{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
380 visninger | Oprettet:

M. I
M. I
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 4.973

Vanedyr og problemløsning! {{forumTopicSubject}}

Vi har en lille routine herhjemme med at Lia henter mine hjemmesko til mig hver gang vi kommer ind fra en gåtur. Det giver guffer, en for hver hjemmesko.

Her til aften, går jeg mod sædvane direkte ovenpå uden at sætte mig for at tage hjemmesko på! Hvad gør hunden? Hun henter da bare hjemmeskoene og giver dem til min noget overraskede mand, som sidder i stuen og ser fjernsyn. *grin*

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vanedyr og problemløsning!
  • #1   24. feb 2010 Haha det var da kært, hvordan har du lært hende det? hvis man må spørge smiley

• #2   24. feb 2010 Tak. smiley

Det er ikke så svært at lære dem det. Først så sætter du dig ned på gulvet og smider hjemmeskoen ca. 1/2 meter væk og opmuntrer hunden til at hente den til dig. Ros helt vild og beløn med guffer eller leg når den gør det, sæt kommando på når den begynder at hente skoen regelmæssigt. Efterhånden smider du så hjemmeskoen længere og længere væk og når hunden henter den hver gang, kan du begynde at lægge hjemmeskoen i gangen eller i stuen osv. og så bede hunden om at hente dem til dig.

Begynder du så at bede om hjemmeskoen hver gang du kommer ind ad døren og tager sko af, så dannes forbindelsen automatisk for hunden. Altså ind fra gåtur = hente hjemmesko. smiley

• #3   24. feb 2010 Der MÅ da være nogen der giver kiksere når man er dygtig altså *suk*

*GG*

• #4   24. feb 2010 aah okay, det lyder jo ikke så kompliceret - mange tak smiley

• #5   24. feb 2010 Nåhr hvor sødt:-) Ja, hvis mor ikke vil have dem på, så må far jo:-) logisk nok...

• #6   24. feb 2010 Michelle: Jaaaa, må indrømme at der faldt et par kiks af for det lyse indfald. *grin*

Stella: Det var så lidt. smiley

Lykke J: Hahahaha...ja, logikken fejler ingenting, bortset fra at "mor" bruger str. 36 og "far" str. 46.

• #7   24. feb 2010 Hyrdehunde er simpelthen bare de bedste... Problem? Nej da, den løser jeg!

• #8   24. feb 2010 apropos lyse indfald - hørte lige fra en af "mine" hvalpe at han havde været på værkstedet med "far", som så helt glemte tiden og klokken, hvorefter fluffy kom med sin lille blå vandskål og smed den foran "far" som om han sagde "hvad med lige at sørge for chefen her, hva?"

• #9   24. feb 2010 Søster McFluff: Nu har jeg kun haft hyrdehunde, så jeg har ikke noget sammenligningsgrundlag, men mener du at problemløsning er specielt typisk for hyrdehunde? Mine har altid gjort det. Min første Tervueren fandt endda ud af hvordan man får et af disse her skruetrækker spyd op af jorden når man ikke gider så bundet længere, men det at bide i linene er forbudt. smiley

Tina F: Hahaha, ja det er da lige godt strenge at man selv skal bede om mad og vand! Har boet med en Golden Retriever, der gjorde det samme hvis hendes ejer havde glemt at fylde vandskålen op. smiley

Kommentér på:
Vanedyr og problemløsning!

Annonce