{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.465 visninger | Oprettet:

Muskelhunde erstattet af hvad ? {{forumTopicSubject}}

Nå hvad skal vi gætte på at de 13 racer nu bliver erstattet med, af de forsmåede mennesker som har gjort at der overhovedet kommer sådan en liste !?

Jeg gætter på:

De gode gamle : Rottweiler, Schæfer og Dobermann kommer på banen igen..

Og så får en hulens masse hunde pludselig titel som være labradormix osv.

Noget helt andet er , hvad så med de hunde der bare ligner en blanding af de 13 racer på listen ?!
Mødte en boxer/labrador engang som fuldstændig lignede en lidt smal Amerikansk Bulldog..
Hvad så hvis man ikke kan bevise at den ikke er en blanding af dem på listen, ryger den så i svinget ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Muskelhunde erstattet af hvad ?
  • #1   16. mar 2010 Jeg gætter på labrador. Dem har jeg hørt er pissefarlige (iflg HG).

• #2   16. mar 2010 Pas...

Har set en liste hvor rotten var på, men co og kangal ikke var, og så kan vi selv gætte ven!..

Men ellers er det nok meget rigtig med rotte, schæfer, dober og til en vis grad boxer fordi den minder en bitte smule om MH..

Jeg tror ikke de unge vil have schæfere, da det er politihunde, men jeg tror helt sikkert at dens popularitet blandt folk der ved lidt om hunde vil stige..

• #3   16. mar 2010 jeg har en mops med et stort temperament ...

• #4   16. mar 2010 Jeg tror også de store hunde som grand danois og skt. bernhard netop på grund af størrelsen. s: Så det bliver nok til en masse underernærede hunde, hvis dette bliver tilfældet.

Men ellers er jeg enig i dobberman, schæfer og rottweiler.

• #5   16. mar 2010 ja, generelt hunde der er korthårede og store..

GD-blandinger er også et godt bud.. Dog ikke i ghettoen, de er ikke sjove nok, men sikkert blandt de andre unge..

Der er jo flere typer der har disse hunde.. Nogle af dem bruger dem ikke decideret som potensforlængere, men følger jo bare de trends der er.

• #6   16. mar 2010 Dobermann, Rottweiler og Schæfere

• #7   16. mar 2010 labber med kuperede øre

• #8   16. mar 2010 Jeg havde engang en schæfer / bokser blanding

den var `grumme farlig `at se på og mange forvekslede den med en stor staff.bull terrie

jeg skal på et tidspunkt få min mand til at lægge et billede ind af ham

• #9   16. mar 2010 Helt sikkert Chihuahua..

Den skulle efter sigende (utallige kamphundeejere har berettet om dette), være en hidsig og frygtløs dræber -det handler bare om rette "opdragelse"!

• #10   16. mar 2010 Moster Gerda :

ja den er sgu farlig hehe

• #11   16. mar 2010 Jeg tror bare der kommer en hel masse blandinger, som man bare avler på til de ser "farlige" ud.

• #12   16. mar 2010 Charlotte, gu' den så!

Tjek bare de gamle tråde, du finder utallige eksempler! smiley

• #13   16. mar 2010 Ja ok, kan se at i har nogen lunde de samme tanker og bud som jeg...

Idioterne forsvinder jo ikke bare fordi at hunderacerne gør smiley
    Vi skulle istedet lave et "inkompetent hundeejer"-forbud!

Uuh det ville ikke være godt hvis GD'en skulle være "sej" hund igen.. Stakkels milde hund.. Ja synd for alle de det sker for, men specielt GD'en.

Ja Mops og Chi ville være farlige rovdyr! .. Måske endda en sindsyg blanding af de to racer , vil give en eksplosiv cocktail !?

• #14   16. mar 2010 Anne P :

du nævner Labradoren ...... , ja min lab er ved at udvikle temmelig meget kønsagressivitet , så han er sgutte rar at møde for andre hanner smiley

( det er fordi han er kastr. og lugter af hunhund og hannerne vil derfor humpe ham )

så jeg giver dig ret

• #15   16. mar 2010 Gravhund - der er lige en, der har overfaldet en muskelhundeblanding ..

