Bank i hundeskov {{forumTopicSubject}}
Hej derude.
Jeg er den heldige/uheldige ejer af to store hvalpe. (9 & 10 måneder)
Heldig fordi de simpelthen er så gode af sig. Elsker alle de ser og møder og bliver helt elektriske når de får øje på nogen som muligvis kunne finde på at snakke med dem. Er i hundeskov med dem stort set hver dag og har været det fra de var helt små. I den sammenhæng er de begyndt at hoppe op ad folk og det bliver værre værre. Idag var det så den forkerte de gjorde det ved, Undskyldte hændelsen og gik videre. Men min ene hund løber tilbage og rammer manden igen, hvorefter han løber hen til mig og hidser sig gevaldigt op og var meget meget truende. Blev pænt bange, da det ikke lige er hvad man regner med når man tager i hundeskov hvor man må gå ud fra at nogen hunde vil hoppe op. Det er selvfølgelig træls at de gør det og vil gerne stoppe det. Problemet er bare at de ikke gør det ved mig, men kun ved andre. Er der nogen der kan sige mig hvordan problemet eventuelt kan løses, da jeg helst ikke vil stå i samme situation igen.
På forhånd tak
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.012
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.142
Jeg bliver ikke selv sur når hunde hopper op af mig, men jeg har så os selv en hund der kan finde på den når hun bliver overgearet.
Selvfølgelig er en hundeskov et sted hvor de må løbe løse og lege, men vil råde dig til at holde dem i snor eller i det mindste lige tage fat i dem når du møder folk og dine hunde begynder at hoppe op og så ellers træne med et bestemt NEJ når de gør det og at de så ikke må hilse på folk når de hopper op. Det er det jeg bruger ved min hund.
Jeg har som sagt selv en hund der kan finde på det, men jeg træner det stadig selvom det kun sker en gang i mellem og min hund efterhånden er blevet 3 år.
Mit indlæg er ikke negativt ment, held og lykke med det.
jul 2009
Følger: 58 Følgere: 54 Hunde: 3 Emner: 48 Svar: 911
(:
aug 2008
feb 2009
Følger: 27 Følgere: 26 Hunde: 1 Emner: 169 Svar: 3.632
maj 2006
Følger: 105 Følgere: 99 Hunde: 6 Emner: 704 Svar: 8.242
Så det er gang i træningen før du igen kan lade dem gå løs.
aug 2008
Følger: 7 Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 446 Svar: 3.686
Hvis man ikke har styr over sine hunde, så må de holdes i snor.
- Det ville jeg så også mene de skulle når det er muskelhundeblandinger, og de er på vej mod de voksnes rækker.
Det kan godt være det bare er mig, men jeg holder i hvert fald min i snor.
sep 2007
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 68 Svar: 1.643
Derfor skal du træne, at det kan betale sig (godbid/kontakt) at have alle fire poter i gulvet/jorden, når man hilser.
Indtil de har lært det, vil jeg råde dig til at have dem i snor, så du kan sørge for at det ikke sker igen. Jo flere gange de gør det, jo bedre bliver det indlært.
maj 2006
Følger: 25 Følgere: 26 Hunde: 3 Emner: 275 Svar: 3.195
aug 2008
aug 2008
aug 2008
Men det er nok heller ikke vigtigt, ellers havde du vel forklaret dig.
feb 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 80 Svar: 898
dec 2008
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 36 Svar: 298
Jeg synes du skal være glad for, at du har to skønne hvalpe der er glade for andre mennesker og gerne vil snakke :o) Selvfølgelig skal de ikke hoppe op, men shit happens og det lyder ikke på dig som om det sker HVER gang I møder andre. Jeg ville spørge fremtidige mennesker I møder om de vil være søde at skubbe hundene ned/ignorere dem når de ikke har alle fire ben på jorden og ligende. Jeg tror (og håber) at alle I møder vil være interessert i at hjælpe jer :o)
Havde manden du mødte selv hunde med? Hvis ja, så er det da dejligt for ham han har så perfekt en hund at den aldrig gør noget forkert....!! Hvis nej, så lad være at gå tur i en hundskov. Jeg møder ofte en dame i "vores" hundeskov der når hun er inden for høreafstand udbryder skringert "jeg er bange for hunde". Og det er selvom min hund ER kommet i snor - det gør vi altid når der er nogen der nærmer sig, med eller uden hund.
dec 2008
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 36 Svar: 298
aug 2008
jun 2007
Følger: 25 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 243 Svar: 8.269
sep 2007
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 68 Svar: 1.643
sep 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 7
"Bank i hundeskov," skrev jeg da jeg er sikker på, at havde jeg sagt èt ord forkert til den herre, var jeg havnet i jorden. Det skal også siges at jeg gik langt væk med begge mine hunde, ved mig, før jeg slap dem igen, hvorefter den ene så løber tilbage. Men alt det her går heller ikke ud på om han var i sin ret til at blive sur eller ej. Kan godt forstå han blev sur, men blev virkelig forskrækket ved hændelsen. Det var sikkert også en øjenåbner for mit vedkommende. De skal selvfølgelig ikke hoppe op ad nogen som helst og det er det jeg gerne vil have dem fralært. Det med bekendte der må være forsøgskaniner vil jeg helt sikkert prøve, plus det med forstøveren, da jeg har gået til træning med begge hunde som hed "psykologi frem for magt." Tit føler jeg bare at de burde sættes på plads og misforstå mig ikke. Kunne aldrig finde på at gøre den ondt, men til tider virker de ligeglade når man bruger de ting jeg har lært.
Fra nu af holder jeg mig fra hundeskoven og kan så bare glæde mig over alle de gode timer og bekendtskaber, jeg og min kæreste har gjort derude.
Takker for jeres svar. Mvh. Michael
sep 2009
De havde selv hund med ja.
aug 2008
Hvis du synes at de generelt at de virker ligeglade kan jeg anbefale kontaktøvelser og virkelig daglig træning, træning, træning...og så ellers tag en dyb indånding, snor på dem så de ikke får mulighed for at være ulydig og vent på at lømmelalderen går over.
sep 2009
aug 2008
Held og lykke med træningen og dine vapser
sep 2009
Bank i hundeskov