627 visninger
|
Oprettet:
Vedr. gøen shih-tzu {{forumTopicSubject}}
Hej vores hund han gør simpelthen hele tiden og vi kan bare ikke tyde hvad det er han vil .. problemet er at han stiller sig hen foran en og begynder at gø uafbrudt selvom man siger føj .. så prøver vi at tage fat i ham for at smide ham ud så han kan få en pause.. men så løber han fra os og begynder at tonse hele huset rundt. Er det leg eller er det et signal vi har overset?
håber nogle har et svar
feb 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 5 Emner: 261 Svar: 2.129
feb 2008
jun 2007
Følger: 37 Følgere: 38 Hunde: 5 Emner: 979 Svar: 7.779
Du skriver at i leger med den mange timer om dagen og den kommer i skoven 2 timer hver dag..
Hvis den hele tiden forventer at der skal ske noget og den ikke kan slappe af, så er det måske derfor at den gø'r hele tiden..
Måske nogle faste rammer og nogle faste hviletidspunkter. Ikke så meget leg der kører den helt op i en spids..
Måske noget hundetræning og hjernearbejde !?
feb 2008
jun 2007
Følger: 37 Følgere: 38 Hunde: 5 Emner: 979 Svar: 7.779
Stiller sig bare op foran ejer og gø'r og gø'r...
Ejer fik så en masse gode råd med at ignore, aflede med 'tricks' osv. Men hunden dominerede helt klart ejer!
For jeg gik nogle ture med den og havde den hjemme ved mig og der var den helt anderledes.
Jeg stolede dog ikke på den omkring min lille søn, så jeg stoppede med at ha' den..
Den dag idag er hunden stadig en frygtelig belastning og den får lov at te sig med al sin domineren og gø'en, for ejer fatter ikke at den skal ha' faste rammer og en stærk leder...
(Siger ikke at du er sådan med din hund, men hvad du skriver minder bare utroligt meget om den beskrevne hund)
sep 2008
Følger: 12 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 309 Svar: 1.764
maj 2007
Følger: 37 Følgere: 610 Hunde: 3 Annoncer: 1 Emner: 54 Svar: 1.871
Lange gå turer - Udskift dem med mental aktivering..
Mental aktivering = Bruge hjernen for at blive træt og tilfreds.
Og som sagt, hvis jeres huns så begynder at gø af jer, så ignorer det og vend rundt og gå ud, og kom først ind igen, når i kan hører hunden er rolig igen
Skæld ud hjælper ikke :).
Vedr. gøen shih-tzu