• #16   16. mar 2010 Martine,
    ja, mand det er for sygt!!! Sådan en farlig psyko-gravhund mand!..

synes det er vildt at ejeren ikke bare begyndte at skrige og løbe væk med sin ambull/rotte i armene smiley

haha..

• #17   16. mar 2010 Chihuahua'er er faktisk nogle bæster (i grove træk),har ALDRIG mødt en Chi der ikke er MØG hysterisk og en smule agressiv

• #18   16. mar 2010 Gravhunden er en af dem med flest bid på samvittigheden, men det er nok ikke en mulighed for hverken "Ali" eller "Brian"

• #19   16. mar 2010 CNN,
    jeg tror heller ikke en gravhund udgør lige så stor en risiko for den generelle sundhed som f.eks en ambull.

• #20   16. mar 2010 < By Frey - stop med at klag over livet, nyd det> - Ja Puha...kender en hammer farlig mops, der angriber som ørn fra oven.....eller en snegl fra rabatten, og når den er RIGTIG farlig, ligger den sig oven på Riki, med tungen hængende ud af munden og ser VIRKELIG farlig ud........eller noget ;o). Det er en rigtig dræber. Især hvis man ligger sig ned og siger som en Frolic haha

• #21   16. mar 2010 Tror Presa Canario bliver mægtig populær nu...

• #22   16. mar 2010 Maria - No shit Sherlock? xD
    Ingen påstår andet.. der bliver bare understeget at disse små hunde kan være de mest modbydelige og hysteriske hunde!

• #23   16. mar 2010 Hvorfor må de egentligt ikke gå løse med mundkurv på?
    Har også hørt at snore påbudet gælder for ALLE
    hunde?

• #24   16. mar 2010 Anne - ENIG!

• #25   16. mar 2010 *Maria* .
    Er der forskel på fx Rottweilerens og AmBullens bid?

• #26   16. mar 2010 *Maria* .
    Du behøver slet ikke at tage noget som helst...
    Listen er så sindsyg udformet, men det viser kun den trang regeringen har til at føre en form for stasi styre i Danmark..
    Tænker på hvad Boerbolen nogensinde har gjort? Hvorfor er fx Presa Canario ikke på listen?
    Men for de hunde der skal bære mundkurv, håber jeg inderligt der kommer snore påbud for alle hunde, så de ikke skal kunne angribes, uden mulighed for at kunne forsvare sig.

• #27   16. mar 2010 Anne P

måske man kan avle en gravhund på 50 kg, så er Brian og Ali nok pludselig interesserede smiley

Du har 100% ret!

Gravhunden som race, overlever alene grundet sin ringe størrelse!!

Jeg ville nødig have fingrene i klemme hos en gravbasse på 50 kg, og 60 cm i højden! *gg*
    Kæft et monster!

• #28   16. mar 2010 Jeg bor i Schweiz for tiden, her skal adskillige racer have mundkurv på, ingen hunde må føres løse, undtaget i dertil indrettede områder, og alle hunde skal registreres og betales skat for ligesom man skal have bestået et kursus for at få lov at eje en hund.

Det er måske lidt voldsomt, men det er besværligt og det FUNGERER - jeg ser flere muskelhunde rundt omkring og de har selvfølgelig alle mundkurv på af en eller anden art, det ser nu ikke ud til at genere dem...

• #29   16. mar 2010 Anne, jeg elsker Rotterne, men mener også at skal der være en liste, der giver mening, skal en hund som den også være på... Rotten har angrebet mange gange, Boerbolen erindrer jeg ingen angreb fra?

• #30   16. mar 2010 Moster Gerda: Det er da bare at avle en grav-rotte høhø

• #31   16. mar 2010 Henriette - Nu tror jeg godt nok også det er de færreste der kan huske alle overfald...

• #32   16. mar 2010 *Maria* .
    Prøv så at forklare hvorfor Rotten ikke skal på listen? Og nu bruger jeg rotten som exempel kun...

