1.389 visninger
|
Oprettet:
Kamphunde igen. hvor jeg bor.. {{forumTopicSubject}}
jeg har godt nok været heldig at det ikke har været mig, det blev udsat for.. de hunde, tilhørte mine naboer, som ikke har haft styr på dem og haft dem til at løbe hjemmefra, utallige gange... brrr... gyser ved tanken... :s
http://nordjyske.dk/aalborg/forside.aspx?ctrl=10&data=28%2c3509959%2c2875%2c3
jul 2009
Følger: 11 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 23 Svar: 161
jul 2009
jul 2009
jul 2009
jul 2009
jul 2009
jul 2009
Puha... :s ja kan godt forstå du står i et træls sted... ville selv være utilpas.. og ville virkelig også være sur over at de godt må ha hunde, selvom man ikke må det på den grund?? og hvorfor er den ene bulldog ikke blevet aflivet?
jul 2009
ej det er forfærdeligt!! og kan også godt forstå at i er bange for at anmelde det... men det stopper jo aldrig hvis man ikke gør noget... kan man ikke bare melde dem anonymt?
jul 2009
det er self også træls.. men for sikkerhedens skyld?
Det tror jeg bestemt også at vi gør. Nu er hundene blev taget og naboerne flygtet og kommer nok ikke igen. så ingen bøvl mere forhåbentligt..
okt 2005
Følger: 59 Følgere: 245 Hunde: 2 Annoncer: 1 Emner: 161 Svar: 5.530
jul 2009
det ved jeg desværre ikke noget om... ville gerne selv vide hvad der sker i den sag
jul 2009
sep 2009
Følger: 4 Følgere: 2 Emner: 68 Svar: 990
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.174
okt 2005
Har aldrig været nervøs før, men det her har godt nok sat en skræk i mig
jul 2009
jul 2009
sep 2009
Og de også de amstaffer
jul 2009
amstafferne kommer vi dog nok ikke til at se mere.. heldigvis.. : /
sep 2009
jul 2009
sep 2009
jul 2009
aug 2009
Følger: 7 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 62
Og synes selvfølgelig det er syndt for den ældre dame og hendes; men føler stadig at det er synd for de to 'staffs', for det er generelt en kærlig, social og loyal hunderace; men desværre skal der ikke meget forkert opdragelse til, før det gode ved racen forsvinder
Der er desværre visse grupper i samfundet, som ikke burde have hunde som hører under muskeltyperne. Og det er desværre dem man ser flest af på gaden. Behøver ikke komme med nogle eksempler, for folk herinde ved jo, hvilken type der er tale om.
Der er dog også lige så mange mennesker med sund fornuft og hundeviden, som gør et godt arbejde, for at vise hunden frem, som den gode hund den faktisk er.
Som Anne P skriver mht, hendes rottweiler, så er der mange mennesker, som ikke kan lide hunde og specielt store hunde.
Jeg holder selv min egen i kort snor igennem byen, ikke fordi hun er farlig; men hun er rigtig menneskeglad og tror at alle kan lide hende og vil snakke med hende. Og kommer der nogle imod mig med små hunde, så stopper jeg enten op og beder Gaia om at sætte sig indtil den anden hundeejer er passeret, ellers går jeg ud på vejen eller til modsatte fortov for at passere.
Der er dog flere mennesker, som gerne vil snakke med hende. Det nyder hun i fulde drag; men når man siger, hvilken race det er, så ses det tydeligt på folk, at de bliver overrasket over, hvor kærlig hun er. Der er også tit børn, der kommer og snakker med hende, hvis vi går gennem byen. Dog bliver der holdt godt fast i hende, da hun har det med at hoppe op af folk for at slikke dem i hovedet til de er badet i savl; men det er desværre nemt for hende at vælte børn, så derfor bliver hun holdt i stram snor.
