258 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

hjælp... hjælp...

er der nogen der har et godt råd til at blive kvit med "snask" i næsefolden?

Tyson har døjet med det et stk tid nu, og nu smider jeg håndklædet i ringen.

Har prøvet alt hvad jeg lige har kunnet finde på, klohexidin opløsning, atamon, ørerens (læste på en amerikansk site at det skulle hjælpe), fjerne det med vatpind, wc-papir, bløde klud.

Gode råd modtages med kyshånd.....

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.
  • Opsætning af lampe 250 kr.
  • Fjernelse af rødder fra buske. 1.000 kr.
  • Tjekke rør og skifte en pakning - fra have ind i hus 2.000 kr.
  • Vandhane Blinker røde 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjælp...
  • #1   13. jan 2005 Hva mener du med næsefolden?

• #2   13. jan 2005 Altså jeg mener er det selve næsen eller en hudfold over den?

• #3   13. jan 2005 der er en fold over næsen, mellen næsen og den fold samler der sig noget "snask", som jag simpelthen ikke kan komme af med...

Det er noget hø, og godt lugter det altså heller ikke!

En af de få gener ved en hund med FLAAAAD næse.

Men jeg kan da nævne endnu flere goder end gener...

• #4   13. jan 2005 Lone S: Ja, Tyson blev lige 10mdr i tirsdags, så den helt store erfaring har vi heller ikke.

Tak for rådet, det vil vi prøve. Har indtil videre kun brugt en blød tør bomulds-klud, men dagen efter er der lige så meget snask som dagen før... smiley

Til ANDRE: andre gode råd modtages fortsat...

• #5   13. jan 2005 Man kan få klorhexidin som pulver. Det lyder lidt som om det er lidt betændelses-agtigt. Gilbert får vådt eksem melem poterne af og til (foderallergi) Og når det sker kommer jeg klorhezidin pulver i. Det virker drøngodt når der er betændelse. Men når betændelsen er væk vil jeg da også sige en våd klud efterfulgt af en tør. Pulveret er jo netop godt fordi klorhexidin i væskeform jo bare tilfører mere fugt til et sted, der har et "fugtproblem".. Mens pulveret hjælper lidt med at tørre.. Jeg synes du skulle prøve det.
    Belinda og Gilbert.

• #6   13. jan 2005 Belinda: det lyder som et rigtigt godt råd...

Det der klohexidin som pulver, køber du det på apoteket?
    Havde fået anbefalet af dyrlægen at prøve at bruge klorhexidin...

• #7   13. jan 2005 Ja, på apoteket.
    for mange år siden havde jeg en kat, der fik et sår og så fik hun det pulver, og siden har jeg altid haft det i huset. Jeg prøvede det faktisk først på Gilbert for kort tid siden, men det virker død-godt. Han havde mild eksem på forpoterne. Det var væk dagen efter. Og han havde meget på bagpoterne. Den ene var god efter to dage. Og den anden 4 dage. Og det var så slemt at han var begyndt at halte.
    Så prøv det. Ca 35 kr for en lille bitte flaske, men man bruger ikke ret meget. Bare et tyndt lag. Lad mig endelig høre om det virker.

• #8   13. jan 2005 Belinda: TUSIND TUSIND TAK...

Var næsten ved at blive tosset over ikke at kunne finde ud af hvad jeg skulle gøre, det er jo synd for det bette kræ, for det klør jo, så han står på hovedet for at klø sig!

Drøner ned på apoteket straks...

• #9   13. jan 2005 Håber det hjælper ;o)

• #10   13. jan 2005 Hej Morten og Jeanette..

Jeg tror ikke det er så super godt at kommer pulver eller andet i sådan en fold der let holder på fugten, men at du - med mindre der er rift og betændelse - må vaske og tørre som Lone gør det og måske gøre det til en rutine at vaske og tørre 2 - 3 gange om dagen...

Jeg kender godt pulveret og det er super til de eksembler Belinda beskriver - det er også steder der får LUFT og det er en meget vigtig forskæl..

Jeg har altid læret omkring hudfolder der jo er varme/fugtige og let holder på småskidt og snavs, at varmen/fugten let får bakterier til at "eksplodere".... Og kan der ikke komme luft til så det forbliver tørt af naturlig vej - ja så må man hjælpe til ved at holde folden/huden så ren OG tør som muligt HVERDAG

Held og lykke med det.....

Knuss Karina..

• #11   13. jan 2005 Hej Karina
    Jeg har tørret tyson i næsen hverdag, med en blød tør klud, men dagen efter er det tilbage...

Så tror du ikke det med klorhexidin-pulveret er et forsøg værd? - og altså stadig tørre ham hverdag, bare suplere med det klorhexidin?

• #12   13. jan 2005 Nej personligt er det hvad jeg har lært om bla. sår pleje og mikrobiolegi - fugt og varme skal ha luft for at kunne holde sig tør og ikke få en opblomstring af bakteriefloaen og da vi her taler om en tæt hudfold ville jeg bestem fraråde at putte noget som helst andet i en en vaskeklud og en grundig aftørring - flere gange omdagen...

Dette forudsætter s'følig stadig, at vi taler om et IKKE allerede betændt område ;o))

• #13   13. jan 2005 ER det gulligt-grønt ildelugtene snask vi her taler om??

• #14   13. jan 2005 Skal afsted nu, men jeg håber i finder udaf det ;o))

Knuss..

• #15   13. jan 2005 nej, det er brunligt, men lugter betemt ikke godt...

Kommentér på:
hjælp...

Annonce