tisser stadig inden for (lidt langt) {{forumTopicSubject}}
OK måske det er et lidt dumt spørgsmål, men vores hund ved udemærket godt at der skal tisses udenfor og han har også været næsten renlig i en måned nu.. MEN i gennemsnit ca hver anden dag tisser han stadig inden for en enkelt gang eller to... Er det normalt? Jeg mener, når han godt ved han skal tisse uden for burde han så ikke gøre det.. de sidste par gange har han ikke vist tegn til at skulle tisse overhovedet og er også gået ved væk fra os for at tisse som om han godt ved det er forkert...
Og skal lige siges han sagtens kan holde sig hele natten og flere timer når han er alene hjemme, så det er ikke fordi han fejler noget, men når vi er hjemme skal han åbenbart tisse oftere og gør det så stadig inden for jævnligt.
Hvad kan jeg lige gøre ved det? Når jeg opdager det siger jeg nej og tager ham udenfor ligesom ved renlighedstræning, men alligevel gør han det.
Synes da det er lidt underligt, så ville lige vide om I andre også har oplevet det med jeres ellers renlige hvalpe...
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.617
Det er noget skidt, for det tyder på at hn er utryg ved at tisse, når I er i nærheden.
Han ved IKKE at det er forkert, men frygter jeres reaktion.
Jeg tror simpelthen ikke på at han ikke viser nogle som helst tegn.
ET tegn er da at han søger væk fra jer? Så når han gør det, så fat i ham stille og roligt og gå med ham udenfor. Han kan IKKE selv gå ud og tisse endnu:-)
jan 2010
Følger: 42 Følgere: 40 Hunde: 5 Emner: 403 Svar: 3.011
det sidste stykke tid var det ligesom du beskriver med din hund , sådan on and off , men til sidst var han renlig
apr 2009
Følger: 19 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 141 Svar: 898
dec 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 148 Svar: 3.800
ja jeg ved godt det med at han går væk at det er tegn på han godt ved at det er forkert og derfor er utryg ved at gøre det mens vi er der.. Hvilket er underligt for vi har ALDRIG skældt ham ud eller noget når han har tisset indenfor... Men nu siger vi nej, men ikke på den hårde måde, bare mere sådan lidt "ej det var ikke så godt" og så kalder vi på ham og skynder os ud med ham.... Så vi gør det stadig på den positive måde, synes jeg da....
Og nej han viser altså ingen tegn... Her før gik han ind i soveværelset hvilket han ofte gør for at snuse eller ligge i sengen, men han har aldrig nogensinde tisset derinde... Og skal lige siges at han altså hverken var gået ud til døren eller noget, han gik bare direkte fra sin kurv og ind i værelset og tissede.. Meget underligt syns jeg....
Charlotte og Simse:
Ok det trøster mig lidt at andre også har oplevet det.... Så er det nok abre fordi han ikke er helt 100% renlig endnu...
dec 2009
Nej han er nemlig ikke så gammel endnu, men det var ellers begyndt at gå så fint men så begyndte han pludselig på at tisse lidt inden for igen, så skulle bare høre om det var normalt eller om jeg havde gjort noget galt..
Kinesisk kiwi:
Han prøver ekstremt mange grænser af lige nu... med alt... Han er generelt meget rolig og velopdragen, men lige i øjeblikket er han meget flabet hehe... så kan godt være det er det måske...
jul 2006
Følger: 21 Følgere: 16 Hunde: 3 Emner: 16 Svar: 350
jan 2010
Følger: 4 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 387 Svar: 2.743
Han gik dog til døren, men hvis vi ikke lukkede ud med det samme, satte han sig bare nogle gange. Det lader dog til at være stoppet igen.
Jeg trøster mig også med at han kun er 5 mdr. og hvalpe kan få tilbagefald.
Men for første gang i dag, har han holdt sig i 8 timer mens vi var på arb. Super skønt.
Så jeg er sikker på din hund nok skal stoppe med det igen
dec 2008
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 36 Svar: 298
Jeg husker, at vores hvalp fik en slags "tilbagefald" hvor han en periode tissede inde mere end han plejede at gøre, men pludselig en dag holdt det op. Vi blev ved, som du, og havde konstant et øje på ham, men alligevel fik han sig lusket ud i gangen og fik lavet en lille pøl ;o)
So hang in there...det skal nok komme. Håber du kan bruge det til noget.
dec 2008
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 36 Svar: 298
jul 2009
Følger: 11 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 95 Svar: 2.275
Og gør hunde generelt ik mange ting de ik må selvom de godt ved at det er forkert - Det er charmen ved dem
dec 2009
Men jeg takker for alle jeres råd og fortsætter renlighedstræningen med masser af ros og godbidder og håber han snart bliver helt renlig... Tak for hjælpen...
apr 2009
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 28 Svar: 653
dec 2009
tisser stadig inden for (lidt langt)