{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.617 visninger | Oprettet:

At slå sin hund i hovedet {{forumTopicSubject}}

Jeg passer en fb blanding og var derfor ude at gå med to hunde idag. Vi møder på vores vej en kvinde med en rottweiler. Ingen problemer der.

Jeg ser at hun trækker sin hund godt ind til sig og derfor gør jeg det samme. Samson er dog ikke til at trække afsted med - han sætter sig nemlig hver gang han møder store hunde. Så jeg trækker ham ind til mig og det samme med den anden hund. Og så afventer jeg, at de passerer os på fortovet.

Rottweileren gør udfald så jeg trækker afsted med mine hunde for at gøre det hurtigt overstået for kvinden, der trods alt har flere kilo at holde tilbage. Men hun skælder den ud og slår den i hovedet med håndtaget på flexlinen.
Selv da vi nåede 40-50 meter væk stod hun og skældte den ud.

Hvad gør I andre med så store hunde? er det ikke samme metoder som med mindre hunde? Eller er noget gået min næse forbi - jeg spørger af oprigtig nysgerrighed.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At slå sin hund i hovedet
  • #1   10. mar 2010 Hun skulle selv ha' en i hovedet

• #3   10. mar 2010 mine hunde kan nu godt få et lille dask vis de ikke lige opføre sig som de skal

• #4   10. mar 2010 Jo men det var ikke et lile dask. Jeg ville ønske, at jeg havde sagt noget, men jeg var både chokeret og havde mit hyr med to hunde, for når først der er gjort udfald, så holder Samson sig ikke tilbage, når der er en tæve med.

• #6   10. mar 2010 Min g.d elsker alle hunde og mennesker, men skal vi passere nogle - beder jeg ham altid at stå, til de andre er forbi. Stopper de andre og spørger om han vil snakke, så er det ok.
    Har man en stor hund med mange kræfter, har man pligt til at kunne styre sin hund, via kommandoer.

• #7   10. mar 2010 altså salto har jeg først fundet ud af fornylig ikke skal hilse på andre hunde igen(efter jeg læste en trådstarters hunds profil og kunne genkende noget af adfærden fra Salto af, såh nu det slut med at lade ham hilse ham sætter jeg tæt ind til mig mens hundelufter hunden, og muligvis Milo hilser, siger han bider for nogle respektere ikke at man siger han er bange fra andre hunde, men til at starte med blev jeg utrolig ked og gal af hans adfærd, men slå ham nej! jeg respektere at han ikke skal hilse på andre hunde selvom det træls og han nogle gange virker som om han gerne vil hilse

• #8   10. mar 2010 jeg holder willum på tilbage på brystkassen,, eller lægger hånden over hans snude.... når han slapper af og står/sidder pænt nøjes jeg med at holde ham i snoren.

• #9   10. mar 2010 MIn den ene hund gør udfald mod andre hunde ISÆR når hun er i snor.
    Hun er selv blevet overfaldet af en anden hund da hun var hvalp så der er ingen tvivl om at min er BANGE for andre hunde.
    Jeg laver normalt en SIT / KIG OP øvelse og lader den anden hund, passere mens jeg laver øvelser med mine egen.

OG SOM Lea skriver, det er lidt træls man har en hund som IKKE kan hilse på andre hunde, men hvis man ACCEPTERE at sådan er det bare kan man jo sagtens undgå at det skal blive et problemnår man mødes med en anden hund.

MEN at slå sin hund??? ALDRIG i livet...

ER selv vokset op med tæsk / slag hjemmefra og jeg tager virkelig afstand fra det både overfor børn og dyr.
    Vold er afmagt og det løser bestemt ikke problemet.

• #10   11. mar 2010 Jeg synes bestemt der er en tendens til at store hunde opdrages mere "håndfast" end små.

Ejerne føler vel de bedre kan forsvare at slå en hund, der er mere på deres egen størrelse... Forstå det hvem der kan.

Min Mingus hidser sig også vældig meget op, når vi møder visse hunde, og det eneste jeg kan gøre, er at trække af ham den anden vej. Han er fuldstændig uden for pædagogosk rækkevidde, så jeg kunne i princippet skrige mig gul og blå, uden at han ville ænse det. Men det gør jeg naturligvis ikke smiley

• #11   11. mar 2010 Louise : Den tendens håber jeg da ikke at mange tror på. Uanset hundens størrelse burde det slet ikke være nødvendigt at slå en hund. Personligt mener jeg at det er vigtigt at kunne kontrolere en stor hund verbalt eller med håndtegn, da hunden jo kan have en del flere kræfter, end mennesket i den anden ende af linen

• #12   12. mar 2010 Hanne J

Jeg er bestemt enig med dig, men ikke desto mindre er det hvad jeg ofte oplever.
    Meget trist.

• #13   12. mar 2010 nu ved jeg ikke hvor hårdt hun daskede til den. men det skader sgu ikke at tage i sin hund. Hvis mine hunde laver et nummer, hvor et NEJ og nyk i linien ikke er nok tager jeg sgu i dem i kæberne og skælder ud eller sætter knæet ind foran hovedet. Men det betragter jeg nu ikke som vold. Men vi opdrager alle vores hunde på hver sin måde. Og vil sige de store hunde kræver mere nul tollerance end de små for når edt går alt med en stor hund så går det virkelig galt. Hvorimod de små jo kan holdes med to fingre. Desuden er min personlige holding af alt for mange opdrager ders hunde på en vattede måde og menneskeliggøre dem. DET ER EN HUND og NEJ man mægler ikke med en hund. NEJ ER NEJ

• #14   12. mar 2010 ^^

Hvor bliver jeg trist når der er nogle, der slet ikke følger med i hvad der sker inden for moderne hundetræning.
    Tragisk...

• #15   17. mar 2010 er helt enig med linda a folk er sku for vattet

• #16   19. mar 2010 Eller også er folk bare ikke kloge nok til at opdrage deres hund med ordentlige metoder, men er nødt til at ty til vold...

• #17   20. mar 2010 det har jo ikke noget med vold at gøre

• #18   20. mar 2010 Det kommer an på hvordan man definerer vold. Jeg definerer det som vold når man påfører hunden smerte, fysisk og psykisk. Og efter min bedste overbevisning gør det ondt at få et ryk i linen og blive taget i kæben mens man bliver råbt ind i hovedet.

Det er et tegn på afmagt, og os "kloge" mennesker burde efterhånden vide bedre.

Kommentér på:
At slå sin hund i hovedet

Annonce