• #33   16. mar 2010 Tror desværre rotten går en grum fremtid i møde, som ny favorit hund for Brian og Mohamed

• #34   16. mar 2010 *Maria* .
    Næ, men kan huske en del slemme overfald med rotten i nyere tid..

• #35   16. mar 2010 henriette: håber os der kommer påbud om at alle skal ha snore på.. især hvis min hund skal bære mundkurv.. ellers skal jeg sgu nok forsvare min hund, nu hvor den kommer til ikke at kunne forsvare sig selv..;-)

• #36   16. mar 2010 Anne P
    Giver dig helt ret, forbud hjælper ikke en dyt...
    Men forbuds landet DK vil bare have det sådan

• #37   16. mar 2010 jeanette N
    Nemlig, håber jeg også inderligt på

• #38   16. mar 2010 Henriette, aner ikke om der er forskel på Rotten kontra Am. Bullerens bid?
    Men jeg ved der er forskel på Pit og Rotte!
    Rotten fører klart!

http://www.youtube.com/watch?v=ADDxe24ud90&feature=related

Nå ja, og Rotten sakker agterud mod ulven!
    http://www.youtube.com/watch?v=NwB2Lzkacps&feature=fvw

• #39   16. mar 2010 *Maria* .
    Søde pige, der er en del flere der er blevet bidt, der i blandt andet små børn næsten til døde.

• #40   16. mar 2010 jørgen H
    Kan kun give dig ret, fred ville være en god ting.

• #41   16. mar 2010 *Maria* .
    Er jeg skam godt klar over du ikke kan...
    Men prøver blot på at sige, at i mit lille hoved, er et forbud noget hø, og SKAL der være et forbud, så er listen ihvertifald ikke fuldendt..

• #42   16. mar 2010 Maria: Ingen steder, men heller ingen der mener den kan udgøre en potentiel fare??

• #43   16. mar 2010 Anne P
    AmBullen er faktisk en brugs/vogter præcis som Rotten...
    Og jeg håber ikke flere bliver forbudt, men undres har vi vel lov til? Og du turer enormt mod tavleløse hunde? Jeg har selv haft lige mange af hver, og kan fortælle dig, at de er alle blevet behandlet ens, og der har ikke været den mindste smule forskel på dem..

• #44   16. mar 2010 Er jeg skam godt klar over du ikke kan...
    Men prøver blot på at sige, at i mit lille hoved, er et forbud noget hø, og SKAL der være et forbud, så er listen ihvertifald ikke fuldendt..
    Prøv og læs hvad jeg skriver..

• #45   16. mar 2010 moster gerda: rigtig god video den første.. når nu de andre bliver forbudte er det jo nok rotten alle de der smartass typer anskaffer.. og så bliver skaderne jo kun større på folk og dyr der bliver angribet af rotten, da de har et stærkere bid..

• #47   16. mar 2010 Ulla M
    Vi prøver bare at finde logikken i listen..

• #48   16. mar 2010 Ved bla at det danske politi ikke vil bruge Rotten pga dens temperament. Så hvor meget brugshund den er i DK ved jeg ikke lige?

• #49   16. mar 2010 Anne P - problemet med Ambullén i DK er jo blandt andet at det ikke er en FCI anerkendt race. Man kan rent faktisk få lavet stamtavle på sin Ambull ved at henvende sig til USA - bare forældrene har en stamtavle... Pyt skidt med om de er egnede til avl eller ej - har de stamtavle kan du få en lavet.... Og så er man jo lige vidt, og så er det jo nemt at sige "min ambull har stamtavle".... Og så er det jo i bund og grund fuldstændig irrelevant om de har tavle eller ej... Desværre...

Ret mig hvis dette har ændret sig, men sådan var det altså for 4 år siden...

• #50   16. mar 2010 Anne..

Hvor POKKER har du fået det fra at Ambull ikke er en brugshund?? Den ligger på niveau med rotten, blot med et mere mildt driftgen..
    Så tror du skal læse op på standarden igen...

