{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
936 visninger | Oprettet:

Daniel J
Daniel J
Tilmeldt:
18. jan 2010
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 7

Forbandede udlejer {{forumTopicSubject}}

Ja det hele startede med at min udlejer var begyndt at blande sig meget i mig og min familie's privat liv og ville bestemme ALT! Så blev huslejen sat op men alle de ting som de skal ordne ved huset bliver aldrig lavet. blandt andet døren ud til har manglet lister og skidt og lort det sidste halve år. Men det er aldrig blevet lavet. Det fik mig til at kigge på et nyt sted at flytte hen da jeg simpelthen ikke kan leve med hun skal rende ved os hele tiden og vil bestemme hvordan vi skal leve og vores økonomi.
Men her tidlere idag kom prikken over i'et. Hun har været imod jeg har anskaffet mig en hundehvalp og idag tog hun så ved den og smed den hen af gulvet så den peb og gemte sig. Så tændte jeg af og jeg er stadig meget meget sur og har lyst til at give hende den samme tur. Men jeg skyndte mig at ringe til en udlejer tæt på hvor jeg bor nu og aftalte at vi sgu få lavet den lejeaftale hurtigst myligt hvilket så er på mandag. Men nu har vi jo så 3 måneders opsigelse. Hvad kan man gøre ved det. Jeg vil nødigt blive boende så længe ved siden af hende som kunne finde på at smide min hvalp. Jeg er rasende!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forbandede udlejer
  • #1   6. mar 2010 Du har selvfølgelig tjekket din kontrakt, at du må have en hund.
    Og hun kan kun blande sig i din økonomi, hvi du har givet hende nogle oplysninger.
    Lidt rodet, dit indlæg.
    Hvorfor skal en anden udlejer lave en kontrakt?


  • #2   6. mar 2010 Doggymom-

    Tror det er kontrakt på en ny bolig


  • #3   6. mar 2010 Tror nu ikke hun har lov at komme rendene hos jer uden i giver hende lov, selvom hun er ejer af bygningen

  • Daniel J
    Daniel J Tilmeldt:
    jan 2010

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 7
    #4   6. mar 2010 Ja det gik lidt hurtigt mit indlæg. Det er selvfølgelig en udlejer på en ny bolig.

  • #5   6. mar 2010 Jamen der er jo ikke så meget at gøre vel.. Man hæfter for de 3 mdr. medmindre boligen bliver lejet ud før.
    Hvad med at låse døren så hun ikke kan komme ind?? smiley


  • Daniel J
    Daniel J Tilmeldt:
    jan 2010

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 7
    #6   6. mar 2010 Hun har ikke fået nogen oplysninger om min økonomi. Hun er bare en meget snagende ældre kvinde. Hun er nabo til bygningen og kommer stort set rendene hver dag. Jeg håber på at vi kan tale/betale os ud af de 3 måneders opsigelse.

  • Daniel J
    Daniel J Tilmeldt:
    jan 2010

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 7
    #7   6. mar 2010 Jeg kan vel ikke bare skride fra den opsigelse smiley

  • #8   6. mar 2010 Du får sikkert ikke indskuddet tilbage, så hvis du får en anden lejlighed, så kan du sige at indskuddet i den nuværende bos op, dvs at de 3 mdr du har betalt i indskud dækker 3 mdr´s husleje , og vil hun ha at lejligheden skal lejes ud så sætter hun den nok hurtigt i stand og lejer den ud. Har en papsøn som boede i en ungdomsbolig, han havde ikke været i sin lejlighed mere end max 1 uge, så boede han hos venner. han havde ikke siddet på en stol han havde ikke hængt noget som helst op på væggene, men alligevel skulle han betale for istandsættelse af lejligheden. Så du skal ikke regne med du ser noget til indskuddet.

  • #9   6. mar 2010 Kan Lejernes landsorganisation måske ikke hjælpe dig? http://www.lejerneslo.dk/

  • #11   6. mar 2010 Kan man ikke blive smidt ud af en lejebolig?
    For så skal man vel ikke betale i de 3 måneders husleje, eller hvad?
    Bor i andel, så kender ikke meget til leje : )


  • #12   6. mar 2010 Udlejere må IKKE komme i tide og utide.. vi stod selv med samme prob, og valgte at flytte, da de nægtede at ringe på forhånd.
    (De kom rendende flere gange om ugen). Og de var mærkelige og meget ubehagelige... Manden var sågar pervers overfor mig.. FØJ!

    En udlejer skal ringe eller skrive, med 3 ugers varsel INDEN de har krav på at dukke op.

    Og hvis nogen nogensinde gjorde sådan ved min hund, som du beskriver, så havde vedkommende simpelthen fået sådan en på kassen som de aldrig ville glemme! Og noget af en opsang!


  • #13   6. mar 2010 Nu hjælper det jo næppe at ty til vold, Pia..

