Tibetansk spaniel vs. chihuahua {{forumTopicSubject}}
Hej alle tibbe - ejere og chihuahua - ejere!
Hvorfor er netop jeres race den bedste i verden?
Jeg har gennem lang tids overvejelse fundet frem til at min nr. 2 hunderace skal være en af de to.
Jeg har tænkt mig at se på dem til verdensudstillingen i Herning.
Det er bare super svært at vælge, da jeg synes de begge er enormt skønne. Dog er jeg i tvivl om hvad der er mest praktisk, da det er en hund der kommer til at blive transporteret i bus når vi skal langt afsted da jeg ikke har bil.
Jeg ser både fordele og ulemper ved begge racer, men hvad er jeres erfaringer med dem mht. sundhed osv.?
Det bliver en DKK hund, så gerne folk der også har en DKK hund eller lignende må gerne komme med deres erfaringer om dem.
nov 2009
Følger: 6 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 66 Svar: 560
I tibber vil en black / tan være min favorit, eller måske noget der ligner husky.
Den skal bruges til udstilling og avl...
Racerne skal ikke sammenlignes, men vil bare høre gode og dårlige sider fra netop den race I har.
nov 2009
nov 2005
Følger: 76 Følgere: 66 Hunde: 8 Emner: 21 Svar: 1.338
nov 2005
Følger: 76 Følgere: 66 Hunde: 8 Emner: 21 Svar: 1.338
nov 2009
feb 2005
Følger: 41 Følgere: 40 Hunde: 3 Emner: 129 Svar: 2.654
jan 2008
Følger: 20 Følgere: 18 Hunde: 3 Emner: 273 Svar: 7.102
begge er meget tillidsfulde og livlige
tibbe Fimze: en rigtig familehund, elsker at være i centrum og er/kan være meget stædig og selvstændig, ikke altid den har lyst til at gøre som man beder om, men en godbid kan altid overtale. Synes han er meget lærenem, men lider af selektiv hørelse, har et kæmpe ego, en rottweiler i en lille krop, går ikke af vejen for at opfordre store hunde til vild leg, roligt temperament, og meget 'kongelig' kan godt give hals hvis der kommer nogen, men falder til ro når han har hilst:-))
chi Carlo: han er ikke en helt 'normal' Chi, - han har stort gåpå mod og er ikke resaveret over for mennesker, meeen dog lidt 'racist' og skal se fremmede hunde an, inden han accepterer kontakt.
har lidt mistanke om at der er en kænguru i ham, han hopper virkelig højt hvis vi ikke passer på, at det interessante foregår i gulvhøjde. Han er livlig og kærlig, en rigtig puttehund, men også en med krudt i måsen, elsker at fræse rundt i haven, både i sol og sne, men han tror han smelter hvis det regner:-))
han er meget rolig når han er alene, men er de sammen, så har han lyd på ved lyde han ikke kender, og hvis han ikke kan se hvor de kommer fra.
skøn race, vi 'venter' en mere om godt en mdr.:-)
feb 2005
Følger: 41 Følgere: 40 Hunde: 3 Emner: 129 Svar: 2.654
jan 2008
Følger: 20 Følgere: 18 Hunde: 3 Emner: 273 Svar: 7.102
Tibetansk spaniel vs. chihuahua