Jeg er fortaler for at rotten ikke bør være på den liste, men at få den til at fremstå som uskyldig når der er tavle på, det er altså noget vrøvl!!
    Behøver kun at kigge i min egen familie for at finde en syg rotte pga manglende opdragelse og ja der ER tavle på den hund!!!

Synes det er LAVT af dig at påstå at ambull førere ikke er nær så seriøse omkring deres træning..
    Gør dig blot ligeså useriøs som folk der sidder og ønsker flere racer på listen som f.eks rotten´!!

• #51   16. mar 2010 Jeanette, jeg ved ikke hvad de vil anskaffe?
    Men det er da et kvalificeret gæt med Rottweiler, Schæfer og Doberman!

Sådan var det iallefald i 80'erne.

• #52   16. mar 2010 *Maria*
    Rotten blev droppet som politihund allerede i 80'erne, grundet dens ustabile temperament -i forhold til Schæferens mere stabile!

Uanset hvad, så må man betragte det som en pålidelig faktor, når de hundeførere der dagligt arbejder med hundene i deres job, giver op overfor en hel race!

• #53   16. mar 2010 Henriette...
    Er det ikke brugshund i DK smiley
    Oprindelig blev hunden skrottet som politihund pga deres pels, som gør de er uegnet til at sidde i biler i længere tid fordi de fryser, samt deres bidskader..

Ikke pga agressivitet smiley

• #54   16. mar 2010 Anne P
    Jamen, jeg er temmelig sikker på at min næste hund bliver med tavle også. Kender dog en del tavlehunde med problemer også. Bella fik vi kontakt med, da hun var blevet misrøgtet som baby, var kommet i pleje familie osv. Vi forbarmede os og hun er den dejligste pige der findes. Havde jeg vidst omfanget af forbudet dengang, havde jeg ikke gjort det, vil jeg ikke byde min hund. Nu bliver vi nødt til at deale med det, og ville for Bella's og andre mundkurve hunde, håbe at der kommer et snoreforbud til alle, så jeg /vi ikke skal være bange for at vores hunde ikke bliver angrebet af løse "farlige" hunde, uden chancen for at kunne forsvare sig, for det kan da om noget, ødelægge deres psyke..

• #55   16. mar 2010 Henriette det var altså ikke hvad der blev berettet i TV avisen dengang -jo, hvad angår bidskader -jeg erindre så også temperamentet.

Hårlaget har jeg aldrig hørt skulle være noget problem?

• #56   16. mar 2010 "Maria" Kan du ikke henvise mig, til dokumntation på, at en ambull og en amstaff og "alle de der" har flere uheld på CV´et end andre hunde eller er din viden kun baseret ud fra de tilfælde som BT og Ekstrabladet har valgt at slå stort op?
    Min veninde har arbejdet hos en dyrlæge og her var det nemlig helt andre store hunde, som havde skambidt børn eller andre hunde, som de skulle aflive..

• #57   16. mar 2010 Moster Gerda...
    Læs om Rottens historie der står det hele i smiley

Og ja bidskaderne var også en stor årsag.. Men det var ikke grundet agressivitet som sådan, men fordi når en rotte er oppe og ringe på dens drifter, så er deres enorme bidkraft for voldsomt fordi de ikke kan styre det smiley

• #58   16. mar 2010 Nej rotten er skrottet af politiet pga deres svære temperament.. Men rotten er som alle hunde en skøn hund, i de rigtige hænder. I Tyskland bruger man dem i et mindre omfang, men de er meget sværere at træne end fx Shæferen..

• #59   17. mar 2010 Nå ja, Henriette..

Så huskede jeg da rigtigt..

Det er så bare et spørgsmål om, hvad vi indbyrdes mener er en temperaments "fejl" *s*

Jeg bed mærke i det, dengang -da min absolutte yndlingshund som barn var Rottweiler...
    Det har så ændret sig noget siden.... *s*

• #60   17. mar 2010 Anne P...
    Har skam ikke noget imod dig personligt.. At du tog det som at jeg mente du var dum fordi du ikke havde læst den artikel omkring liste, må stå for din egen regning!!

