{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.100 visninger | Oprettet:

Jeres tæver og løbtid?? {{forumTopicSubject}}

Er jeres tævers løbetid regelmæssig?

Bianca er nu 2 år, og har kun været i løb 1 gang.
Hun kom i den da hun var 14 mdr, ret sent synes jeg... og til april er det et år siden.
Jeg synes hele tiden jeg ser små tegn, hvor jeg tænker, nu må det være ved at være.. (fældning, interesserede hanhunde, ulydighed i en periode m.m...).. men det kommer ikke..

Pernille

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeres tæver og løbtid??
  • #1   20. feb 2010 Min er 13måneder og hun er lige kommet i løbetid for første gang, det er meget forskelligt hvornår deres første kommer.. Min søsters tæve har kun sin løbetid en gang om året men det er vist ikke så tit det sker. De han også ha en stille periode hvor man slet ikke opdager de er i løbetid. smiley

• #2   20. feb 2010 Luna's var ikke. Hun kom i løb da hun var 1 år og 2 dage gammel. så gik der 7 mdr og 3 uger (og en falsk drægtighed) før næste løb . Derefter gik der 8½ mdr (og en falsk drægtighed lidt værre end første gang) før 3. løbetid. Så gik der 7½ mdr (samt 2 falske drægtigheder!!) før 4. og sidste løbetid. Hun blev så steriliseret en af de sidste dage i sin 5. og sidste falske drægtighed.

• #3   20. feb 2010 Hvilke tegn er der på falsk drægtighed? og hvor længe kan det vare?

• #4   20. feb 2010 Luna var deprimeret, fik "hvalpe" - dvs legetøj blev skubbet ind til maven og slæbt rundt og beskyttet mod os andre (mig og katten). Hun gik fra maden. Byggede rede i kurv, sofa, seng osv.

• #5   20. feb 2010 De kan også få mælk i patterne. Og Lunas varede en 2-3 uger. Det blev værre og værre for hver gang og da hun fik 2 i rap imellem 2 løbetider, så blev beslutningen taget og nu er hun steriliseret

• #6   20. feb 2010 okay, sådan har jeg ikke oplevet Bianca.

• #7   20. feb 2010 både og

man kan godt regne så nogenlunde med tiden, men da jeg har 4 trækker de hinanden noget, så når en kommer i løb, så gør de andre det også

falsk drægtighed kan vise sig lige efter løbetid og virker så ligesom hvis tæven havde været drægtig, bliver mere sulten, kontaktsøgende, træt og bliver tykkere om bugen.
    den kan også først vise sig sidst i drægtigheden og vil så være mere bamsesyg...altså finde noget der kan være dens hvalp, få mælk i kirtlerne og lign

• #8   20. feb 2010 Lillys var heller ikke helt regelmæssig. Hun fik sin første løbetid da hun var 8 måneder. Og så gik der mellem 7-8 måneder mellem hver løbetid. Nogen gange en smule længere.

• #9   20. feb 2010 Min første tæve var meget regelmæssig, hun fik sin første løbetid da hun var 11 måneder gammel og kom derefter i løb hver 11. måned. Lia har kun haft 2 løbetider, så det er for tidligt at sige om hun er regelmæssig eller ej, men jeg håber det naturligvis. smiley

• #10   20. feb 2010 Mynte er ret reglmæssig - hun er i 3. løbetid nu.
    Første som vist 9 måneders - 6 måneder senere 2. løbetid, og nu 7 måneder senere 3. løbetid. Også inden for løbetiden er hun reglmæssig, med hvornår hun er højløbsk, hvor længe hun bløder osv.
    Det er sgu rart at man kan føle det "kører som det skal"...

• #11   20. feb 2010 Vores gamle lab var også regelmæssig. Det var hver 6. måned næsten på dato

• #12   21. feb 2010 okay, tak for svarene :o) Det er ikke andet at gøre end at vente, det kommer jo nok før eller siden.

Kommentér på:
Jeres tæver og løbtid??

Annonce