{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
688 visninger | Oprettet:

Varme, koldt for hund {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

nu er vejret ved at blive lidt bedre, så jeg tænkte på om det er synd for min hund hvis jeg lader den gå ude mens vi er på arbejde, jeg synes det er synd den bare ligger i sin kurv inde i gangen fra 05:30 til 16:00, så kan den lige så godt gå ude i stald bygningerne og hygge sig med kattene og gå ud og ind som det passer den, bor på et nedlagt landbrug..

Tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Varme, koldt for hund
  • #1   26. feb 2010 tja, har de en god varm kasse med halm og der er læ, og de ellers er vant til at være meger ude kan jeg ikke se hvorfor de ikke sku kunne være ude

• #3   26. feb 2010 Er din grund hegnet ind ?

• #4   26. feb 2010 HVis grunden er hegnet ind og hunden kan gå i staldene hvor der er tørt og varmt(for en stald at være) og hunden har en varm kasse/kurv med halm/tæpper i så kan den da sagtens. Går ud fra det er gårdhundene på din profil?

Men igen muligheden for tørt og lunt leje og almindelig varme i stald skal ihvertfald være der! smiley

• #5   26. feb 2010 Øhm det ville være for koldt for min veninde's to gårdhunde, at rende rundt udenfor i en hel arbejdsdag pt.

Og så er det måske ikke så smart at gå lige på og hårdt. Så hellere starte ud med et par timer.

Men kan den gå ind i varmen, hvis den vil? Ellers ville jeg ikke gøre det

• #6   26. feb 2010 Ja og sne

• #7   26. feb 2010 Aj pjat, sne er da sjov *G*

Eller nowet

• #8   26. feb 2010 Ditte: Jeg vil nu ikke ligefrem kalde det mishandling. Jeg giver dig ret i, at 10 ½ time alene er meget, men hvis bare hundene får den aktivering og opmærksomhed de har brug for resten af døgnets 24 timer, kan jeg nu ikke se noget galt i det.
    Bine er alene 8-9 timer mandag - torsdag, og hun føler sig ikke mishandlet - snarere tværtimod, da min lidt dårlige samvittighed siger hun skal have total opmærksomhed resten af dagen... :o)

• #9   26. feb 2010 Hellere alene 8-9 timer, og masser af opmærksomhed resten af dagen end man er hjemme hele tiden, og den ingen opmærksomhed får.

• #10   26. feb 2010 Ditte det er da ikke mishandling, så snart vi er hjemme er hunden sammen med os og vi har det sjovt. nej det er ikke dem på min profil de bor ikke hos mig, de boede der mens de voksede op og solgt, så har http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=63549 tilbage som vi skal beholde for altid.. Molly hunden leger med kattene og hygger sig enormt når hun er ude. den elsker at være ude, men lige så meget elsker den at ligge inde på gulvvarmen.. smiley

• #11   26. feb 2010 ditte. det er da ikke mishandling, hvad bilder du dig ind og sige sådan noget, du burde skamme dig. du ved vidst ikke hvad mishandling er.

• #12   26. feb 2010 Enig med andre, det er da ikke mishandling.

Men jeg mener stadigvæk at det er for koldt for hende, at være ude hele dagen endnu.

Så hellere indenfor

• #13   26. feb 2010 det vil altså sige du mener at halvdelen af danmarks befolkning som har hunde er dyr-mishandlere...?
    Det gør det jo nærmest umuligt for folk med fuldtidsjob at have hund!
    Jeg vil nu hellere have/give kvalitet frem for kvantitet, men sådan er vi jo så forskellige.

• #14   26. feb 2010 Og nej, det er ikke en pinsel for dyret at være alene.
    Hvis din hund føler det er en pinsel at i forlader hjemme, må i gang med alene-hjemmetræningen...

• #15   26. feb 2010 Heine M: Undskyld indlæggene :o)

• #16   26. feb 2010 Nu er det en meget korthåret hund. Jeg ville ikke mene det var smart med mindre den kan komme ind hvor der er varme.

Ditte smiley Så var der vidst ikke nogen med alm. arbejde der kunne have hund hvis de kun måtte være alene 6 timer om dagen..

