{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
881 visninger | Oprettet:

HJÆLP........... {{forumTopicSubject}}

Jeg ved snart ikke hvad jeg skal gøre mere... Jeg har en lille hvalp, der bare tisser konstant og hele tiden... Det skal lige siges at jeg har været hos dyrlægen idag og urinen var fin... Her til aften var jeg nede med ham og en halv time efter var det lykkes ham at tisse indefor tre gange og det er bestemt ikke små tåre... På et tidspunkt kørte jeg med at stille uret til hver halve time, men det blir man altså også lidt træt af i længden...
Det skal lige siges at han er renlig om natten i ca. 7 syv timer, så vækker han mig og om dagen er han alene i ca 5 timer og der er max to tissetåre når vi kommer hjem... Så det er kun et problem, når vi er hjemme og vågne...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP...........
  • #1   19. feb 2010 Går du med ham i det øjeblik han vågner efter en "lur"? Det er der risikoen for at hunden tisser aller højest. Evt. vækker du hunden og tager den ud inden den selv vågner og når at tisse.

• #2   19. feb 2010 Spiser han sne...

• #3   19. feb 2010 Han kommer altid ned med det samme han vågner og når aldrig at tisse inden der...

• #4   19. feb 2010 Ja han spiser nok lidt sne, men ikke noget overdrevent og han får heller ikke voldsomt med vand...

• #5   19. feb 2010 Hmmm ja for det var jo mit bedste bud smiley

Der er vel ikke så meget andet at gøre end at holde øje med ham hele tiden..

• #6   19. feb 2010 Jeg har haft det samme problem med Cuba, hun kan sagtens holde sig hele natten, men ligeså snart vi i rum med hende kan hun finde på at sætte sig. vi er nu begyndt at styre hendes vand og nu har vi ingen problemer med at hun tisser og nu hun renlig smiley dejligt.

• #7   19. feb 2010 Nej jeg synes godt nok at det er svært i øjeblikket, dyrlægen mente også bare at det krævede lidt opdragelse, når han kunne holde sig på andre tidspunkter. Han er ikke mere end 13 uger, så jeg ved jo godt at han ikke allerede kan være renlig, jeg synes bare at det er meget voldsomt... Vi har godt nok været hos en adfærdsbehandler, fordi han lider af lidt stress og de er værst når han bliver stresset...

• #8   19. feb 2010 Vi har aldrig skældt ham ud når han tisser, kun løftet ham op og båret ham ned, for derefter at rose ham til skyerne.. Tit opdager vi det slet ikke før vi træder i det:0)
    Camilla: hvad gør i med vandet...?

• #9   19. feb 2010 Balto gjorde det samme tidligere... Om dagen når jeg var alene med ham kunne han nemt holde sig en times tid eller to, men om aftenen når kæresten kom hjem tissede han hvert tiende minut ca.... Måske det har noget at gøre med at der sker rigtig meget omkring dem når vi er hjemme, så bliver de lidt overgearet og så skal de tisse endnu mere???
    Balto er næsten renlig, kan holde sig hele natten og 6-7 timer hvis vi skal noget og han er alene, men det hænder en gang imellem at han tisser indenfor selvom han faktisk lige er kommet ind fra haven... Tror bare man skal være tålmodig og så går det over med alderen...

• #10   19. feb 2010 Jamen vi lader hende kun gå i vand skålen når vi er der og så faktisk ud med det samme, fordi det løber lige gennem hende.. i stedet for at hun selv har adgang til vandet og vi ikke lige får set at hun har drukket også kommer hun glad ind og tisser på tæppet.

Og om aftenen har vi sat en låge i til køkkenet fordi så har hun stuen og rende i med os og så er det ligesom der mindre og holde øje med og vogte over og tisser hun ikke.

Kan godt være det lyder mærkeligt men det har hjulpet med mindre plads når vi hjemme og at vi styre vandet og at hun kommer ud direkte efter hun har drukket. smiley

• #11   19. feb 2010 Ja det håber jeg også at det gør og tror måske at du har ret i det med når vi er hjemme og vågne...
    Jeg havde faktisk overvejet at gå igang med uret igen, men jeg har nu heller ikke lyst til at have en hund, der værner sig til at tisse så ofte...