Har aldrig modtaget klager eller dårlige kommentarer fra hende, når vi er ude at gå. Og folk spørger heldigvis altid om de må snakke med Gaia, inden de rører hende og snakker til hende. For hun skal også lære, at ikke alle mennesker kan lide hendes race, og der har jo også været folk, som er blevet udsat for vold pga. de har gået tur med deres velopdraget hund i byen!
Min familie og enkelte naboer er bange for større hunde, og de har alle taget godt imod Gaia og har set at ikke alle muskelhunde er ondsindet og syge i hovedet. Og de kan alle snakke med Gaia uden at være bange nu.
Sådan som det faktisk burde være generelt med muskelhunde; men der er jo altid nogle aber, som skal ødelægge det for alle andre
Og igen. Jeg føler med den ældre dame og de indblandet hunde. Bare pga. to fjolser ikke kan opdrage to hunde og tage sig af dem.
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.174
aug 2009
Ja, både kæresten og jeg ved, hvad hun er istand til, så derfor omgås hun kun med folk, som har en positiv indstilling og kan lide hunde, så hun ikke bliver behandlet negativt.
Men hun er faktisk blevet angrebet to gange af den samme schæfer, hvor anden gang var slem, da det tyske lorte dyr bed sig fast i hendes hals og nægtede at slippe trods vi slog og sparkede til schæferen, uden held. Og da vi endelig fik skilt dem ad, så gik schæferen til angreb igen. Dog satte jeg armen for, så den fik fat i min arm istedet og bed fast i den; men der valgte Gaia heldigvis at bide fra sig (hvilket jeg synes er mere end fair, når den selv og jeg blev angrebet jo!), og hun rundt om schæferens ene øje (øjet er intakt og den fik "kun" øjenbetændelse, mistede lidt pels rundt om og hævede); men blev overrasket over, hvor stærkt et bid, den faktisk har taget hendes 9 måneder i betragtning. Jeg kæmpede lige så meget for at åbne hendes mund og fjerne hende fra schæferen, som jeg brugte på at åbne schæferens mund og fjerne hende fra Gaia.
Så det er altså ikke kun muskelracerne, som man ikke kan stole på (schæferen går ellers til træning og de har ellers leget sammen før; men det slog sku klik for det tyske lorte dyr). Den stoler jeg ikke på mere!
Vores har dog ikke lidt af det udover nogle sår hist og her, den er sig selv og lige så drilesyg og legeglad som altid. Troede ellers hun ville blive asocial og svær at komme til igen; men tværtimod. Hun er blevet mere kærlig og nærgående af det.
Hun viste bare schæferen, at hun kan bide fra sig. Og hun bed først igen, da schæferen fik fat i min arm. Så ingen tvivl om, at hun er en loyal hund, som racen jo er.
Og jeg stoler på hende!
Derfor har jeg intet problem med at gå tur igennem byen med hende og lade folk (som vil) snakke med hende og kæle hende.
Og hun har aldrig gøet, knurret eller sprunget frem efter mennesker eller dyr, når vi har været ude at gå. Hun er ret ligeglad med andre dyr på turen; men mennesker vil hun dog gerne snakke med
aug 2009
aug 2009
Selv mus (min kæreste bor på landet, så der er tit mus indenfor, fordi katten er for sløv og der ikke er fælder nok), har hun ligget og kigget på løbe lige forbi hendes snude.
Selv katten synes hun er sød og prøver ikke at jagte den; men vil derimod hellere slikke katten, dog vil katten ikke det.
Jep. Med hensyn og opmærksomhed så kommer man langt med sine "frygtede" hund.
Det var ikke den fedeste oplevelse at se sin hund hjælpeløs og miste vejret mere og mere. Og forstår godt, hvorfor mange folk, som ser deres hund blive skambidt går amok på den angribende hund.
Ja, det ønsker man ikke mere end en gang.
jul 2009
okt 2005
Kamphunde igen. hvor jeg bor..