{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.200 visninger | Oprettet:

Så er det slut med hundeskov :( {{forumTopicSubject}}

Efter flere overfald på min kleiner munsterlander har han nu fået en ret uheldig adfærd i samvær med fremmede hunde smiley
Vi har ellers været flittige brugere af hundeskoven, og jeg har altid været meget obs på mine hunde i skoven, og kan kalde dem til mig på trods af andre hunde.
En dag kommer vi kun lige ind i skoven, og møder et par andre hunde på størrelse med ham selv. Han snuser og pludselig ligger han henover den ene og knurre. Jeg kalder ham til mig, og han kommer med det samme, men ubehagelig adfærd.
Jeg undre mig meget, da han ALTID bare plejer at lege og aldrig har udvist den adfærd før (andet end da han var hvalp og vi lavede et KÆMPE arbejde med at vænne ham af med det).
Jeg tænker at der må være sket noget jeg ikke har set, og tænker ikke mere over det. Vi møder mange andre hunde den dag hvor der ingenting er, og senere møder vi pågældende hund igen hvor de bare leger super sammen.
Dog sker det igen, og denne gang kan jeg ikke kalde ham fra det, men må hen og have fat i ham og trække ham væk, hvilket blot gør ham mere vred! Vi skynder os at gå videre og jeg undre mig meget over hans opførsel. Jeg holder ham tæt til mig, men pludselig kommer hunden løbende (ejerne har ikke styr på den). Hundene leger lige så fint uden problemer - underligt!

Jeg har siden hen oplevet det et par gange (uden for hundeskoven hvor hunde er kommet hen til os, jeg har haft styr på mine), og jeg stoler faktisk ikke på ham mere sammen med fremmede hunde smiley det er bare rigtig surt at han efter et par overfald på den måde har ændret adfærd! øv øv!
Min træner mener at det måske er fordi at han er lidt understimuleret for tiden, da vi ikke har kunnet træne agility i 3 måneder (grundet sne), og han er vant til at træne 2-3 gange i ugen. Vi træner selvfølgelig lydighed, men det er bare ikke det samme. Så hun mener at han måske bliver mere normal igen når han bliver stimuleret korrekt igen.

Men indtil videre er det slut med fremmede hunde og hundeskov. Det er synd for de andre hunde, uansvarligt af mig som hundeejer, og synd for min hund. Jeg tror på at han bliver "normal" igen, og at en masse positive oplevelser med alle hans hundevenner vil komme ham til gode.

Så lige nu ligger der et stort stykke arbejde med at få min gode dejlige hund tilbage! og skulle det mod alt forventning ikke lykkedes, så vil jeg bare nyde at min hund er fantastisk på mange andre punkter smiley

Det værste ved det er at der er mange folk som ikke har styr på deres hunde uden for hundeskoven, og det betyder at min hund nemt får dårlige oplevelser hvis fremmede hunde kommer hen til ham.

Er der andre der har lignende erfaringer? min hund har aldrig været nogen let hund, men indtil videre har vi løst de problemer vi er stødt på.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Så er det slut med hundeskov :(
  • #1   1. mar 2010 det skal lige siges at de to gange han har gjort det i hundeskoven var to forskellige dage, og det var ikke samme hund. smiley når først de har fået en leg igang så er der ingen problemer smiley

• #2   1. mar 2010 Jeg må jo indrømme at jeg ikke fatter hvorfor folk benytter hundeskoven.. Man ved ALDRIG hvem eller hvad man møder. og desværre tror ALLE folk, uanset hvordan deres hund er at de kan gå i hundeskoven.. Dårligt koncept... Men håber da at du får rettet op på det hele igen.
    Jeg ville droppe hundeskoven, og droppe at have ham løs. Kommer der så løse hunde hen til ham, ja så skal de bare væk! Diva er selv blevet overfaldet 3 gange, så jeg ved hvor hårdt arbejdet kan være. Hun er ALDRIG løs, går evt i lang line, men ellers ikke. Det er vigtigt at DU tager kontrollen og viser ham at DU har styr på det hele og at han ikke skal sættes i den situation at han føler han skal forsvare ham selv og dig!