    Men jeg ville flytte og så ville jeg kontakte LLO.



  • #14   7. mar 2010 Puuha det med udlejere kan ende helt helt galt:(

    Min gamle hund - som var glad for mennesker, så rødt når hun så min udlejer.....hun forsøgte vitterligt, at bide ham!

    Hvorfor? Jooo han var ikke rask i roen! Det hele startede med, at han råbte af hende og sparkede ud efter hende, da hun gik hen for, at hilse på ham - herefter forsøgte han, at køre hende ned i vores gårdsplads....men det var nu "småting".
    Jeg havde/har billeder af hjulspind gennem hele gårdspladsen - men politiet sagde, at jeg intet kunne stille op....min udlejer kunne blot sige, at han ikke så hunden.

    Min hund løb aldrig hjemmefra - men en dag var hun væk......jeg ledte og ledte - jeg hørte en sagte hylen i det fjerne:(
    Jeg fandt hende - hun kæmpede for, at holde sig ovenvande - i udlejerens gylletank!!!!!:(:(:(
    Ved hjælp af naboer, kravlede jeg ned efter hende og fik hende hevet op (25 kg hund) - og afsted til dyrlægen det gik...og ja mig til lægen bagefter.

    Hun overlevede - men udviklede allergi og hver evige eneste dag, når udlejeren kørte gennem gårdspladsen røg hun helt op i det røde felt....hun gøede ikke, som når der kom gæster....hun gøede som en ekstrem gal/bange hund:(

    Hvordan det kunne ende sådan?
    Jo - jeg boede på en gård, hvor jeg var meget glad for, at bo - Havde mine heste på gården, hunden og katte og jeg havde det rigtig godt med min udlejer......men hans kone døde og han solgte gården - til én som åbenbart ikke ønskede jeg, min datter og vores heste, hund og katte var der.

    Han startede med, at lave en pris på opstaldning af hestene, der gjorde at det var billigere for mig, at opstalde dem ude på fuldpas...... - og jeg var derved tvunget til, at flytte dem
    Og så kørte det ellers derfra.......mistede også min datters kat - han lå og var kørt ned på den private grusvej:(
    Han kørte som en vanvittig i gårdspladsen - så jeg ikke turde lade min datter lege udenfor uden jeg var med....

    Og ja han skulle have penge for, at der stod ting i stalden osv osv osv og huslejen skulle også sættes op - dog kendte han ikke til reglerne omkring varsling osv, så disse ting ignorerede jeg totalt.

    Jeg flyttede før tid og ja jeg fik diverse trusselsbreve og han ville videregive sagen til en advokat.
    Han ville have, at jeg skulle male, slibe gulvet ned, lægge nye tæpper mm - han forsøgte i den grad, at ignorere, at der i min gamle lejekontrakt stod, at jeg havde overtaget stedet uistandsat og ikke skulle aflevere stedet nyistandsat ved fraflytning.
    Lige da han overtog gården, forsøgte han også, at få mig til, at skrive under på en ny lejekontrakt - men her nægtede jeg - heldigvis!!!

    Så altså.....pas på - det kan ende gruelig galt - især hvis man render ind i et menneske uden empati af nogen art.






  • #15   7. mar 2010 LLO vil hjælpe hvis du er medlem, LLO er en frivillig organisation, og har brug for de økonomiske midler fra medlemmer, hvis de skal hjælpe.
    Tag din kontrakt, og læs den godt igennem. Her kan du se dine rettigheder nedskrevet, hvis disse regler er fuldt, kan udlejer intet gøre.
    Samtidig ville jeg fortælle, med meget store ord, at hvis hun ikke kan respektere din hvalp, dig og din levestil. Holder hun sig væk, eller du vil ringe til politiet og anmelde hende for indbrud. DU har lejet boligen, og så længe det er din på kontrakten, har hun intet at lave der. Og har ingen ret, medmindre hun er indbudt eller hun har lagt en advarsel om besøg, da regler eventuelt ikke er overholdt. Kig også derfor efter mangler, når ny kontrakt med ny udlejer skal skrives, så der ingen misforståelser kommer løbende!! :-))


  • #16   7. mar 2010 ring til LLO, de kan sikkert hjælpe jer,

  • #17   7. mar 2010 Hvorfor fanden kastede hun hunden hen af gulvet? Store idiot..
    Hvis der var en der bare tænkte tanken om at være voldelig mod min hund, ja så havde det endt galt..


  • #18   7. mar 2010 Martin J:

    Ja puha, tør slet heller tænke på hvad der var sket, hvis en person havde kastet en af vores tøser hen ad gulvet. Tror skisme før jeg havde reageret manden havde givet kællingen samme tur. MEN det hjælper jo bare ikke, så ender det jo med hun for retten på sin side, hvor nu, det lyder som TS har retten hos ham :-))


Kommentér på:
Forbandede udlejer

Annonce