• #12   19. feb 2010 Camilla tror faktisk at du har lidt ret, her er det nemlig også værst når han har får meget plads og han nemmere kan snige sig væk og gøre det. Jeg vil prøve mig lidt frem... Tak for gode råd..

• #13   19. feb 2010 Vi gik også rigtig meget med Cuba. men det som jeg har skrev det var det der hjalp for cuba.
    Vi fik Cuba da hun var 16 uger og hun er først helt renlig nu hvor hun snart er 10 måneder.
    Fordi vi prøvede forskellige ting for at finde ud af hvorfor hun bare tissede selvom hun havde været ude for 10 min siden. smiley
    håber du kan bruge noget af det jeg skrev.

• #14   19. feb 2010 Nej jeg er også begyndt at trække tiden mellem Balto kommer ud netop også fordi han ikke skal vænnes til at tisse for ofte... det betyder selvfølgelig at der kan ske nogle uheld på gulvet ind imellem, men det må man tage med.. han ved jo godt der skal tisses uden for så han gør hvad han kan for at holde sig og skal han virkelig tisse så stiller han sig foran mig og små brummer indtil jeg lukker ham ud.... Så det skal nok komme...

• #15   19. feb 2010 Hej Rikke F.

Som jeg har skrevet tidligere , så blev min Simba først renlig da han var 6 mdr. , det skal nok komme , giv ham tid og skæld ham ikke ud.

Jeg ved godt det er sk... irriterende .

Jeg havde en gulvspand m. rengøringsvand i og en moppe der kunne vrides i spanden.
    Så ligeså snart uheldet var ude , tørrede jeg op , jeg skiftede vandet en til to gange om dagen.

Bare ro på , når han kan holde sig så længe om natten , ja så er der jo ikke noget galt med blæren , men så handler det om , at han skal kunne opfange de signaler som blæren sender og give besked til dig , om at nu er tiden til toilet besøg.
    Nøjagtig som med børn , der skal de også først kunne opfange signalerne , stoppe legen og så få hjælp til toilettet.
    Nogen er hurtige og andre er længere om det.
    Det handler om modenhed , som jeg ser det

• #16   19. feb 2010 Altså hvis jeg havde en hvalp, ville jeg da helt klart lufte den mange gange i starten for at vise at det herude lille ven, efter som de som regel er vant til at tisse på aviser indenfor alle steder.
    og så først når den bliver ældre lufte lidt mindre og lidt mindre jeg ville sku ikke trække tiden fordi jeg ville være bange for at hunden blev vant til at blive luftet for tit.
    De bliver jo ældre og kan holde sig længere så det kommer jo af sig selv.
    Men der åbenbart hver sin måde at gøre det på.

• #17   19. feb 2010 Ring 112 for nogen må da være ved at drukne i tis siden du vælger den overskrift....

• #18   19. feb 2010 Mikala N: det jo heller ikke fordi Cuba ikke for nok vand i løbet af dagen.
    Det jo ikke sådan.
    Men jeg er der bare når hun drikker så jeg kan lukke hende ud lige bagefter. Cuba er blevet så dygtig at hun faktisk gør tegn nu at hun går hen til lågen og kigger : hey mor jeg tørstig smiley
    Så det er metoden for os.

• #19   19. feb 2010 Camilla:
    Som helt lille bliver den selvf også lukket ud hele tiden, men når de bliver store nok til at kunne holde sig i 6-7 timer så synes jeg godt man kan trække den lidt... Han kommer jo selvfølgelig ud når han viser tegn til han skal tisse, men en sjælden gang imellem viser han ikke tegn og sætter sig bare... det må man jo bare tage med, når de stadig er hvalpe :-)... Men han er efter min mening stor nok til at begynde at lære at man godt kan være indenfor mere end 5 minutter ad gangen smiley

Mikala:
    Jeg er helt enig... Tænk hvis vi blev nægtet adgang til vand når vi var tørstige bare fordi vi skulle tisse bagefter...

