367 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Hundevenner Hundevenner

Hej alle sammen.
Har undret mig over noget i et stykke tid og vil spørge hvad i synes.
Der er en stor 'Amstaff' (alt for stor til at det kan passe tror jeg) her i området. Den er utrolig sød og velopdragen, men ja.. STOR!
Da den var lille elskede Coda at lege med den men nu virker hun utryg over dens størrelse og ligefremhed.
Man skulle tro at hun så gerne vil undgå den men nej! Når hun ser den bliver hun jublende glad og nægter at gå en anden vej. Når de så hilser sidder hun på sin hale/lægger sig og viser mange tegn på at overgive sig.

Bør vi undgå at hun snakker med hunde der får hende til at reagere sådan eller er det sundt at hun får snakket lidt hundesprog og ved hvordan man formildner en stor legesyg hund?

Vil meget gerne undgå dumme kommentare. Jeg spørger for at blive klogere og hvis jeg har gjort alt helt forkert må jeg jo så ændre det!

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af lampe 350 kr.
  • Toilet løber 1.000 kr.
  • Bosch vaskemaskine gået i baglås. Har prøvet alt i henhold til manual intet virker 1.000 kr.
  • Montering af emhætte 1.000 kr.
  • Skift forlyslygter Opel Karl 300 kr.
  • Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hundevenner
  • #1   16. mar 2010 Så længe hun ikke virker utryg kan jeg ikke se nogen grund til at lade være. smiley

• #2   16. mar 2010 Balto overgiver sig også hurtigt til større og ældre hunde... tror det er meget normalt... efter min mening er det da fornuftig og logisk adfærd, da en mindre hund som regel rent fysisk ikke kan klare en stor...
    Som sagt overgiver Balto sig ofte og vi har aldrig haft problemer med aggressive hunde eller noget i den stil... Så hvis ikke hun er bange eller utryg tror jeg ikke det er et problem...

• #3   16. mar 2010 Men hun ser jo utryg ud når hun sætter sig på sin hale eller trykker sig mod jorden.. Synes det er svært at sige om hun er utryg eller bare virkelig gør sig lille og hvalpet

• #4   16. mar 2010 Hvis hun var bange ville jeg mene hun ville prøve at komme væk.. At hun lægger sig ned eller sætter sig tror jeg bare er tegn på underdanighed... prøve at virke så lille og ufarlig som muligt... Jeg ved det ikke, det kan være svært at sige når man ikke har set hendes adfærd, men hvis hun som du siger egentlig gerne vil over til hunden når hun kommer forbi den så tror jeg ikke hun er nervøs eller bange...

• #5   16. mar 2010 Okay. Så vil jeg lade hende hilse når hun gerne selv vil smiley
    Tak for svar

• #6   16. mar 2010 min hvalp på 7 måneder elsker også at lege med alt på 4 ben der siger vuf, uanset størrelsen. men når det er store hunde, smider hun sig tit ned på jorden på ryggen. lige indtil den anden hund træder et skridt tilbage, så farer hun efter den.

et tydeligt hundesprog der siger - jeg vil gerne lege med dig og jeg er ikke bange for dig, mn jeg er godt klar over at du er større end mig, så jeg er lidt forsigtig.

så - er enig med de ovenstående ,-)

• #7   16. mar 2010 Super smiley
    Er glad for i siger det er sundt hundesprog for enkelte hunhunde (især schæfere) er begyndt at reagere negativt på hende og da jeg skrev herinde var der nogen der spurgte om hun var provokerende / misforstod signaler, og synes bestemt hun er god til at omgåes andre og forstå hvad de siger. Så dejligt lige at få det bekræftet lidt..

Kommentér på:
Hundevenner

Annonce