Forklarede dig i tråden at jeg håbede du havde ret, men ej troede blindt på det.. Så kan ikke se det er negativt?

Mht. AK, så jeg igen ikke skrevet du er dum.. men din udtalelse er uheldig i mine øjne!!

Og mht. ambull, så er det da tydeligt at se du ikke har fat i deres brugsegenskaber! Kan ikke se hvorfor det er så slemt at indrømme? NEJ jeg har heller ikke fat i deres historie 100% men jeg kender da folk med Ambull, som er nøjagtig ligeså seriøse i deres træning af racen som vi er med vores rotter..

Igen tag det som du vil! Jeg debattere i et åbent forum, og det er min ret at sige dig imod når jeg er uenig..
    Lad være med at tage det så personligt!

• #61   17. mar 2010 Anne P
    Jeg har ikke skrevet at du er dum?

• #62   17. mar 2010 Ahh, vi er to Henrietter smiley

• #64   17. mar 2010 Faktum er faktisk at Rotten og AmBullen minder utroligt meget om hinanden... Vil smutte i seng nu, begynder at få hovedpine. Sov godt

• #65   17. mar 2010 Line A...

Skal jeg ikke kunne sige om doberen er smiley Men ved rotten også blev på det grundlag smiley

• #66   17. mar 2010 Anne P
    Skal også lige sige at jeg også tager mit ansvar med min lille blandings dulle meget seriøst..

• #67   17. mar 2010 Ansvaret for sin hund kan vel ikke gøres op i race/blanding!?!

• #68   17. mar 2010 Anne...
    Nej intet personligt.. Tydeligvis bare to personer med meget forskellig måde at se på tingene smiley
    Eller i hvert fald hvordan vi kommenterer på dem smiley

• #69   17. mar 2010 Med den hetz der har været i medierne var politikkerne nødt til det..KUN derfor hvilket er skammeligt..danskere er gode til at stå sammen, når der er tale om, at slå ned på syndebukke, det kan virkelig bringe det værste frem i lille hr. og fru danmark !
    Jeg er selv ejer af en amstaff og en lille shih tzu, hvis de er rene dræbermaskiner burde dette jo ikke kunne lade sig gøre..

• #70   17. mar 2010 Hvad er en jagthunderacerne i jeres øjne, som tømmer en hønsegård eller springer på en fåreflok, så det bliver et stort blodbad? ..dræberhund, kamphund, skødehund... smiley
    Der er altså brodne kar inden for alle racer, hvis vi taler hundeoverfald og som min dyrlæge siger, det er sgu altid de samme idioter, som kommer igen med problemhundene, men med forskellige racer!

Min tidligere amstaff blev overfaldet af en labrador og min venindes snart gamle amstaff tæve på 8 år er lige blevet overfaldet af en schæferhund ejet af en 20 årig flabet knægt... Vågn nu op folkens!

• #71   17. mar 2010 Maria: Du mener altså ikke, at dine hunde kan gøres aggressive i de forkerte hænder? Den holder vist ikke og JO jeg giver medierne skylden for denne hetz. Der er rigtig mange ejere af muskelhunde, som netop ringede ind til BT og Ekstrabladet med deres historie om overfald af andre store hunde, som blev fejet af med en bemærkning om, at de kun ville skrive historien, hvis det var omvendt for ellers var der ingen sensation i det...SÅDAN skal det gøres og vi læsere labber det i os. Det er her filmen knækker for mig!

• #72   17. mar 2010 Input og syn fra min side af sagen og så er jeg ude igen... Kan kun sige, at jeg ihvertfald elsker mine 2 drenge :))

• #73   17. mar 2010 Der er mange hunde der er potentielt farlige. Muskelhunde kan deles op i to grupper, én der har været brugt til kamp for nyligt (hundekamp) og hunde der har været brugt til fangst/kamp af vildsvin/kvæg mm.