Jeg er helt enig med de andre. Mine er alene fra klokken 6.30 til 16.00 tre af ugens dage, og de lider altså ingen nød.. Jeg bruger så godt som alt min tid på mine hunde når jeg så kommer hjem. De bliver aktiveret og brugt meget mere end så mange andre hunde. De er trætte når de går i seng og så længe de får noget godt ud af hver dag og er brugte, så kan både de og jeg fint leve med at være adskilt det antal timer.

Nu har jeg altid forlænget weekend fri, og med mindre der sker noget ekstra, så bliver mine hunde aktiveret nogenlunde det samme som de gør de dage jeg arbejder længe, resten af tiden sover de jo bare, og det gør de også når de er alene.

Hunde der ikke bliver stimuleret. Det er synd.

• #18   26. feb 2010 Nu er jeg arbejdsløs, men da jeg arbejdede på Amager, var Luna alene hjemme i 10½ time hver dag. Hun lå og sov. Så det kan jeg ikke se, er mishandling.

• #19   26. feb 2010 ditte. ja det ved jeg, og at hunden er alene hjemme er ikke en del af det... som de andre skriver så kan man faktisk ikke have hund hvis mman har fuldtidsarbejde... så syntes du gik over stregen med den kommentar.

• #20   26. feb 2010 Ja åbenbart langt over 50% af dk´s huneeejere er nu blevet mishandlere!

• #21   26. feb 2010 Man kan godt høre du ikke er så gammel endnu.. Ja sorry, men kom igen om en 5-10 års tid, når I har fuldtidsarbejde og evt børn..

Det der, kan jeg ikke bruge til noget som helst.

• #22   26. feb 2010 nej ditte det er ikke til noget det du siger, prøv at få et arbejde og så send din hund på pension hver dag, jeg tror det bliver for dyrt for dig i længden´, det vil aldrig kunne lade sig gøre når man har fuldtids arbejde og så kun kan lade hunden være alene hjemme i max 6 timer, så skal man tage den med på arbejde det er der vist ikke mange der kan.

---

ja det kan godt være det er for koldt, jeg har tænkt på at købe en hunde-lem og montere i fyrrummet så kan hun altid gå ind og ligge der.

• #23   26. feb 2010 Ja det lyder som en god ide smiley

• #24   26. feb 2010 Næh jeg har ikke dårlig samvittighed. Jeg har en hund, der ligger og sover hele dagen. Det gør hun også nu her, hvor jeg er arbejdsløs. Så det har jeg det ikke skidt med..

• #25   26. feb 2010 ditte- dømmer ikke, det er bare træls at blive overfaldet på den måde. . selvfølgelig kan hunden være alene hjemme mens man er på arbejde, så hvis den bare ligger og sover eller aktiviterer sig selv, med eks kattene, så er der jo ikke noget problem.. min kæreste og jeg har været sammen 10år og købte også nedlagt landbrug sidste sommer, har også 3 katte og en hund smiley kattene går ude så meget af tiden som muligt, og molly elsker at rende ude og tumle med dem..

• #26   26. feb 2010 skal så siges min kæreste ofte møder senere, og andre dage er hjemme tidligt. men det var nu også temperaturen jeg efterspurgte mest,, smiley men tak for svar og diskution allesammen

• #27   26. feb 2010 hold da op smiley
    jeg var også øjeblikkeligt inde og kigge alderen .....
    du er HELDIG at du kun er hjemmefra i de 5 timer.... det er absolut ikke realistisk at gå ud fra at det kan fortsætte på den måde hundens tid ud......
    jeg siger det samme.... kom igen om 5-10 år og lad os så se.....
    men okay... så blev jeg lige stemplet som dyremishandler også..... der kan man bare se.....

T

• #28   26. feb 2010 jaah jeg undrer mig en smule over at du forventer det kan fortsætte på den måde resten af hundens leve tid.. ?

Absolut, det er et privillegie at have hund.- Men dårlig samvittighed, NEJ smiley mine hunde mangler vidst ikke noget.

• #29   27. feb 2010 Ja ja lille Ditte-pige - Du skal nok blive voksen en dag :o)

• #31   27. feb 2010 søren. ja det er da ikke fair over for os mennesker at de ikke gide komme ud og sige hej når man kommer uventet hjem...

• #32   27. feb 2010 *LooooL*

Ditte dog.... sikken ekspertise du dog pludselig lægger for dagen....

