HJÆLP........... {{forumTopicSubject}}
Jeg ved snart ikke hvad jeg skal gøre mere... Jeg har en lille hvalp, der bare tisser konstant og hele tiden... Det skal lige siges at jeg har været hos dyrlægen idag og urinen var fin... Her til aften var jeg nede med ham og en halv time efter var det lykkes ham at tisse indefor tre gange og det er bestemt ikke små tåre... På et tidspunkt kørte jeg med at stille uret til hver halve time, men det blir man altså også lidt træt af i længden...
Det skal lige siges at han er renlig om natten i ca. 7 syv timer, så vækker han mig og om dagen er han alene i ca 5 timer og der er max to tissetåre når vi kommer hjem... Så det er kun et problem, når vi er hjemme og vågne...
maj 2006
Følger: 105 Følgere: 99 Hunde: 6 Emner: 704 Svar: 8.242
aug 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 195 Svar: 2.444
jan 2010
Følger: 22 Følgere: 15 Hunde: 4 Emner: 43 Svar: 279
jan 2010
aug 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 195 Svar: 2.444
Der er vel ikke så meget andet at gøre end at holde øje med ham hele tiden..
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 11 Svar: 45
jan 2010
jan 2010
Camilla: hvad gør i med vandet...?
dec 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 148 Svar: 3.800
Balto er næsten renlig, kan holde sig hele natten og 6-7 timer hvis vi skal noget og han er alene, men det hænder en gang imellem at han tisser indenfor selvom han faktisk lige er kommet ind fra haven... Tror bare man skal være tålmodig og så går det over med alderen...
okt 2007
Og om aftenen har vi sat en låge i til køkkenet fordi så har hun stuen og rende i med os og så er det ligesom der mindre og holde øje med og vogte over og tisser hun ikke.
Kan godt være det lyder mærkeligt men det har hjulpet med mindre plads når vi hjemme og at vi styre vandet og at hun kommer ud direkte efter hun har drukket.
jan 2010
Jeg havde faktisk overvejet at gå igang med uret igen, men jeg har nu heller ikke lyst til at have en hund, der værner sig til at tisse så ofte...
jan 2010
okt 2007
Vi fik Cuba da hun var 16 uger og hun er først helt renlig nu hvor hun snart er 10 måneder.
Fordi vi prøvede forskellige ting for at finde ud af hvorfor hun bare tissede selvom hun havde været ude for 10 min siden.
håber du kan bruge noget af det jeg skrev.
dec 2009
jan 2010
Følger: 42 Følgere: 40 Hunde: 5 Emner: 403 Svar: 3.011
Som jeg har skrevet tidligere , så blev min Simba først renlig da han var 6 mdr. , det skal nok komme , giv ham tid og skæld ham ikke ud.
Jeg ved godt det er sk... irriterende .
Jeg havde en gulvspand m. rengøringsvand i og en moppe der kunne vrides i spanden.
Så ligeså snart uheldet var ude , tørrede jeg op , jeg skiftede vandet en til to gange om dagen.
Bare ro på , når han kan holde sig så længe om natten , ja så er der jo ikke noget galt med blæren , men så handler det om , at han skal kunne opfange de signaler som blæren sender og give besked til dig , om at nu er tiden til toilet besøg.
Nøjagtig som med børn , der skal de også først kunne opfange signalerne , stoppe legen og så få hjælp til toilettet.
Nogen er hurtige og andre er længere om det.
Det handler om modenhed , som jeg ser det
okt 2007
og så først når den bliver ældre lufte lidt mindre og lidt mindre jeg ville sku ikke trække tiden fordi jeg ville være bange for at hunden blev vant til at blive luftet for tit.
De bliver jo ældre og kan holde sig længere så det kommer jo af sig selv.
Men der åbenbart hver sin måde at gøre det på.
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.116
okt 2007
Det jo ikke sådan.