Den sidst beskrevne (fx bulldogs, rottwelier etc.) har man mange steder forsøgt at avle det patogene aggressive gen ud af hunden mere eller mindre vellykket. Stamtavler kan hjælpe med at holde styr på på netop det, dog kan man aldrig få sikkerhed omkring en hunds sind. Der findes også hunde indenfordenne kategori, der er blevet avlet frem imod aggressivitet i fx udlandet.

Den først beskrevet kan være anderledes mht adfærdssignaler, idet den i nogle tilfælde er blevet avlet frem mod hundekampe. Det kan komme til udtryk i en utilregnelig adfærd, gerne uden varsler inden evt. angreb. Disse hunde (fx Amstaffs) er også blevet avlet mere gemytlige af seriøse opdrættere, der vil racen det bedste. Her kan stamtavler ligeledes være en fordel, eller en seriøs kennel med kendskab til prægningsperioder mm.

Der er altså forskel på muskelhunde (også på hunde indenfor samme race).

Er træt af DKK's evige udtalelser omkring ambull:
    "Dansk Hunderegister oplyser, at der er registreret over 6.000 hunde af muskelhundetypen – her-iblandt et meget stort antal såkaldte ”Amerikansk bulldog” (en ikke FCI anerkendt race)."

DKK prøver at få folk til at tro at det primært er den amerikanske bulldog, der er problemet, fordi den ikke er FCI anderkendt. Det synes jeg er noget bræk!

Alle hunde er potentielt farlige (især store hunde der har fået en tvivlsom start på livet), derfor synes jeg at man skal behandle disse store racer ens. Det værende Amerikansk bulldog, Amstaffs, Rotteilere, Bullmastiffs, Engelske mastiffs, Franske mastiffs, Afrikanske mastiffs, Dobbermann etc.
    Skal der sættes forbud op, så jeg gerne at ALLE hunde skulle bære mundkurv, små som store. Eller om ikke andet synes jeg at ovennævte racer skal behandles ens lovmæssigt.

Direkte udfasning/forbydelser synes jeg bestemt ikke om, idet disse hunde, er nogle dejlige hunde, der med den rigtige ejer kan blive en god brugshund, og byde på lidt mere (synes jeg) end den gængse ofte strømlinede retreiver (bare for at bruge et eksempel).

Peace

• #74   17. mar 2010 griner ..

hvis min race skal forbydes skal din race også jeg brokker mig over at din race ikke er på listen . for det skal den da min race er .
    er da til at grine over
    fordi den lov har ramt nogen skal det vel ike gå ud over andre .

• #75   17. mar 2010 CNN>> Det var da ellers noget af en udtalelse at komme med!

• #76   17. mar 2010 Anne - du har selv sagt nøgleordet
    " ja, men igen, de kan ikke købe de sunde og raske hunde på en DKK kennel, for der er sgi ikke nogen ansvarlige opdrætter der vil sælge til dem."

hvad så med alle de uansvarlige der bare vil af med hvalpene? Der findes desværre ikke kun seriøse opdrættere smiley

Jeg synes man skal have et særligt certifikat for at være opdrætter, derudover også have bestået et særligt kursus..
    Jeg synes man burde gøre som med katte, hundepriserne er i forvejen skyhøje, hvorfor ikke skrive kontrakt om hunden SKAL neutraliseres inden den fylder 1 år.. Og kun sælge fertile hunde til andre opdrættere..

Alle hunde bør bære snor, ligegyldigt hvor meget styr man mener man har over hunden, det er ikke nok, du har mere styr på den i snor!

Flexiliner er IKKE noget der skal bruges når der er biler/mennesker/andre hunde!

Børn over xx år må ikke gå med hunde uden voksne til stede..

De ting ville måske hjælpe en del??

• #77   17. mar 2010 CNN>> Synes det er virkelig flot, at du sådan kan generalisere og sige at alle Chihuahua'er er nogen små bæster, men i som muskelhundeejere, i hyler op, så snart det gælder kritik af jeres egne, for der må man nemlig ikke generalisere. Come on, bare fordi din er af de udsatte racer, så behøver du ikke svine andre

• #78   17. mar 2010 Uden at have læst samtlige indlæg, vil jeg blot lige knytte en kommentar til noget en person skrev .. nemlig at ligeså mange Ambulls bliver trænet seriøst som Rottweilere.