• #20   19. feb 2010 Ja selvfølgelig, det er jo stadig en hvalp.

hm bliver jeg misforstået nu, eller tror i jeg straffer min hund og ikke giver den vand eller hvad ?

• #21   19. feb 2010 Hvorfor er det jeg synes folk altid er nogle kællinger herinde altså!
    Det var da utroligt.

Jeg har ikke mere at sige, sådan nogle som jer er skyld man ikke gider benytte siden fordi man bliver svaret på den måde som i gør.

• #22   19. feb 2010 Nårh ja nu overdriver du vist også.... Jeg kan da ikke se der er nogle der er kællinger herinde... Du sagde din mening om vores måde at gøre det på og vi siger vores om din.. Det er da bare simpel debat, intet andet... Hvis du kan styre det med vandet er det jo fint, men det er bare ikke os alle der vælger at gøre det på den måde... Det er vel fair nok...

• #23   19. feb 2010 Ej men synes bare du for det til at fremstår at jeg nærmest mishandler min hund fordi jeg 'styre' vandet for hende altså.
    Nej Cuba har ikke tilgang til vandet når vi er hjemme, men bliver lukket ud og drikke af vandet med jævne mellemrum efter som hun har været meget urenlig og næsten er 100% renlig nu.
    og når hun bliver bedre til at holde sig, som også kommer med alderen som allerede er blevet meget bedre end da vi fik hende, så får hun selvfølgelig lov til at drikke frit igen.
    Som sagt fik vi Cuba da hun var 16 uger og hun var overhovedet ikke renlig med hverken det ene eller det andet så har virkelig arbejdet for at gøre hende renlig, efter som der hvor vi købte hende ikke lige havde gjort det store arbejde idet!

• #24   19. feb 2010 Ja men synes der bliver skrevet inddirekte om mig i en besked
    og selvfølgelig skal alle ha' lov at komme med deres mening, men skriv til mig i stedet for at skrive det til en anden altså.
    Og alle gør vel nogle ting forskelligt altså .......

• #25   19. feb 2010 Ved ikke om det er mig du hentyder til men for at være helt ærlig fik du det altså også til at lyde meget som om min måde at gøre det på var helt forkert... Men lad os da bare konkludere at vi har hver vores måde at gøre det på og jeg tror ikke nogen af os ligefrem behandler vores dyr dårligt...
    Jeg har hørt om mange der styrede vandet på samme måde som dig og det er jo deres måde at gøre det på... Jeg bryder mig bare ikke om den måde, især fordi jeg selv kan nærmest gå i panik hvis jeg er tørstig og ikke kan få vand... Men hver sin måde at gøre det på og der er ingen der har sagt at du behandler din hund dårligt overhovedet.

• #26   19. feb 2010 Ja det var dig. Det jo desværre nemt at blive misforstået over tekst.
    Og nej min hund har det bestemt ikke dårligt.
    Der så mange ting man kan diskutere folk imellem - vand ,mad og om en hund skal være i bur, trænning osv
    Der kan man nok aldrig blive enige, fordi folk har forskellige meninger om hvordan man synes tingene skal gøres.

• #27   19. feb 2010 Jeg har på ingen måde ville sige noget dårligt om dig og din måde at gøre det på... (kan desværre bare nemt misforstås)... Jeg ville bare have det dårligt med den måde at gøre det på, men du har det nok på samme måde med min måde smiley
    Men som du siger vi har alle hver vores mening, men i sidste ende skal man jo bare gøre det, der virker for ens hund...

• #28   19. feb 2010 Ja kunne det nok, men det skulle i hvert fald ikke misforståes...
    Ja det rigtig og bare hunden har det godt smiley

• #29   19. feb 2010 Jeg kunne heller aldrig drømme om at tage vandet fra en hund, og alle mine hvalpe har været renlige som max 12 - 14 uger. Den nyeste hvalp var dog kun 9 uger gammel da den blev renlig.