Men jeg er der bare når hun drikker så jeg kan lukke hende ud lige bagefter. Cuba er blevet så dygtig at hun faktisk gør tegn nu at hun går hen til lågen og kigger : hey mor jeg tørstig
Så det er metoden for os.
dec 2009
Som helt lille bliver den selvf også lukket ud hele tiden, men når de bliver store nok til at kunne holde sig i 6-7 timer så synes jeg godt man kan trække den lidt... Han kommer jo selvfølgelig ud når han viser tegn til han skal tisse, men en sjælden gang imellem viser han ikke tegn og sætter sig bare... det må man jo bare tage med, når de stadig er hvalpe :-)... Men han er efter min mening stor nok til at begynde at lære at man godt kan være indenfor mere end 5 minutter ad gangen
Mikala:
Jeg er helt enig... Tænk hvis vi blev nægtet adgang til vand når vi var tørstige bare fordi vi skulle tisse bagefter...
okt 2007
hm bliver jeg misforstået nu, eller tror i jeg straffer min hund og ikke giver den vand eller hvad ?
okt 2007
Det var da utroligt.
Jeg har ikke mere at sige, sådan nogle som jer er skyld man ikke gider benytte siden fordi man bliver svaret på den måde som i gør.
dec 2009
okt 2007
Nej Cuba har ikke tilgang til vandet når vi er hjemme, men bliver lukket ud og drikke af vandet med jævne mellemrum efter som hun har været meget urenlig og næsten er 100% renlig nu.
og når hun bliver bedre til at holde sig, som også kommer med alderen som allerede er blevet meget bedre end da vi fik hende, så får hun selvfølgelig lov til at drikke frit igen.
Som sagt fik vi Cuba da hun var 16 uger og hun var overhovedet ikke renlig med hverken det ene eller det andet så har virkelig arbejdet for at gøre hende renlig, efter som der hvor vi købte hende ikke lige havde gjort det store arbejde idet!
okt 2007
og selvfølgelig skal alle ha' lov at komme med deres mening, men skriv til mig i stedet for at skrive det til en anden altså.
Og alle gør vel nogle ting forskelligt altså .......
dec 2009
Jeg har hørt om mange der styrede vandet på samme måde som dig og det er jo deres måde at gøre det på... Jeg bryder mig bare ikke om den måde, især fordi jeg selv kan nærmest gå i panik hvis jeg er tørstig og ikke kan få vand... Men hver sin måde at gøre det på og der er ingen der har sagt at du behandler din hund dårligt overhovedet.
okt 2007
Og nej min hund har det bestemt ikke dårligt.
Der så mange ting man kan diskutere folk imellem - vand ,mad og om en hund skal være i bur, trænning osv
Der kan man nok aldrig blive enige, fordi folk har forskellige meninger om hvordan man synes tingene skal gøres.
dec 2009
Men som du siger vi har alle hver vores mening, men i sidste ende skal man jo bare gøre det, der virker for ens hund...
okt 2007
Ja det rigtig og bare hunden har det godt
jul 2006
Følger: 30 Følgere: 28 Hunde: 4 Emner: 18 Svar: 3.044
dec 2009
Men det lader da til vi er enige nu om at ingen beskylder nogen for at mishandle deres hund
okt 2007
Kunne heller aldrig finde på at nægte Cuba vand fra et vis tidspunkt om aftenen, hvilket mange også har anbefalet mig, så heller gå de ekstra aftenture.
okt 2007
Ja det tror jeg også vi blev
jul 2006
Hvis din hund én dag er så uheldig at pådrage sig en urinvejsinfektion, er det nærmest døden for den, at den ikke har adgang til vand hele tiden, det kræver nemlig at blæren bliver skyllet godt igennem. Hvis det løber lige igennem din hund, syntes jeg da at det vlle være mere passende at du fik den grundigt undersøgt - for det er ikke normalt.
okt 2007
jul 2006
okt 2007
jul 2006
okt 2007
overdrevet. Men at det har gjort !
Og kunne da godt være at jeg skulle smutte til anden dyrlæge, men efter som der på det sidste har været stor frem gang så, så ser jeg det ikke nødvendigt lige pt. begynder det at blive slemt igen og værre så er jeg selvfølgelig obs og drøner til en dyrlæge igen.
jan 2010
bare til orientering
jan 2010
Undskyld jeg blandede mig
jan 2010
Jeg fiksede faktisk lidt efter om det måske kunne være at han er mere stresset når vi er der og om der er noget vi kan gøre ved det... På nuværende tidspunkt har vi meget strenge regler for børnene om ikke at lege vildt med ham...
HJÆLP...........