• #3   1. mar 2010 Puha.. det lyder ikke sjovt...

Har ikke helt samme erfaring, men min leger ikke med hanner mere efter at han er blevet kønsmoden.. han gider kun de hanner, som ikke er dominerende, så vi er helt stoppet med andre hanner, da andres hunde jo ikke skal være prøveklud for min.

Jeg døjer også med andres løse hunde, da jeg netop vil undgå de dårlige oplevelser. Min hverken knurrer eller gøer, og vi kan sagtens gå ture med andre hanner helt uden problemer. Han gider dem bare ikke når han er i snor, og hvis de kommer over og stiller sig an.

Vi undgår selvfølgelig også hundeskove, da dette ikke ville være fair over for min hund og de andre hunde.

Dette acceptere jeg og jeg sørger for, at han kun leger med de hunde, som vi kender...

Håber din hund får det bedre når han igen er stimuleret nok.

• #4   1. mar 2010 mange tak for jeres svar.
    Jeg har brugt hundeskoven, fordi det er der mange af hans hundevenner bliver luftet, så det er der han har haft mulighed for at lege med dem. Men det er rigtig at hundeskoven er blevet rigtig dårlig og folk har meget lidt styr på deres hunde!

Min hund kommer altid når jeg kalder, så derfor er det IKKE slut med at komme fri. Han løber ikke bare hen og angriber andre hunde, det er kun hvis de får lov at gå tæt på hinanden at problemet opstår, så han søger ikke problemet og løber ikke hen til andre hunde. Jeg bor i et område hvor det er optimalt at have ham fri (selvom det ikke er hundeskov), og jeg kan til hver en tid kalde ham til mig. Så det er jo bare at kalde ham ind og dække ham af ved min side. Han skal heller ikke være i snor hvis der kommer en fremmede hund hen til ham. Men han skal selvfølgelig være under kontrol.
    Har overvejet at give ham mundkurv på, men i forvejen har han ikk engang halsbånd på når han er fri for jeg vil ikke have han hænger fast i noget, og han er SÅ ked af at have alt mulig på. Finder vi selen så smutter han og jeg kan gå tur selv. Og han vil HADE at have mundkurv på! så det vil være synd. Egentlig også fordi det kun er et problem hvis andre hunde kommer hen til ham.

• #5   1. mar 2010 Lonni S... min opsøger heller ikke andre hanhunde.. eller løber over og angriber, men det at have ham løs gør, at andre tror han kan med alle... så det er det forkerte signal at sende... selvom du har din under kontrol, så har andre ikke automatisk deres under kontrol desværre...

Jeg har min løs på steder, som enten er indhegnet eller et sted med så godt overblik, så man kan se, hvis der kommer andre.

• #6   1. mar 2010 Lonni: det kan du bare ikke vide dig sikker i! En dag kommer han måske ikke.. Jeg synes desværre det er en træls holdning at have!

• #7   1. mar 2010 hmmmmm ja må nok tilslutte mig "Elsker min Prinsesse" - synes da ikke det er helt fedt at læse at din hund har overfaldet hunde af flere omgange, du er selv blevet rystet over det - og så vil du alligeve gå med ham løs - og "påstår" at du har ham under fuld kontrol.... Det hænger altså ikke sammen..... Nu kommer jeg ALDRIG selv i hundeskove eller i det hele taget steder, hvor man må have sin hund løs - netop af samme årsag - jeg er PANISK angst for at møde en hund som din.....
    Synes naturligvis også det er skide synd for din hund at den selv er blevet overfaldet - og ja du har nok ret i at det er derfor den er blevet som den er :o(

