Hundevenner Hundevenner
Hej alle sammen.
Har undret mig over noget i et stykke tid og vil spørge hvad i synes.
Der er en stor 'Amstaff' (alt for stor til at det kan passe tror jeg) her i området. Den er utrolig sød og velopdragen, men ja.. STOR!
Da den var lille elskede Coda at lege med den men nu virker hun utryg over dens størrelse og ligefremhed.
Man skulle tro at hun så gerne vil undgå den men nej! Når hun ser den bliver hun jublende glad og nægter at gå en anden vej. Når de så hilser sidder hun på sin hale/lægger sig og viser mange tegn på at overgive sig.
Bør vi undgå at hun snakker med hunde der får hende til at reagere sådan eller er det sundt at hun får snakket lidt hundesprog og ved hvordan man formildner en stor legesyg hund?
Vil meget gerne undgå dumme kommentare. Jeg spørger for at blive klogere og hvis jeg har gjort alt helt forkert må jeg jo så ændre det!
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.350
dec 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 148 Svar: 3.800
Som sagt overgiver Balto sig ofte og vi har aldrig haft problemer med aggressive hunde eller noget i den stil... Så hvis ikke hun er bange eller utryg tror jeg ikke det er et problem...
feb 2009
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 83 Svar: 1.026
dec 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 148 Svar: 3.800
feb 2009
Tak for svar
okt 2009
Følger: 13 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 78 Svar: 1.395
et tydeligt hundesprog der siger - jeg vil gerne lege med dig og jeg er ikke bange for dig, mn jeg er godt klar over at du er større end mig, så jeg er lidt forsigtig.
så - er enig med de ovenstående ,-)
feb 2009
Er glad for i siger det er sundt hundesprog for enkelte hunhunde (især schæfere) er begyndt at reagere negativt på hende og da jeg skrev herinde var der nogen der spurgte om hun var provokerende / misforstod signaler, og synes bestemt hun er god til at omgåes andre og forstå hvad de siger. Så dejligt lige at få det bekræftet lidt..
Hundevenner