle jo hårdere ramt af det end andre....

• #35   23. mar 2010 Hendes allergi var ikke slem i starten udover at huden var mørk køede hun sig ikke mere end andre hunde og der var ingen inflamation osv ....det var osse derfor vi valgte at gå i hypo. behandling med hende.

Med tiden blev det stor slemt med de følge sygdomme som allergi medføre ...prøv at tag et kig på vores hjemmeside www.nob-mkj.dk og læs om hele hendes sygdomsforløb fra A-Z

Kommentér på:
Erfaringer med allergi hos hund?

Annonce