Det tror jeg ganske enkelt ikke er rigtigt.

Jeg kommer rundt i mange forskellige klubber, og ser en del Rottweilere, men aldrig har jeg set én eneste Ambull. Ikke dermed sagt, at de ikke findes i træningssituationer, men det er bare underligt at jeg i alle de år jeg har trænet, ikke har stødt på nogen af dem.

Jeg kender faktisk kun én Ambull, der blev trænet seriøst, og det er ham der hedder Mr Jagger - (ejeren af Jagger har skiftet race til Malinois nu) - men udover Jagger har jeg ikke set Ambulls, der blev trænet.

Jeg gider ikke gå ind i hvem og hvad der skal/skal ikke forbydes - jeg vil bare sige at jeg tror I skyder temmeligt meget over målet, når I påstår at ligeså mange Ambulls som Rotter bliver trænet seriøst ..

• #79   17. mar 2010 tine: ja eller dobbermann.. her hvor jeg bor er der mange der spørg efter hvor man kan få dobbermann henne og der er specielt tæver der er gamle nok til at avle på de vil have.

• #80   17. mar 2010 Charlotte>> Ha ha, ja moral er godt, dobbeltmoral er dobbelt så godt, eller hvordan er dét nu liiiige....

Nu vil jeg gå en tur med mine hysteriske og aregressive bæster- mon jeg skal ta' mundkurv med??

• #81   17. mar 2010 Dobber, rotte, og bull terrieren. Også de mindre kendte racer som ligger lige på grænsen..

Sørgeligt. For jeg tror desværre ikke problemet bliver minde. Men man kan da håbe.

• #82   17. mar 2010 Jeg frygter inderligt for Bull terrieren bliver populær nu, og jeg håber og beder til at avlere bliver ENORMT påpasselige med hvem de sælger til, og at folk der ejer racen under ingen omstændigheder vælger at avle og sælge uden tavle.

Derudover tror jeg at racer så som dobermann, schæfer og rottweiler kunne blive populære igen. Racer så som boxeren og diverse mastiffer kunne også ende i de forkerte hænder...

• #83   17. mar 2010 Syntes ALLE os seriøse hundeejere skulle stå sammen!!!

Alle hunderacer kan bide/angribe. Efter min mening er det KUN ejeren det er galt med. Hunden er jo et rovdyr, selv den sødeste Golden Retriever kan da bide, det hele er et spørgsmål om opdragelse, i mine øjne.

Det er jo tit det er de forkerte folk som har disse kamphunde/alle racer (siger IKKE alle)

Det er jo ikke os der gør alt det bedste for vores hund, den er gal med. Hvornår indser vi/politikerne DET.
    MAN skulle tjekke ALLE som har hund i DK....Er hunden chippet/vac/hundeforsikring osv, så tror jeg der er mange der falder fra, og det er dem som ikke tager ansvar nok, og det skal koste en stor bøde.
    Så kan man begynde at skille fårene fra bukkene.

• #84   17. mar 2010 Jeg kunne godt være bange for at Ridgebacken kunne blive populær smiley Det håber jeg virkelig ikke...

• #85   17. mar 2010 ggg i starten snakker i en masse som 50 kg. gravhunde på 60 cm i højden - forestil jer lige hvor lang sådan en hund er...! smiley

• #86   17. mar 2010 Ja... alle hunde kan bide og angribe... Nogle hunderacers biden og angriben har altså bare mere fatale konsekvenser end andres.

• #87   17. mar 2010 Charlotte og Janni - Generalisering blablabla...

Hvorfor tror i der blev skrevet i (grove træk), jeg forstår ikke hvorfor det skal skæres ud i pap før VOKSNE mennesker forstår hvad der står skrevet..