• #30   19. feb 2010 Næ, men som du siger er det desværre rigtig nemt at misforstå over tekst... Man siger hvad man vil sige inde i hovedet med det rette tonefald og et smil på læben, men når det kommer ned på tekst og folk læser det lyder det helt helt anderledes og bliver så ofte misforstået... Og mange af emnerne herinde er jo netop emner hvor man udtrykker sin holdning til tingene og så er det næsten umuligt at undgå at der kommer lidt "gnidninger" mellem folk... desværre smiley
    Men det lader da til vi er enige nu om at ingen beskylder nogen for at mishandle deres hund smiley

• #31   19. feb 2010 Mikala: Nej hun er ikke blevet trænet i det før vi fik hende hjem så det har taget sin tid efterhånden.
    Kunne heller aldrig finde på at nægte Cuba vand fra et vis tidspunkt om aftenen, hvilket mange også har anbefalet mig, så heller gå de ekstra aftenture.

• #32   19. feb 2010 Maria : ja det var også derfor jeg lige kom med et udbrud fordi synes tit folk misforstår og så bliver man tit 'angrebet' og man tænker jeg synes da ikke jeg skrev noget som så skulle forstås slemt.
    Ja det tror jeg også vi blev smiley

• #33   19. feb 2010 Camilla

Hvis din hund én dag er så uheldig at pådrage sig en urinvejsinfektion, er det nærmest døden for den, at den ikke har adgang til vand hele tiden, det kræver nemlig at blæren bliver skyllet godt igennem. Hvis det løber lige igennem din hund, syntes jeg da at det vlle være mere passende at du fik den grundigt undersøgt - for det er ikke normalt.

• #34   19. feb 2010 Gitte: jeg har fået tjekket Cuba hos dyrlægen efter som jeg synes Cuba var lang tid om at blive renlig og det 'rendte' gennem hende mere end det gør nu. og Dyrlægen sagde der intet var galt, men at det sikkert bare tog lidt længere tid for Cuba at lærer at holde vandet længere i sig, efter som hun til hun var 16 uger var vandt til bare at tisse alle steder i stuen efter som der var aviser alle steder i stuen fra der hvor jeg købte hende smiley

• #35   19. feb 2010 Du mener at du har fået undersøgt urinen og nyerne - for den sags skyld.

• #36   19. feb 2010 Hvis jeg skal ærlig så ved jeg det ikke, min kæreste tog afsted og hun fik en undersøgelse hvor dyrlægen sagde det som jeg skrev oppe.

• #37   20. feb 2010 Det er bare stadig IKKE normalt med en hund på 10 måneder som skal tisse konstant hvis den bare drikker lidt, det kunne rent faktisk tænkes at den havde sukkersyge. Jeg ville bestemt opsøge en anden dyrlæge og sikre mig at de fornødne test blev fortaget - inden jeg administede vandet for hunde - syntes at tvivlen må komme hunden til gode..

• #38   20. feb 2010 Det render jo heller ikke gennem hende mere, lyder måske også lidt
    overdrevet. Men at det har gjort !
    Og kunne da godt være at jeg skulle smutte til anden dyrlæge, men efter som der på det sidste har været stor frem gang så, så ser jeg det ikke nødvendigt lige pt. begynder det at blive slemt igen og værre så er jeg selvfølgelig obs og drøner til en dyrlæge igen.

• #39   20. feb 2010 Gitte H ; jeg er sikker på ,at trådstarters hund er 13 uger , det beskrev hun tidligere i tråden
    bare til orientering smiley

• #40   20. feb 2010 Gitte H ; ok , er med nu , det er Camillas hund du mener
    Undskyld jeg blandede mig smiley

• #41   20. feb 2010 Synes som skrevet ikke at han drikker overdrevent eller spiser meget sne... Igår da jeg kom op med ham, havde han tisset 4 gange dernede og indenfor en halv time havde det lykkes ham at tisse tre store tåre indenfor (uden at have drukket vand) Nando har altid adgang til vand...
    Jeg fiksede faktisk lidt efter om det måske kunne være at han er mere stresset når vi er der og om der er noget vi kan gøre ved det... På nuværende tidspunkt har vi meget strenge regler for børnene om ikke at lege vildt med ham...

Kommentér på:
HJÆLP...........

Annonce