• #33   27. feb 2010 Ditte - Som du skrev tidligere, synes din hund det er en pinsel hver gang i forlader den.
    Dette må da vise at det er dig den er gal med, og ikke os andre...
    Hvis en hund synes det er en pinsel når den bliver forladt, er det fordi ejerne ikke har lært den at være alene hjemme.
    Og hvis i lader en hund være alene i 5 timer, og den ikke har lært det, er det da mere mishandling end at lade en hund være alene i 8-9 timer som til gengæld synes det er dejligt med lidt fred og ro, og har lært at være alene...

• #34   27. feb 2010 det er faktisk lidt god humor det her.....
    så påståelige folk kan være..... LOL!

Jeg syns det er fantastisk når et ungt menneske kan komme og belære en flok erfarne hundefolk om deres måde at holde hund på....

af erfaring bliver man klog... eller nååååh nej.... LOL

T

• #35   27. feb 2010 :o)
    Jeg tror jeg vil gå mig en dejlig lang tur med min mishandlede hund nu.
    Vender spændt tilbage til de kloge ord senere:o)

• #36   27. feb 2010 Tanja- bliver du ulykkelig hvis du må vente forgæves? :0P

T

• #37   27. feb 2010 tanja j. hvor pudsigt vi hedder det samme her inde, det kan da skabe en del forvirring smiley

ditte. du er for langt ude med dine holdninger og meninger...

• #38   27. feb 2010 Nej, jeg må indrømme at jeg ikke har de helt store forventninger, så jeg overlever nok ;op

Tanja J: Ja, jeg kiggede også lige en ekstra gang da jeg så mit navn, med med et andet billede :o)

• #40   28. feb 2010 jamen hvis han stadig blir ulykkelig når du går er hjemmetræningen jo ikke super... efter 4 måneders træning burde det være på plads

• #41   28. feb 2010 Ditte:

Og hvordan har du så fundet guldkornet.... altså at 5 timer er ok, men at 8, 9 eller 10½ time er en pinsel?

• #42   28. feb 2010 tja hunden er ligeglad om det er 5-8 el 10 timer... men det nytter ikke at snakke fornuft med ditte... hun er klogere end alle andre.

• #43   28. feb 2010 Ditte: Der er skam ingen der forsøger at finde fejl på dit hundehold. Du skrev/skriver SELV at det er en pinsel for dyret - Så kan man jo kun gå ud fra at det er fordi din hund ikke kan lide at være alene.
    Bine har intet imod at være alene - uanset om det 1 eller 8 timer. Hun ligger bare og sover.

Tanja: Du har nok ret - Tænkt hvis vi var så kloge da vi var i de alder, at vi ikke behøvede at lytte lidt til andre lidt mere erfarne hunde-ejere. Så måtte vi da være eksperter nu :o)

• #44   28. feb 2010 Tanja j. ja det må nærme sig at vi er eksperter.....

ditte... hold nu op, du er, ja undskyld mig, dum at høre på nu....

• #45   1. mar 2010 Nadia: Er fuldstændig enig med dig - Godt skrevet!
    Men vil dog lige tilføje, at Ditte efter min mening er den eneste med en grov tone herinde. At kalde folk hun intet kender til for dyremishandlere - det er simpelthen ikke i orden.

• #46   1. mar 2010 Hvordan kan det være en pine at en hund ligger og sover? Det fatter jeg simpelthen ikke. Hunden ligger da og sover nu, selvom jeg er hjemme

• #47   1. mar 2010 Ja, jeg ved snart ikke hvad jeg skal skrive - der er åbenbart intet der siver ind hos Ditte.
    Ditte - Jeg vil da gerne lige vide hvad du mener det mere viser om os end dig?

• #48   1. mar 2010 Ja, det er selvfølgelig også lettere end at svare på det man bliver spurgt om :o)

• Tine R
    Tine R Tilmeldt:
    sep 2014

Følger: 3 Emner: 3 Svar: 8
    #49   24. maj 2016 Hvorfor kan jeg ikke finde hende Dittes kommentarer? Nå men jeg kan ihvertfald ikke så noget problem i, at hunden går ude om sommeren hvis der er mulighed for at den kan komme i læ. Det lyder da skønt.

Kommentér på:
Varme, koldt for hund

Annonce