Kamphunde - HJÆLP KONTAKT SØGES {{forumTopicSubject}}
Hej alle kamphundeejere og evt. nogle, der har haft uheldige episoder omkring kamphunde!
Vi er 3 piger, som er igang med at lave en stor opgave, der omhandler den store kamphunde konflikt.
Vi kunne meget godt tænke os et interwiev med nogle kamphundejere for at høre JERES holdninger!
Vi kunne også MEGET godt tænke os at høre fra nogen, der evt. er blevet angrebet af en kamphund/din hund er blevet angrebet/ - UHELDIGE KAMPHUNDE EPISIODER!
Vi ringer enten over telefon eller mødes med jer! Dog helst telefon! (:
Håber at I vil hjælpe. Hvis der er noget i ikke forstår, så spørger i bare.
Hilsen Aisha, Kathrine og Tanja
P.S: HVIS I KENDER NOGLE KAMPHUNDE OPDRÆTTERE SÅ SKRIV MEGET GERNE KENNELERNE TIL OS
på forhånd tak
jan 2008
Følger: 24 Følgere: 21 Hunde: 1 Emner: 9 Svar: 606
apr 2008
Følger: 15 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 15
Tusind tak!
jan 2008
jan 2008
feb 2006
Følger: 40 Følgere: 46 Hunde: 3 Emner: 129 Svar: 557
apr 2008
- men muskelhunde bliver desværre "for bredt der man jo herunder kan placere mange racer" - hvis du forstår.
Vi har om selve den konflikt med "kamphunde" men vi skal også ind på det med muskelhunde (kan ikke rigtig uddybe det bedre)!
Håber at du forstår! (:
Stolt ejer af ambull: Ok, ja meget gerne.
apr 2008
jan 2008
Men sender en pb til dig
apr 2008
nov 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 44 Svar: 542
apr 2008
Minni G's: Det har du også ret i. Men vi vil skrive om KAMPHUNDE! og vi vil høre om "kamphundeejere", bliver set skævt til når de går med deres hunde ude på gaden. Og hvordan situationen har udviklet sig!
Vi er ikke specielister på emnet endnu (:
Btw: Det her skal IKKE medføre til en debat! Håber I forstår
mar 2007
Følger: 7 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 18 Svar: 143
apr 2008
okt 2005
Følger: 59 Følgere: 245 Hunde: 2 Annoncer: 1 Emner: 161 Svar: 5.530
Eller avler man sig ud af problemerne gennem årene, så alle kamphunde, jagthunde, hyrdehunde, vogterhunde osv efterhånden kun bliver til familiehunde?
jan 2008
jul 2007
Følger: 11 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 20 Svar: 110
En chi er jo ikke en kamphund fordi den bider en kat, det gælder for alle racer.
aug 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 2 Svar: 248
Og jeg mener da ikke det er lovligt at træne kamphunde i DK, så det får man svært ved at finde?
apr 2008
Jeg mener naturligvis at det er uundgåeligt at misforstå mig, da jeg måske ikke har formidlet mit budskab ordenligt!
Det menes at der er én af disse "kamphunderacer" som det ligepludselig kan slå klik for (dvs noget psykisk!), og der ligger altså en kæmpe debat OM kamphunde!
Desuden har vi fået en masse henvendelser fra folk, der både har brugt begrebet kamphunde og muskelhunde!
Så stop med at hænge os op på det! (hvis det altså er det i gør!)
- det er på ingen måde for at lyde sur, jeg synes at det er skønt at folk er interesserede og gerne vil skrive, men fortsæt med at holde det i en PÆN TONE!
jul 2007
Følger: 11 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 20 Svar: 110
okt 2005
Er en kamphund, ikke en hund der i tidernes morgen er avlet til kamp i en eller anden form?
Eller avler man sig ud af problemerne gennem årene, så alle kamphunde, jagthunde, hyrdehunde, vogterhunde osv efterhånden kun bliver til familiehunde?
og du skriver:
muskelhunde er vel hunde med store muskler? =)
Ja, det har næsten alle racer, så det er da også et forkert ord??
jan 2008
feb 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 5 Svar: 6
Mig og min kæreste er heldige ejere af en amstraff - lab
Også en såkaldt muskel hund ?
Du er velkommen til at skrive ang spørgsmål
hilsen camilla
okt 2005
Jeg siger ikke at muskelhund er et negativt ord, men jeg synes det er et medieskabt navn og er en fejlbetegnelse.
Hvad med jagthunde, hyrdehunde vogtere. Er det også kun træning der kan få det frem i dem?
feb 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 5 Svar: 6
grundet vores er familie hund og en dejlig en en snaksen.
Han har aldrig gjort en flue fortred og kan med alle hunde og andre dyr.
aug 2009
aug 2009
okt 2005
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 30 Svar: 5.451
Og det er det, der er gjort f.eks med pit bull terrieren.
jan 2008
Følger: 40 Følgere: 38 Hunde: 10 Emner: 68 Svar: 771
De kan findes på de forskellige hjemmesider
apr 2008
mar 2007
Følger: 8 Følgere: 8 Emner: 74 Svar: 3.828
Uanset hvad man kalder det, så det i søger noget info om, er de hunde racer der skaber nogle problemer for tiden af den ene eller anden grund.
Derfor som flere forslår, tag fat i racerepræsentanterne for de racer i ønsker at vide mere om. Men hver forberedt på at de fleste(med go ret) bestemt ikke vil være med til at kategorisere deres racer som Kamphunde.
Derfudover vil jeg varmt anbefale at Bull Image Gruppen under Dansk Terrier Klub. De samler trådene i debatten for de 4 racer under DTK, Amerikansk Staffordshire Terrier, Staffordshire Bull Terrier, Bull Terrier og Mini Bull Terrier.
http://www.dansk-terrier-klub.dk/?PageID=220&Lang=Dk&SiteID=1
Hvis du har nogle spørgsmål skrevet ned, kan du sende dem i en PB og jeg skal gerne svare efter bedste evne.
feb 2006
Følger: 15 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 7 Svar: 46
begge ord er medieskabte, men både DKK og langt de fleste ejere af store muskuløse hunde har taget ordet Muskelhund til sig.
Er selv ejer af en Amstaff "amerikansk staffordshire terrierr" og i er meget velkomne til at skrive for mere info.
apr 2008
Kim: Tusind tak, til dig også!
- jeg kontakter jeg begge i løbet af ugen
apr 2008
KAMPHUNDE er hunde, som er avlet til kamp - ja, avlet til at kæmpe!
Der er mange racer, som der er avlet til at kæmpe og selvom de er blevet avlet til det for mange år siden, kan de stadig/HAR de stadig genet i sig, og i en uheldig situation kan det lige pludselig så klik for dem!
- Medierne har med deres nærmest skrigende titler givet os mange fordomme.
Under begrebet kamphunde kan vi stille mange racer. F.ek.s: Pit bull's, Bull terrier osv.
Vi synes at det er en forfærdelig livsstil for hunden. For vi bliver sgu så fordomsfulde, når vi hører om det ene og det andet.
Men mange af de såkaldte kamphunde er altså farlige, for det KAN slå klik for dem i en uheldig situation.
Men hvor mener I at konflikten er?
Hvad er problemet med kamphunde? Hvornår startede det? Og hvad kan vi gøre for at stoppe det? Hvorfor angriber hundene, og hvem angriber de (mennesker eller andre hunde)?
Men vigtigst af alt hvor ligger konflikten i det?
OG er der nogen, som ved hvad "den farligeste kamphunds race" er?
Kamphunde - HJÆLP KONTAKT SØGES