Jeg kunne også have skrevet "smurt tykt på", "lidt overdrevet" osv.. men nej, fordi I er ejere af racen bliver i DYBT forargede og samtidig fatter i ikke hvorfor folk med MH bliver ramt af at deres bamsekramme-dovendyr af en ?? (MH) bliver kaldt for en blodtørstig dræber..

Undres..

• #88   17. mar 2010 - Martine -

Er så sandelig ikke andet end enig i det med Ambull og Rotten!

På INGEN MÅDE er der lige så mange Am. Bull. der bliver trænet seriøst som der er Rottweilere!

DOG vil jeg så sige at det er jo heller ikke ligefrem let at finde et sted hvor de vil tage MH ind.. Vi kan ikke finde et sted hvor vi kan få lov at træne med Gaia.. Det håber vi så at vi kan når vi flytter..

• #89   17. mar 2010 CNN - mht. træning, så vil jeg så meget gerne høre hvor du bor henne?

• #90   17. mar 2010 Jeg bor i vestsj. (kalundborg kommune), men min (og kærestens) hund bor hos kæresten ca 20 min syd for køge smiley

• #91   17. mar 2010 Jørgen.. Er det sagen fra fårdrup,du omtaler som en af de førende opdrættere herhjemme.. For det er næppe factum... Jo han lavede mange mange hvalpe pga et gen og fordi en del folk så rotten som rigtig,uden hale..

Men førende næppe.. Han var anmeldt et hav af gange,hans hunde gik uden tilsyn,fik affald af æde og den der kom først fik mest..

Yderlig var han meget længe om,at blive smide ud af DKK trods massiv indsats fra vores specielklub,naboer,dyreværn.. Politiet skulle med loven i hånden,ha lukket den biks ned for mange år siden..

Der skulle ske en tragisk tragisk hændelse til,før nogen lettede røven og at han aflivede de hunde,var jo en idiot gerning..

han kan kun takke sig selv,for at hans rotter blev som de blev..

Samt du tror vel ikke han er stoppet af den grund vel ?

• #92   17. mar 2010 Charlotte - Ja? for de Chi'er jeg har mødt har været nogle små hysteriske apperater, men har heller ikke mødt så mange at min statistik tæller nogen vejne smiley

Har ikke mødt dine chi'er f.eks. det kan være de er nogle søde små dyr, men de jeg har mødt har jeg bestemt ikke haft lyst til at klappe..

• #93   17. mar 2010 Samt kan tilføje til overstående,at ja gu kan rotten,være en farlig hund..

Kombi af forkert linjer/kombi af skødesløs avl,samt,at de har en ejer,der ikke vil erkende at det ikke bare en skøde hund,men en vogter og en hund,der ikke skal ejes af alle..

Jeg er ikke for forbud,men er klart til mere kontrol,osse på avlen..

Disse racer der er i vælten,skal kun avles med tavle og så skal opdrætterne være mere kritisk,med deres salg..

Min race er i fare,så vel som andre og jeg ønsker ikke for nogen,at man ikke kan ha den race,man sværger til,hvis man vel og mærke,vil stå ved de egenskaber racen nu besidder og ta det ansvar det kræver..

Det har mange ikke ville og derfor står vi her nu..

de skal nok finde andre racer,der vil erstatte,om ikke andet mixer de,så de får hvad de vil ha.. dem der vil ha hunde,der ikke skal fungere normalt i vores samfund..

• #94   17. mar 2010 Theresa.. Slet lige dit indlæg,da du har navn i.. det er udhængning

• #95   17. mar 2010 Theresa.. samt du har jo selv boet i nærheden,så du har vel osse mødt hans hunde løse rundt omkring,som alle andre i nabolaget ?

• #96   31. maj 2010 er bange for desværre bliver dobermann og rottweiler bliver erstattet med amstaff osv.
    i gellerup i århus er der blevet fange 2 dobermann inde for den seneste måned tæver den ene er aflivet fordi den var blevet brugt som kamphund. smiley og mange indvandre har rottweiler som vagt hunde nu allerede. så vi kan kun håbe på de finder på noget rigtig klogt.

Kommentér på:
Muskelhunde erstattet af hvad ?

Annonce