• #8   1. mar 2010 Jeg vil blive ved med at have min hund fri fordi han kommer når jeg kalder. Han er mere interesseret i bolden end i andre hunde (selv løbske tæver), så derfor tror jeg på at han kommer.
    Han er en aktiv hund, og når jeg går tur så leger mine to hunde altid sammen. Jeg har ikke mulighed for at køre ud et sted hvor de kan være fri, så derfor er de bare fri der hvor de plejer. og nu skal det jo altså lige siges at han aldrig har bidt nogen. Han har nappet men det ligger til ham og er en af de ting vi har arbejdet super meget med! Jeg tror aldrig helt man kan tage det fra ham, og når han bliver kåd, så springer han også hen og napper i mig. Det er bare en del af hans personlighed. (Det skal lige siges at der er arbejdet meget med det og det er blevet MEGET bedre). Men det er jo ikke sådan at han bare uden videre overfalder andre hunde, hans adfærd er bare ikke altid lige hensigtsmæssig.
    Han er en aktiv hund som har brug for bevægelsesfrihed (han er dog opdraget til at blive lige omkring mig), og han leger meget med min anden hund på gåture og vi træner en del med bold som belønning. Snor vil ødelægge hans frihed fuldstændig og jeg tror jeg vil ende med en "sindsyg" hund, som ville være så understimuleret.

CAT F: han er blevet overfaldet af flere gange, men det er blevet slemt efter at en af hans hundevenner ændrede sig og angreb ham en dag. Den gjorde samme nummer med at ligge sig hen over ham og knurre, og ejeren kunne ikke styre den, ej heller accepterer at den ikke længere skulle være sammen med andre hunde, og den pris betalte min hund. En dag legede de sammen, og da der så kom en anden hund blev hundevennen sur og så var det desværre lige min hund som stod nærmest.
    Han er to år, og er blevet overfaldet et par gange indenfor disse år.
    Han er kastereret og det er ikke hanhunde aggression eller noget. Jeg tror ganske simpelthen at han er blevet så usikker at angreb er det bedste forsvar. Ikke at han virker usikker, men det er som om han bare ikke lige altid ved hvad han skal gøre, og så tror han at det er det smarteste at gøre.

• #9   1. mar 2010 og lige til info så har han jo aldrig angrebet nogen, men han har knurret og "nappet" (ligesom de gør når de leger). Så han er jo ikke en aggresiv hund på nogen punkter.

I behøver skam ikke at være bange for at møde os, jeg holder ham altid tæt ved mig, og han har lært at når han får øje på mennesker, hunde, cykler, heste what ever, så er det bare med at indfinde sig ved mig hurtigst muligt = leg med bold! og jeg har ham jo kun fri steder med gode oversigtsforhold. I sving og steder hvor man ikke kan se noget får han hinter/plads. (hvilket han også får sin bold for).
    Han er jo nærmest hjernevasket til at indfinde sig, og det tror jeg ikke på vil ændre sig.

• #10   1. mar 2010 Lonni: jeg har også en brugshund med HØJT energi niveau. Men det kan altså godt løses på andre måder. Også er det altså lige godt om en hund render løs med en anden eller man går tur med flere hunde i snor. Faktisk er den sidste bedst da hundene lærer at få en meget afslappet forhold til andre hunde.. Men ja jeg er virkelig ked af at høre du forsat vil have ham løs, når du godt ved der er problemer. Og det er hunde vi har med at gøre. derfor kan du ikke vide dig sikker i om han en dag vælger at overhøre dig!!

• #11   1. mar 2010 beanmor: jeg tror du har fat i noget af det helt rigtige. Egentlig virker det som om han bliver i tvivl om andres hensigter (efter de overfald der er sket på ham) og at han så tænker at "angreb" er det bedste forsvar. Men han bider jo ikke, hans adfærd er bare ikke hensigtsmæssig.
    Nej det er nemlig ikke i hundeskoven jeg skal få styr på det - det må være sammen med hunde han kender og har det godt med smiley

Kommentér på:
Så er det slut med hundeskov :(

Annonce